Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Så lenge du gjør det som det skal så skal det litt til, men er alltid en risiko for at vann kan lekke. Hovedgrunnen til at jeg bruker bare kabinetter der hket er opp\ned;) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Eg hadde ikkje prøvd vasskjøling før eg sette saman mitt for ein månad sidan omtrent, men det var ikkje så vanskeleg som eg trudde. Det er eingentleg berre å tenke seg litt om før ein gjer ting, og ta seg god tid til det, så ein ikkje gjer noko feil. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Eg har denne pumpa, og lurer på om eg bør eller kan byte topp på den. Eg skulle gjerne hatt både inntak og uttak på toppen (om det er mogeleg). Eg har også forstått det slik at å byte toppen kan forbetre ytelsen. Er det slik? I så fall, kan nokon anbefale ein eller fleire toppar som yter godt? Ein ting til: Til no har eg kjølt ned kun CPU, men vil oppgradere ganske snart, då til GPU (5870), HK (som eg ikkje er sikker på blokker til enno) og RAM (blir sikkert RAM Cooler 6). Eg skal då ha enda ein radiator (mest truleg 360mm eller kanskje 240mm. Men dersom det kan lønne seg med radiator for 140mm-vifter er det også aktuelt). Spørsmålet er då om eg bør byte ut pumpa med ei kraftigare eller om eg berre skal køyre to loopar. Slik eg ser det kan det vel lønne seg med to loopar, mtp støy (?), då det verkar sannsynleg at to stille pumper er betre enn èi kraftig. Innvendingar? Endret 17. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Her er en ganske inntresang vifte som silverstone har laget. Ser du på videoen virker det som denne er gunstig for rads da?? Blir gøy å lese noen tester Den kan trikkse med balonng og jo Endret 17. juni 2010 av turbo_fever Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Den AP121 1500rpm-vifta såg effektiv ut, ja. Straumen var liksom meir konsentrert enn med dei andre. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Skulle likt å sett en uavhengig test av den vifta Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Heh, eg fekk plutseleg himla lyst til å dryle på med seksdobbelt radiator-oppsett. Noko a la dette. Putte det inn i eit Antec Three Hundred eg har ståande og fjerne begge sidene... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Ser noen har blitt inspirert av det jeg har skrevet om sandwitch Synd man får bare kjøpt Monsta Lite og de er det ikke mange av igjen heller siden Feser har sluttet og produsere Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Men du får jo dårligere kjøling da av å kjøre sandwitch. Såg det var en tråd om det på xs. Der var det bilder eller link med oversikt hvordan det fungerer med rads i sandwitch. Og hvor det var forskjellige plaseringer avviffter etc. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) So? Når du har en Monsta og en 560 så bryr du deg fint lite om litt tap Og du skal virklig ha en megaloop for og bry deg om den nedgangen det kan gi. For nedgangen kan bare komme av viftene. Og kanskje en Mo-ra 3 i loopen etterhvert Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Korleis er prisen på Monsta eigentleg? Den er litt freistande... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Er vel ingen butikk som har de "ekte" Monsta, men de kom med denne som en lillebror: http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&cPath=59_457_667_669&products_id=27882 Og forskjellen er tykkelsen, "ekte" Monsta er på litt over 10cm mens Lillebroren har litt over 6cm Sikkert litt andre forskjeller også, men en god radiator uten tvil uansett. Og med 6cm tykkelse så vil jeg påstå den er bedre passet til en slikt prosjekt som du prater om Breida siden 2xMonsta hadde blitt over 20cm uten vifter:P Når jeg har push\pull med Monsta her så er den nesten like bred som kabinettet. Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Hehe, det er vel godt mogeleg. Eg hadde ikkje fått plass til to stk "ekte" Monsta uansett. Du har den store Monstaen, right? Kor høg rpm må til for å få luft nok gjennom den eigentleg? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) 900-1000 Og da kjenner jeg det godt. Bruker bare 3 som push nå og det holder ypperlig. Men loopen er bare minnet og cpu ennå. Jeg skal se om jeg får tak i noen billige 5870 blokker, er ikke lenge til ny serie fra Ati så og bruke masse penger på blokker til 5870ene vil jeg ikke. Det er med 140mm vifter så for og få samme effekt med 120 så må du øke med 150rpm ca. ( dette gjelder da kjøle-evnen ) Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Hmm, eg ser på bilda at den har hol både til 120 og 140mm, ja, så dersom det er plass i breidda i toppen av kabinettet kan det hende eg får montert den der via 120mm-hola for så å montere 140mm vifter (Dette i 800D, altså. Skal eg putte fleire av den i Antec-kabinettet blir det jo litt samme faen. Der blir det alltids plass uansett. ). Forresten, to stykk Monsta Lite i sandwich vil vel yte betre enn èin stykk gølsen Monsta med push/pull? Dei to blir jo faktisk tjukkare og får betre air flow, gjer dei ikkje? Endret 17. juni 2010 av Breidablik Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 (endret) Spørs hva du har i loopen, men bedre temps...tviler Men at du får en god temp i lengre periode enn med en Monsta...ja Hadde du kunne plasert de 2 hver for seg så blir det bedre enn sammen. sammen så er det 9 vifter...hver for seg 12 vifter. Hvis vi går utifra push\pull. Man kan ikke få det kaldere enn romtempraturen uansett;) Endret 17. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 *snip* Du kan rulle avgårde med denne: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8082_EK-Water-Blocks-EK-Reservoir-f-r-Phobya-DC12-400---EK-DCP-4-0.html Eller du kan kjøre med vanlig 90 grader vinkel. Like greit det, imo. Lenke til kommentar
Moraelyn Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Her er en ganske inntresang vifte som silverstone har laget. Ser du på videoen virker det som denne er gunstig for rads da?? Blir gøy å lese noen tester Noperz, de er ikke mer effektivt enn noen annen viftene for radiatorer. De er bare for systemkjøling. Viftene er beregnet for rettening av flyt over avstander. Det må være en viss avstand. Montert på en radiator, de gjør ingenting mer enn noen annen vifter. Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tror du ikke det. Nei nei, men da kan vi ha dem på for og holde ett ballong show da. 3 på topp med ballonger hovrende over.. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 *snip* Du kan rulle avgårde med denne: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p8082_EK-Water-Blocks-EK-Reservoir-f-r-Phobya-DC12-400---EK-DCP-4-0.html Eller du kan kjøre med vanlig 90 grader vinkel. Like greit det, imo. Den der var jo snerten, men eg lurer litt på å berre gjere det enkelt og køyre på med ein 90 graders vinkel, som du sa. Tank har eg jo alt, så ein vinkel er vel det enklaste. Men kva med pumper? Er det lurast å køyre to loopar når eg skal kjøle GPU, HK og RAM i tillegg, eller berre èin loop med eventuelt to pumper og to radiatorar? Om eg skal ha to loopar blir det vel gjerne den største versjonen i serien med pumpa eg allereie har. Ein annan ting også. Har nokon prøvd denne blokka til 5870? Eller kan nokon anbefale ei anna blokk med omtrent same ytelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå