Romis Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Ser nesten ut til at jeg må lage en ny tråd når jeg skal kjøpe pc'en i August. Det blir veldig mye som blir forandret ser det ut til. jaja. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 http://www.koolance.com/water-cooling/product_info.php?product_id=686 ? virker som noen hårfønere, men prisen var ikke mye å si på så lenge frakta fra statene ikke blir så hinnsides. Jeg likte de, er bare og sette ned hastigheten Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 38mm på radiator er utrolig mye mer effektivt enn 25mm Men støvsugere, jetmotorer, helikopter - kall det hva du vil - er dem. By the way: tenkte over bruken av killcoil her om dagen. Poenget er jo at vannet skal inneholde sølvioner. Men ioner i en vannløsning er jo elektrisk konduktivt. Er det ikke da like greit å bruke en alkoholholdig kjølevæske, gitt at man ikke har plexi-tank eller så? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 38mm på radiator er utrolig mye mer effektivt enn 25mm Men støvsugere, jetmotorer, helikopter - kall det hva du vil - er dem. By the way: tenkte over bruken av killcoil her om dagen. Poenget er jo at vannet skal inneholde sølvioner. Men ioner i en vannløsning er jo elektrisk konduktivt. Er det ikke da like greit å bruke en alkoholholdig kjølevæske, gitt at man ikke har plexi-tank eller så? Alkohol vil jo da fordampe veldig fort vil jeg tro, og finner vel altid en vei ut. I tilleg har du jo lukta, Det kommer jo til å lukte som en bar. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Det er jo alkohol i de aller, aller fleste ferdig-væsker Merk at jeg ikke snakker om ren alkohol Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 mhm, har kjørt med ganske ren rødsprit siden vannet lå på nesten -30....luktet pjuk før vi fik kdet i systemet..men kjørte med det i over 2 måneder og kjente ikke noe lukt Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Mann, ren rødsprit? Interessant, men ser ikke poenget (annet enn en awesome farge). Kan jo alltids blande inn frostvæske for lav-tempvann. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 mhm, har kjørt med ganske ren rødsprit siden vannet lå på nesten -30....luktet pjuk før vi fik kdet i systemet..men kjørte med det i over 2 måneder og kjente ikke noe lukt Skulle jo ha brygget litt 96% for å få det renest mulig Men legger ikke rødsprit igjen noe av det giftige stoffene de har puttet i. Vet at når jeg vasker av termisk pasta med rødsprit så får jeg noe sånt fingrene som ikke går så lett av. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Hvorfor bruker du rødsprit til å vaske blokker/prosessorer? Har ikke prøvd det selv, men for min del funker kondensfjerner fett. Det er jo per def ren isopropanol. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 aight, koolance it is! anbefalt å bestille de rett fra hjemmesida? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Man skal ikke bruke rødsprit til og fjerne pasta osv., det legger et belegg:P Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Hvorfor bruker du rødsprit til å vaske blokker/prosessorer? Har ikke prøvd det selv, men for min del funker kondensfjerner fett. Det er jo per def ren isopropanol. Rødsprit er det jeg har liggende, og det tar alt av pasta som ikke er helt steinhard. Kan vel nevne at f.eks articlean funker mye bedre, men jeg har alt for lite av det til å sløse. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 blårens selges av de fleste malingssjapper! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Aldri likt ArticClean. Det funker jo veldigbra, men det stanker jo helt forferdelig. Huset lukter jo som en sitronfarm etter bare et par dråper Se også på disse Mumriken: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p4136_Yate-Loon-D12SL-12D-with-plug--1350rpm--Strong-Version---120x120x38mm--.html blårens selges av de fleste malingssjapper! Japp! Det er det samme som kondensfjerner, nesten ren Isopropanol Endret 22. juni 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 hmm... er de der kraftige nok og ser ut til å være svakere spesifisert enn noctua? mener på å ha plokket opp en plass at kvaliteten på yate loon er heller dårlig Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Det kan kun du vurdere. Yate Loon er helt grei kvalitet på. De er mer skrøpelige enn dyre vifter, men de er helt kurrante til sitt bruk. Er Yate du finner i det meste av PSU'er og andre komponenter med forhåndsinstallerte vifter. Det er ikke btw noen som har en LED-vifte fra Yate som de vil bytte i en svart? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Triebwerk betaler du bare for merket, så de bør være billige for at man skal kunne anbefale de;) De er ikke bedre enn andre vifter, ihvertfall ikke iforhold til prisen. Det er en grunn til at ikke så mange har de Mumriken, de er ikke verdt prisen. Går det ikke bare an å hive på en 120/140mm som kjøler pumpa, om den blir for varm? 5v holder vel, kan da ikke være snakk om så mye varme. Vet Iwakien min bruker endel strøm, men det er en Iwaki Tror den ligger på 76w ved vanlig driftsspenning (24v). Om en forutsetter at effektforbruket er proporsjonalt med kvadratet av spenningen vil det gi rett i overkant av 40w ved 18v, som det som er optimalt på vannkjøling, visstnok. MCP655 drar visst 25w ved 12v. 355 bruker 18w, såvidt jeg kunne se. Folk bruker iwaki i loopen uten at det gjør noe på tempen, så bare tull og sette på en ekstra 120 raddis for det;) Det var vel mer for pumpens egen driftstemperatur, isåfall. Hiver du på en raddis etter pumpa kan den kjøre på hva den vil Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Ang. fjerning av pasta: Dasspapir Nothing more, nothing less. Fikser hvertfall både Ceramique og NT-H1 uten problemer. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 ja men, mangler litt erfaring for og vurdere det Har alldri vannkjølt mer enn cpu så usikker på hvor mye som må til for å kjøle skjermkort også. har en ekstra 240rad, men blir tempraturene bra med en 360 så er det å foretrekke pga plass. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Ang. fjerning av pasta: Dasspapir Nothing more, nothing less. Fikser hvertfall både Ceramique og NT-H1 uten problemer. Fjerner ikke alt det skal jeg si deg, blir et tynt lag liggende igjen;) Som man ikke ser med øyet vel og merke. Jeg kjører alltid raddis etter pumpe, men og sette på en 120 alene for pumpa ser jeg på som unødvendig og bortkastet. Endret 22. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå