Cortinarius rubellus Skrevet 18. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2010 EK er en av de beste blokkene til 5870, kan ikke bomme med den Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 18. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2010 EK er en av de beste blokkene til 5870, kan ikke bomme med den Helt enig med deg soppen, har 2 stk EK 5870 blokker og en 5970 i maskinen nå og de funker som bare f.. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2010 EK er en av de beste blokkene til 5870, kan ikke bomme med den Ja, eg tenkte den blokka der måtte duge etter alt skrytet EK har fått i denne tråden. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 18. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2010 På 5870 fullcover-blokkene er et omtrent umulig og bomme, så og si alle presterer ganske bra Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Slik ser vogna ut foreløpig - *link* GPU-blokk, RAM-blokk, slange og væske. Radiator var det vanskelegare å velge. Det blir ein 2 x 140mm rad, då dette er omtrent akkurat så mykje plass eg har på baksida av kabinettet. Den vil bli festa i festa til vifta som er der no (bilde), forutsett at eg får til fire avstandsstykker, slik at radiatoren står litt ut frå kabinettet (mellom 5 og 10 cm). Denne er ein av dei eg har sett på, men om nokon kan anbefale ein annan er det berre å skrike ut. Endret 19. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Slik ser vogna ut foreløpig - *link* GPU-blokk, RAM-blokk, slange og væske. Radiator var det vanskelegare å velge. Det blir ein 2 x 140mm rad, då dette er omtrent akkurat så mykje plass eg har på baksida av kabinettet. Den vil bli festa i festa til vifta som er der no (bilde), forutsett at eg får til fire avstandsstykker, slik at radiatoren står litt ut frå kabinettet (mellom 5 og 10 cm). Denne er ein av dei eg har sett på, men om nokon kan anbefale ein annan er det berre å skrike ut. handlevognen link funker ikke Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Crap. Ok, no burde den funke. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Du har minne som man skrur bare blokka på? Dominator kjøler eller Mushkin sine? Må spørre så du ikke kjøper feil Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Hehe, veit at de to kjøpte feil, men eg trur nok det skal gå fint. Har desse. Eg hadde eigentleg lyst på denne, men med mindre den kjem på lager veeeldig fort blir det nok den andre versjonen. Endret 19. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Er rett blokk da, du har Dominator-kjølere Jeg var en av de som kjøpte feil har det blitt, men jeg kjøpte aldri feil. Jeg kjøpte først 5ern, og der må du ta av heatspreaderne på minnet noe jeg syns er litt for risikabelt på såpass dyrt minne som jeg bruker. Men jeg holdt på og bestille 7ern, men sendte mail til Mips-fyren på XS og fikk beskjed om at det var 6ern jeg skulle ha...hvis jeg hadde Amd så er det 7ern Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Ja, eg leste det litt lenger bak i tråden. Jaggu er det greitt å ha ein slik tråd å slå opp i dersom ein lurer på noko. Men angåande radiatoren eg linka til, eg ser den kosta ein god del meir enn mange av dei andre, men er det verd pengane? Eg er stort sett ute etter den best kjølande 280mm radiatoren eg får tak i. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Nå er det ikke noe radiator i handlevogna:P Så hvis du gir meg navnet på radiatoren så kan jeg svare kjapt på det Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Trur eg linka til den eit stykke opp. Men uansett, det var denne eg tenkte på. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Jo, er grei den Black Ice er ikke merket som står øverst på listen hos meg, men 140mm raddiser er det ikke så veldig mange av ennå akkuratt Er en av grunnene til jeg har en Black Ice selv Endret 19. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Kva med Magicool? Eg tenkte litt på denne. Edit: Hvad tycks folket om denne? Endret 19. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 Ser noen som liker Magicool, og det er ikke stor forskjell mellom radiatorene. Går mest på hvor tett finnene sitter som igjen avgjør hvor kraftig vifter man må ha. Og det var grunnen til at Feser trakk seg tilbake for og komme med en ny type radiator( blir spennende og se forøvrig ) Den radiatoren jeg liker og anbefale til bygg av oppsett som skal kjøle bra og være stille er Swiftech sine. De trenger latterlig lav rpm på viftene. Men de har ikke 140mm radiatorer som jeg vet ihvertfall. Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 20. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Et kjapt spørsmål, til de av dere som har peil: Jeg har en Zalman ZM-MFC3, og den har støtte for å overvåke 4 temp. soner. Det følger med temperatur sensorer og de er så og si identiske til en slik. Har søkt endel for å sjekke om det er mulig og putte den i vannet på reservoaret, for å overvåke vanntemperatur. Finner ingen plass som hverken bekrefter/avkrefter at det funker og ikke gjør noe skade. Noen som vet om det funker, og at det ikke vil skade systemet på noen måte? Vil en slik sensor avgi strøm til "coolant" f.eks.? Eller kanskje selve Zalman kontrolleren tar skade? Sykt usikker... Finner mange temp.sensorer som er kombinert seal-cap, der man skrur pluggen inn i G1/4 inntak på reservoar f.eks. - og endestykkene på den er av metall. Men er fristet til å prøve med det jeg har tilgjenglig før jeg evnt. bestiller Endret 20. juni 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2010 Et kjapt spørsmål, til de av dere som har peil: Jeg har en Zalman ZM-MFC3, og den har støtte for å overvåke 4 temp. soner. Det følger med temperatur sensorer og de er så og si identiske til en slik. Har søkt endel for å sjekke om det er mulig og putte den i vannet på reservoaret, for å overvåke vanntemperatur. Finner ingen plass som hverken bekrefter/avkrefter at det funker og ikke gjør noe skade. Noen som vet om det funker, og at det ikke vil skade systemet på noen måte? Vil en slik sensor avgi strøm til "coolant" f.eks.? Eller kanskje selve Zalman kontrolleren tar skade? Sykt usikker... Finner mange temp.sensorer som er kombinert seal-cap, der man skrur pluggen inn i G1/4 inntak på reservoar f.eks. - og endestykkene på den er av metall. Men er fristet til å prøve med det jeg har tilgjenglig før jeg evnt. bestiller Du får målinger av å putte en vanlig temp probe i vann, men jeg vil ikke anbefale deg å gjøre det, som jeg ser det så er proben tett men ikke der ledningene møter proben. De som er lager for det er helt tett så den lille brikken eller hva man skal kalle det er ikke i nærheten av vann. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 20. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2010 Da er jeg tilbake fra Kreta. Fortsatt ingen kommentarer imot dette: http://www.ekwaterblocks.com/shop/wishlist/shared/index/code/f0fa014df6f5e409942771280d051441/ Blir 2x gpu blokker og hva var det jeg kom fram til.. 12-13 fittings. 3-4 meter slange bør holde. Tror det skal være mer enn bra nok for mitt bruk. Det eneste jeg skal trenge i tillegg da blir vann og noe algedreper. Om noen har sterke meninger imot EK eller noen av produktene som er satt opp, så vil jeg gjerne høre dem Eventuelt om det er noe der som passer dårlig sammen, eller ikke sammen i hele tatt f.eks. Må vel kanskje ha en sånn SLI sak også mellom kortene. Serie eller parallell mellom skjermkortene? Tenkte på serie. Alle blokkene jeg har plukket ut skal etter det jeg vet være HF (high flow). Vifter på radiator så bruker jeg vel bare mine 120mm eller 140mm Noctua(de som er beregnet på høy motstand, høyest mulig static pressure av Noctuaene) inntil videre tenker jeg. Så får jeg heller se på resultater når jeg er ferdig. Vurdere temperaturer opp mot støy osv. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 20. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2010 Så greit ut det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå