Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hahaha herr drhawkins vil ikke se det selv :p ->

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1235646&view=findpost&p=15838341

:tease:

Deler fra det drhawkins siterte:

The passive cooling feature is a unique idea whereby the water running through the unit fills up on one end in an aluminum tower and then runs across the top bridge spilling into the second aluminum tower. The spectacular visual display of this bridge through a translucent acrylic top is where the name Aquaduct is originated.
Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Ville det vært en dum ide å ha en 120 rad bakerst i kabinettet, og en 360 rad i toppen av kabinettet til Corsaid Obsidian 800D? 120 raden til CPU'en og 360 Raden til GPU'en ( 5970 ) ? eller er det for mye for GPU'en, og for lite for CPU'en?

Self quote is the best quote var det en på forumet som skrev for en stund siden. :)

Lenke til kommentar

Ville det vært en dum ide å ha en 120 rad bakerst i kabinettet, og en 360 rad i toppen av kabinettet til Corsaid Obsidian 800D? 120 raden til CPU'en og 360 Raden til GPU'en ( 5970 ) ? eller er det for mye for GPU'en, og for lite for CPU'en?

Self quote is the best quote var det en på forumet som skrev for en stund siden. smile.gif

Tenkte du å ha en 120 på utsiden eller innsiden bak?

En enkel 120 holder kansje til CPU om du ikke klokker den hardt, jeg har en Mist 120 ekstreme der men har også en nede ved PSU. De to kjøler 2x 5870 og de klarer det bra selv på maks OC (1050/1330 1,275 vcore).

Alternativt så kan du henge en 360 på baksiden av 800D, det har jeg også men det ser jo ikke like pent ut som å ha alt inni kab.

Lenke til kommentar

Det er på grunn av utseendet at jeg velger å ha alt inne i kabinettet. Orker ikke å se en feit svart klump hengende på utsiden av kabinettet. Jeg skal ha en single 120 rad inne i kabinettet.

Du vet at det er plass til en 120 ved siden av PSU også?

Lenke til kommentar

Det er på grunn av utseendet at jeg velger å ha alt inne i kabinettet. Orker ikke å se en feit svart klump hengende på utsiden av kabinettet. Jeg skal ha en single 120 rad inne i kabinettet.

Du vet at det er plass til en 120 ved siden av PSU også?

Jeg er klar over det, men blir det ikke helt skakkt å ha to radiatorer + tubing til prosessor? Må jeg ikke ha to reservoarer også?

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å skaffe seg 10x 360 rads med 6x 120mm vifter per rad for ultimat vannkjøling? Det ser veldig stygt ut, men det gjør vel jobben?

*snip*.

*snap*

*snute*

Du har jo plass til en 4*120 og en 2*120 på bunnen.

Orker ikke å skjære noe i kabinettet.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Er det ikke bare å skaffe seg 10x 360 rads med 6x 120mm vifter per rad for ultimat vannkjøling? Det ser veldig stygt ut, men det gjør vel jobben?

*snip*.

*snap*

*snute*

Du har jo plass til en 4*120 og en 2*120 på bunnen.

Orker ikke å skjære noe i kabinettet.

Øh du misforstår... 4x120 = 480 radiator og 2*120 = 240 radiator

Lenke til kommentar

Hos meg tenker jeg og ha den under tenker jeg.

Nå vet jeg ikke hvilket kabinett ennå siden jeg ikke har mange valg når jeg har 4-way....men vet flere kabinetter er på vei så får se hva som kommer. Er et par nå som passer bra til 4-way, men :hmm:

Fordelen med radiator kasse er jo at en kan gå for mindre kabinett...

vannpumpe vanntank etc i radiator kasse eller pc kabinett ?

All fornektelse er morsomt :!:

Idle: Jeg og Minhund har havnet på raddis-kasse. Skal starte på tegninga denne uka. Vet ca. hvordan det skal se ut...samt kassa skal bli laget i alu :thumbup:

Da håper jeg du går for litt tykkvegget aluminium... så det blir mindre vibrasjoner fra vifter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...