Gå til innhold

Hvordan skal Brann klare seg uten økonomiske muskler?

Dotten

Anbefalte innlegg

En halv million i årslønn ble for mye for Brann, styret satte ned foten ned for Kalvenes-overgang.

Nå er jo spørsmålet hvordan vi skal klare å henge med klubber som RBK, Viking og Molde som fortsatt viser at de har midler til å hente inn spillere. Satsing på lokale spillere blir jo fint, men det blir vel vanskelig å se at laget skal kunne hevde seg i toppen. Uten jevnlig storinnvestering, hvor RBK er prakteksempelet (men også Brann med sitt seriegull), virker det vanskelig å få til et stabilt topplag.

Bør vi bare ta til takke med å ha forventninger om å være midt på tabellen de neste årene? Eller bør vi kunne hevde oss, selv uten penger til å hente selv en 33 år gammel back?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vi bør absolutt kunne klare å hevde oss. vi har landslagsaktuelle spillere i nesten alle posisjoner, spesiellt når vi får Austin opp på midtbanen igjen. Dette forutsetter at vi fortsetter å score som mot Sandefjord.

Vi har absolutt spillere til å kunne basere spillet på angrepsspillet. selv om vi gjorde en solid defensiv jobb mot Sandefjord, som åpenbart er ett godt bevis på at vi vil klare oss bra defensivt og (Vi slapp de jo bare til to sjanser. De ble mål riktignok :p , men uansett) Huseklepp, Mjelde, PVM, Gustav og Solli er alle spillere som kunne spilt fast i TL på alle TL-lag. Disse kommer til å lage en haug med målpoeng og kan gjøre oss til en solid medaljekandidat.

vi bør klare å finne investorer og det bør være investorer som er villig til å hjelpe rundt om...

Hardball vil vel hjelpe oss med unge videresalgsobjekter?

Hva var grunnen til at Addo strandet igjen? Men hva tenker styret angående investorer og slikt? har de sagt noe om hvordan de skal skaffe penger til kjøp? dette bør de jo ha ett bra svar på...

Samtidig så regner jeg med at vi har mange spillere på prøvespill imens. Men styret må pokker meg komme opp med en måte å finansiere lønn/og få til de billigste kjøpene...Vi kunne fått både Addo og Korcsmar til en billig penge(ett RØVERKJØP!) og da ville vi muligens kunnet målt forsvaret vårt opp mot RBK's.

Dette synes jeg var temmelig på trynet av Brann å ikke klare :mad: !

Selv om vi har gode førstevalg i mange posisjoner(god dekning på flere plasser og faktisk), så burde vi hatt bedre dekning.

denne sesongen må vi fornye litt og. Gylfi og og Guntveit forsvinner vel denne sesongen, da er det plass til mye bedre spillere der. Men hvorfor i huleste har man det latterlige opplegget på at noen må ut før noen kommer inn?

Uansett om styret bestemmer seg for å ta sesong for sesong, så bør det være litt mer fremtidsrettet. Dog så forsvinner vel ikke Løv-Hamspillerne noe sted og både Dure og Addo er vel fine objekter for Brann. Hva skjedde med han bosmansspilleren som trente med oss?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Han derre som liksom hadde spilt for Fulham?

Ellers er jeg alvorlig lei av at RBH kun er interessert i gamle avdankede spillere som maks holder 1-2 sesonger til på et noenlunde nivå, i tillegg til at de hever en skyhøy lønn. Sitter bare og venter på at V. Riseth plutselig blir klar for Brann, hadde søren meg ikke forundret meg. Slik jeg ser det bør vi gjøre som Molde og "spesialisere" oss på et afrikansk land, og deretter hente talenter derifra som vi kan viderutvikle og til slutt kan selge til utlandet for store summer. For noen år siden var det vel noen ungutter på prøvespill som ble sendt hjem igjen da RBH ikke hadde baller nok til å satse. Noen av disse havnet meg bekjent senere opp i Tyskland/Italia, aner ikke hvor gode de er pdd though. Ellers bør vi fortsette å la Løv-Ham fostre opp talenter, F. Haugen er en meget spennende spiller som forhåpentligvis ender opp i Brann om ikke så alt for mange år. For at dette i det hele tatt skal realiseres må RBH gå av, den mannen har ikke utrettet en dritt

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

han gjorde nå en grei jobb i 2007. dessverre gikk han i samme fellen som TIL gjorde med Reginiussen. det viser vel bare at han ikke er alene om en slik feil. vi fikk nå erstattet Helstad til 2009-sesongen(med Huseklepp). 2009-sesongen var grei. vi var oppe og kjempet om medaljer lenge. Er stygt redd for at SN dessverre hadde litt innvirkning på at vi ikke kom høyere på tabellen :hmm: .

Så kan man diskutere ned og opp og i mente om vi burde beholdt den spilleren eller den spilleren. Jeg synes at det har vært helt greit at vi har solgt unna de vi har gjort. vi kunne kanskje hentet en playmaker, men vi klarte oss da greit vårparten 2008 uten playmaker. og i fjor var vi i medaljestriden lenge. det var og uten playmaker. At han har fått så mye kritikk for ett salg av en spiller vi fikk erstattet før 2009-sesongen, synes jeg er urettferdig for hans del :( . men nå bør vi ikke la denne tråden spore helt av. Men regner med at vi kontinuerlig kommer til å ha prøvespillere innom i år, så kan vi prøve å få oss en stopper og en back. Kanskje en playmaker og. vi bør ihvertfall finne andre måter å skaffe spillere på ;) .

Lenke til kommentar

'07 var mer et resultat av POLs arbeid slik jeg ser det. Huseklepp kom til klubben i '05, RBH i '06. Det eneste positive RBH har gjort under sin tid er at han hadde baller nok til å gi Huseklepp den kontrakten han fikk, selv om Huseklepp ikke var noen "stjerne" den gang.

Her er iallefall noe negativt:

1. Han gjorde ingenting for å holde på Helstad, kunne gitt han en bedre kontrakt og han ville dermed blitt

2. Ighalo, anyone?

3. Sjøhage, Demba Nyrén, X antall elgamle spillere som kun sluker penger

En eneste god signering under RBHs tid bortsett fra Mjelde/tildels Guastavinho? Jeg vet iallefall ikke om noen

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

En halv million i årslønn ble for mye for Brann, styret satte ned foten ned for Kalvenes-overgang.

Nå er jo spørsmålet hvordan vi skal klare å henge med klubber som RBK, Viking og Molde som fortsatt viser at de har midler til å hente inn spillere. Satsing på lokale spillere blir jo fint, men det blir vel vanskelig å se at laget skal kunne hevde seg i toppen. Uten jevnlig storinnvestering, hvor RBK er prakteksempelet (men også Brann med sitt seriegull), virker det vanskelig å få til et stabilt topplag.

Bør vi bare ta til takke med å ha forventninger om å være midt på tabellen de neste årene? Eller bør vi kunne hevde oss, selv uten penger til å hente selv en 33 år gammel back?

Jeg er langt fra fornøyd med middelmådige plasseringer de neste årene, men det er nok dessverre det jeg forventer. RBK's økonomi er det umulig å hamle opp med, de kommer til å fortsette å kjøpe seriegull i årevis fremover. Viking og Molde er mer et resultat av økonomiske stereoider, om enn på hver sin unike måte. Det var på denne måten også vi fikk kjøpt laget som tok seriegull i 07, og det er på denne måten vår største mulighet til å bygge et ordentlig slagkraftig lag ligger også i dag. Dessverre har styret og administrasjonen vår ødelagt forholdet til de som kunne gjort dette mulig, Hardball.

Styret har også i etterkant uttalt seg om at vi har godt av å klare oss uten investorhjelp. Hvordan i all verden de skal klare å gjøre oss til et topplag (som må være en soleklar målsetting for enhver SK Brann-sesong) uten økonomi til å gi normal Tippeligalønn til spillerne er utenfor min fatte-evne, men de får mer enn gjerne overraske meg med magien sin. Følger for eksempel spent med på hvordan de har tenkt Nilsen skal løse problemet i Brann-forsvaret når han tross alt kun har to rene midtstoppere tilgjengelig.

Lenke til kommentar

'07 var mer et resultat av POLs arbeid slik jeg ser det. Huseklepp kom til klubben i '05, RBH i '06. Det eneste positive RBH har gjort under sin tid er at han hadde baller nok til å gi Huseklepp den kontrakten han fikk, selv om Huseklepp ikke var noen "stjerne" den gang.

