Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 4*120 og en 1*120/140 ett eller annet sted må jo gi grei kjøling det da.

@Amanita Muscaria Jeg driver også og snuser litt på radiator ved siden av pc-en.

Under mener du vel ;)

ser ut som en Dr.... måtte spise i seg ordene :D Ingen kommentar så langt :thumbup:
Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Har fremdeles ikke bestemt meg for hvordan jeg skal kjøle vannpumpene... har noen akvarium ? støyer luftpumpene til akvarium ? Må da finnes stillegående luftpumpe som ikke trenger store kreftene for å få luften gjennom... hmm sjekke akvarie nettsider... det er luftehull på disse så en kan faktisk pakke pumpene inn i støydemper matter om en bare får lagt luftslange til ventilasjons åpningene

Lenke til kommentar

Mulig å få hjelp på et kjapt spørsmål:

Når jeg kjøpte vannkjølingen min, kjøpte jeg denne slangen.

Sitter her og skal bestille nye kompressionfittings for å få litt bedre look i systemet.

På Aquatuning står det at slangen har dimensjonene: 17,4/13mm, samt at den er 1/2ID

Tenkte på disse 2 fittingsene: denne 45 graderen og denne "straight" verisjonen

Jeg mener jeg har riktig når jeg sier at begge fittingsene passer mot inntakene i block, reservoar, radiator og pumpe som har G1/4.

Men jeg lurer på om de begge støtter slangen min?

Spesielt med tanke på å "tre" slangen på og "close" kappene godt nok rundt den ytre diameteren på slangen, uten leaks?

Ser performancePCs bruker termene ID/OD, som jeg regner med står for "Inner diameter" og "Outer diameter", eller tar jeg feil?

Om de fittingsene ikke passer, er det noen som kunne pekt meg til korrekt i samme kromfinish? :)

EDIT: ser nå at den 45graderen muligens er for liten eller?

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Går det ikke bare an å hive på en 120/140mm som kjøler pumpa, om den blir for varm? 5v holder vel, kan da ikke være snakk om så mye varme. Vet Iwakien min bruker endel strøm, men det er en Iwaki :p Tror den ligger på 76w ved vanlig driftsspenning (24v). Om en forutsetter at effektforbruket er proporsjonalt med kvadratet av spenningen vil det gi rett i overkant av 40w ved 18v, som det som er optimalt på vannkjøling, visstnok.

MCP655 drar visst 25w ved 12v. 355 bruker 18w, såvidt jeg kunne se.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Noen som har brukt www.specialtech.co.uk ? ser ut som jeg kan få plass til tfc treibwerk! på kusehåret :p

lest litt tester og det virker som stillegåene vifter når man kjører ned turtallet litt.

ser ikke ut som det er så mange som har dem og de må da passe godt til radden min..

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Triebwerk betaler du bare for merket, så de bør være billige for at man skal kunne anbefale de;)

De er ikke bedre enn andre vifter, ihvertfall ikke iforhold til prisen.

Det er en grunn til at ikke så mange har de Mumriken, de er ikke verdt prisen.

Går det ikke bare an å hive på en 120/140mm som kjøler pumpa, om den blir for varm? 5v holder vel, kan da ikke være snakk om så mye varme. Vet Iwakien min bruker endel strøm, men det er en Iwaki :p Tror den ligger på 76w ved vanlig driftsspenning (24v). Om en forutsetter at effektforbruket er proporsjonalt med kvadratet av spenningen vil det gi rett i overkant av 40w ved 18v, som det som er optimalt på vannkjøling, visstnok.

MCP655 drar visst 25w ved 12v. 355 bruker 18w, såvidt jeg kunne se.

Folk bruker iwaki i loopen uten at det gjør noe på tempen, så bare tull og sette på en ekstra 120 raddis for det;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

du sir noe der :thumbup:

Problemet mitt er at jeg ikke finn så mange vifter som har noe serlig mer luftflyt enn de jeg har, hvertfall når det kommer til statisktrykk.

Vurderer 3 noctua til i push/pull, men usikker på hvor mye det vil utgjør kontra noen bra 1800rpm pluss det faktum at noctua ikke er så billi de heller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...