1. Han gjorde ingenting for å holde på Helstad, kunne gitt han en bedre kontrakt og han ville dermed blitt

2. Ighalo, anyone?

En eneste god signering under RBHs tid bortsett fra Mjelde/tildels Guastavinho? Jeg vet iallefall ikke om noen

Le Mans tilbød Helstad en mye bedre kontrakt. tror ikke han ville blitt uansett. dessuten hadde han vel en klausul, correct me if I'm wrong. Ighalo saken nevnte jeg vel i innlegget mitt. Merkelig det med Demba. meget bra i Danmark, rævva i Norge. ikke lett å forutse. dessuten fikk vi da en fin avtale med ett treneremne i retur. fin ressurs for Brann(Nielsen). RBH så det POL ikke gjorde hva gjelder Huseklepp.

Dessuten har han gitt talentsatsing i Brann ett ansikt. Spesiellt med Haugsdal og Møvik. Han har vel hentet ett helt lag til Brann. Mange vil nok ha forskjellige meninger om spillerne, men førstelaget ser ihvertfall meget bra ut.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

At vi ikkje signetre Korcsmar er jo utrolig! Han stor spilte under prøvespill. Scorte til og med. Det tror jeg iallefall hadde vært et kvalitetskjøp og at hardball ikkje invisterte har jo KUN med brann styret og gjøre! Også Kalvenes som krever ca 500 000 i året(!) for og spille for brann hadde vi ikke råd til. Christian er jo en utrolig god venstre back og som sagt så syns eg vi har for lite dekning der. Kalvenes hadde blitt en førstelagsspiller, for han er defentltigvis en mye bedre spiller enn ekte, pengegriste og dårlige Holmvik. Mener han er for dårlig for første lag i brann. Tjener alt for mye og burde blitt solgt. Fin spiller i addeccoen. Kalvenes hadde paset yperlig til rollen. Har gode offansive løp og gode innlegg. Samtig er han god defansivt! Mener Hassan ikke burde fått ny kontrakt, men slik brann er for tiden er vell nødvendig.

Elsker laget, hater produktet!

Ps. er på TG og er litt, bedugen. Så beklager for skrive feil.

Lenke til kommentar

2. Ighalo, anyone?

Le Mans tilbød Helstad en mye bedre kontrakt. tror ikke han ville blitt uansett. dessuten hadde han vel en klausul, correct me if I'm wrong. Ighalo saken nevnte jeg vel i innlegget mitt. Merkelig det med Demba. meget bra i Danmark, rævva i Norge. ikke lett å forutse. dessuten fikk vi da en fin avtale med ett treneremne i retur. fin ressurs for Brann(Nielsen). RBH så det POL ikke gjorde hva gjelder Huseklepp.

Dessuten har han gitt talentsatsing i Brann ett ansikt. Spesiellt med Haugsdal og Møvik. Han har vel hentet ett helt lag til Brann. Mange vil nok ha forskjellige meninger om spillerne, men førstelaget ser ihvertfall meget bra ut.

Om Haugsdal og Møvik faktisk noen gang etablerer seg på A-laget er jeg tvilende til, Haugsdal har iallefall ikke imponert meg so far. Han er vel også blitt 20 år(?) lag som Godset f.eks er et morsomt lag som Brann absolutt har noe å lære av. De hentet M. Pedersen fra Kamma når de gikk ned, og Jo Inge Berget fra Lyn når de gikk ned. Begge for en billig penge, da Godset også sliter med økonomien

Lenke til kommentar

Mjelde er vel ikke en for ille kar, vel? :)

Ellers, POV hadde midler til å bla opp 10 millioner for Andresen, i tillegg til en periode med midler til at Bakke, Solli, Fakiri, Karadas og Helstad kom vår vei. Ingen av dem akkurat kjent som unge den gang de kom, men de sikret oss seriegullet.

POV skal vel ikke akkurat beskyldes for å hente unge spillere i sin tid, der handlet det om å kjøpe kvalitet og ikke talenter. Kanskje med unntak PVM. Eller? :)

Lenke til kommentar

POL var ikke en fantastisk sportssjef han heller, og han hadde faktisk en lang rekke bomkjøp han også. Dessuten var han som du sier omtrent kun opptatt av å styrke laget på kort sikt. Han hentet mange spillere, og Jaiteh og Vaagan Moen er vel de eneste jeg kommer på som kan regnes som langsiktige investeringer.

Spillerne du nevner stusser jeg litt på, for det var vel RBH som hentet både Solli, Karadas og El Fakiri?

Lenke til kommentar

PVM var et dårlig kjøp, spesielt med tanke på hvor mye vi bladde opp for ham. Ellers er jeg enig i at Mjelde er et godt kjøp, selv om han nermest "skrek" etter å få komme hjem igjen. Det jeg savner er en sportsdirektør som tør å satse på unge spillere, istedenfor gamle slitere som er på vei nedover i karrieren. RBH bør få en mer administrativ rolle/sparkes, en type som Kalvenes kan være interessant som sportsdirektør om noen år mtp. at han er godt utdannet i tillegg til at han har vært fotballspiller på at relativt høyt nivå. RBH har heller ikke det nettverket POL hadde, selv om POL også gjorde noen feil/bomkjøp. Men, er ikke bare RBH som har skylden - styret har vært mer interessert i å bygge ut x antall forskjellige vip-lokaler og ansette haugevis med folk som absolutt ikke bidrar sportslig, denne serien i BT viser vel dette

tl;dr: Inn med friskt blod

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

2. Ighalo, anyone?

Om Haugsdal og Møvik faktisk noen gang etablerer seg på A-laget er jeg tvilende til, Haugsdal har iallefall ikke imponert meg so far. Han er vel også blitt 20 år(?) lag som Godset f.eks er et morsomt lag som Brann absolutt har noe å lære av. De hentet M. Pedersen fra Kamma når de gikk ned, og Jo Inge Berget fra Lyn når de gikk ned. Begge for en billig penge, da Godset også sliter med økonomien

Godset kan mange lag lære av. Dessuten har jo Brann startet sin egen talentsatsing.

Haugsdal har vist lovende takter. ihvertfall mot FKH. vi får vel gi han litt tid, jeg har troen ihvertfall.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

PVM var et dårlig kjøp, spesielt med tanke på hvor mye vi bladde opp for ham. Ellers er jeg enig i at Mjelde er et godt kjøp, selv om han nermest "skrek" etter å få komme hjem igjen. Det jeg savner er en sportsdirektør som tør å satse på unge spillere, istedenfor gamle slitere som er på vei nedover i karrieren. RBH bør få en mer administrativ rolle/sparkes, en type som Kalvenes kan være interessant som sportsdirektør om noen år mtp. at han er godt utdannet i tillegg til at han har vært fotballspiller på at relativt høyt nivå. RBH har heller ikke det nettverket POL hadde, selv om POL også gjorde noen feil/bomkjøp. Men, er ikke bare RBH som har skylden - styret har vært mer interessert i å bygge ut x antall forskjellige vip-lokaler og ansette haugevis med folk som absolutt ikke bidrar sportslig, denne serien i BT viser vel dette

tl;dr: Inn med friskt blod

Step_up:Er det en ting RBH skal ha ros for er det ihvertfall for å satse på unge spillere. Men det er vel treneren sin jobb å slippe de til på banen. Tror RBH kunne gjort en veldig god med talentarbeidet. Kritiserer du Mjøsas Beckham? Det er jo TL's beste venstreving mann.

Alle lag i TL sikler etter en slik klassespiller :)

hva var det som skjedde mellom Brann og Hardball igjen siden de ikke springer til avisen for å si at de hjelper oss?

når alt dette er sagt, så bør Brann uansett få inn investorer til vinduet er oppe igjen.

vi har alltid bruk for å kunne forsterke når det trengs og da må vi ha folk standby! Dessuten skal det ikke mange skadene til(spesiellt på stopperplass og venstreback før vi begynner å slite). Faktisk på sentral midtbane også.

Brann er helt nødt til å skaffe midler til lønninger og overgangspenger. Det bør snart følge en sak i media hvor Brann kan berolige med at de har midler til både spillerkjøp og lønninger. Men kan skjønne de hvis de ikke har tatt med i beregningen at Brann ville bli dolket i ryggen av maktsyke folk i Hardball.

Forsterkninger bør vi skaffe til sommeren, for vi kan ikke gå lenge med bare to rene stoppere.

Uansett om det bare er talenter(som jo kan være smarte investeringer. ved å gi de ansvar tidlig kan de vokse på det og det blir mye god og fornuftig matching ved at vi har to faste stoppere og da kan man plukke ut de riktige kampene for dette talentet. En type a'la Dure kunne vel passet fint i en slik rolle?

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...