Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg har sett mange videor på youtube, men det virker så utrolig vanskelig å finne fram hvilke deler jeg trenger, og prisen er så utrolig høy. Det er så mye jeg vil ha, men pengene strekker ikke til. Selv om jeg bruker 25,000 kr på pc'en. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg har sett mange videor på youtube, men det virker så utrolig vanskelig å finne fram hvilke deler jeg trenger, og prisen er så utrolig høy. Det er så mye jeg vil ha, men pengene strekker ikke til. Selv om jeg bruker 25,000 kr på pc'en. Det er derfor du har oss på forumet, Mange guruer her som du kan spørre, og som jeg har sett har du fått masse hjelp. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg har fått masse hjelp, men det ar bare det at pengene ikke strekker til i de fleste omgangene, og andre ganger er det på ukjente sider som jeg ikke får et fullt sett på, med rør, klammer, skruer, fittings, vanntilsetninger osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du er sinnssyk hvis du bruker 25000 på en PC. Alt du trenger er et hovedkort, CPU, grafikkort og RAM. Og et kabinett til 1500kr. Ferdigbygde PC'r har masse "fete" lys og LCD-paneler og drit og tull..kan spare halvparten med å bygge selv. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ikke ferdigbygd PC, et ferdig sett med alt jeg trenger for vannkjøling i ett. Det er en veldig stor forskjell. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hva er det du lurer på da ? alt er jo rimelig enkelt rør er jo greit, bare plast/gummi rør for å føre vann rundt klemmer er for å klemme slangen fast så vannet ikke lekker ut noen plass skruer finnes overalt så den er grei fittings er jo grei, det er de du putter slangen på. vanntilsettning er jo ganske greit bare å ta batterivann og algedreper, eller enda enklere bare ta frostveske fra bil og bland det ut med batterivann. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg lurer ikke på hva de er til, lurer på hvor jeg kan skaffe absolutt alt jeg trenger i en pakke. Jeg vet ikke hvordan jeg skal skaffe tubing som passer riktig til alle fittings i hele kabinettet, osv. ( Det beste hadde vært om det var en person med Obsidian 800D som hadde 5970 og i7 920 som kunne gitt meg en liste over alt han/hun hadde. ) Endret 11. juni 2010 av Romis Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) http://www.microplex...ng/Kj%C3%B8ling,_vann/Komplette_sett,_intern/MIST-LL-vannkj%C3%B8lingsett,-2x140,-Standardfor-Lian-Li-PC-P50BSCAND-41048.aspx eller http://www.microplex...ng/Kj%C3%B8ling,_vann/Komplette_sett,_intern/MIST-LL-vannkj%C3%B8lingsett,-2x140,-DeLuxefor-Lian-Li-PC-P50BSCAND-42243.aspx alt du trenger, men det er ikke det beste du får tak i. (du må bare kopiere linkene, microplex liker ikke å bli linka til) Endret 11. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Det er microplex som aldri går an å linke til iverfall du finner dem på framsiden MIST LL vannkjølingsett, 2x140, Standard MIST LL vannkjølingsett, 2x140, DeLuxe Edit: eller kan du jo gå på microplex under kjøling, vannkjøling, komplette sett intern/ekstern Endret 11. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er det det eneste jeg trenger? Vil også ha fargetilsetning til vannet mitt, så det lyser opp i f.eks rødt. Hvor får man kjøpt det? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Er det det eneste jeg trenger? Vil også ha fargetilsetning til vannet mitt, så det lyser opp i f.eks rødt. Hvor får man kjøpt det? du trenger nipler til skjermkort om disse ikke følger med, fargetilsetninger kan føre til at du må rense slangene/blokker oftere Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det følger med 6 nipler, tror det er samme som skjermkortet også. Bør jeg heller kjøpye nye rør utenom de som følger med som er UV behandlet, eller hva jeg skal si, sånn at de lyser i mørket? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Det følger med 6 nipler, tror det er samme som skjermkortet også. Bør jeg heller kjøpye nye rør utenom de som følger med som er UV behandlet, eller hva jeg skal si, sånn at de lyser i mørket? det er 2 nipler til pumpe, 2 nipler til vanntank og 2 nipler til cpu blokk... da har du ikke nok til skjermkort ? vi sier ikke rør men slanger... Endret 11. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hva om Romis starter med ett vannkjølings sett. Ala ett som dette Der har du jo en bra cpu kjøler. Blandt topp 5 vel. En grei pumpe, vet ikke om denne er regulerbar. du har en 240 rad, en grei nok res å litt slange. Jeg bruker dette sette, bare med gtz kjøleren i andre pc, pluss en rad til på en q9650 4Ghz å ett 4870x2. Holder jo tempen der på 32-33C ca. Ikke bruk det mixen som er med. Stinnker kjøleveske om du har rensa den i en uke. Snakker om erfaring. Dette ligger på ca 1500kr uten frakt, sikkert billigere andre plasser?? Og så er det bare og legge til en rad til å gpu\fullcover blokk til hk. Vet ikke om det går raskt over budsjett da. Bare en tanke att dette kunne være ett startpunkt. Så kan dere som er mere inne på div hw sette samme det resterende?? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kan du gi link til det settet? Det ser ut til å passe meg. Er det intern eller ekstern radiator? Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 http://www.performance-pcs.com/catalog/index.php?main_page=product_info&products_id=26994 Der har du link, driver å setter sammen litt på performance-pc. Bare på grunn av att dem har alt nessten. Men valgte en 5970 block siden det er billigere enn 2x5870 om du hadde planen om to slike kort. Men hadde mann funnet sette en plass der dem har billigere frakt hadde det vært gunnstig. Jeg har nå i vogna det sette, en 5970 blokk fra ek, en ek full cover blokk, 3m slange. ca 3500, Men da må du jo enda ha en rad til. Vet ikke hvor nødvendig det er med bøyer da i starten. For du får jo med nippler\barbs med hver blokk\rad. Så du kunne kjøpt noen få nippler til. Men hvordan er det da med viffter? Er dem med i vannkjølings summen?? Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Du må ha en 3x120mm Romis. Kjøp: - Radiator 3x120mm - Vanntank (en som går i bay) - CPU Block (EK Supreme HF) - Pumpe (Laing 355) - Og noe 1/2 ID og 3/4OD fittings som går rett frem. Kjøp CA 10stykk. - Vannslange 1/2 ID 3/4 OD Kjøp 3-4m Da har du alt sammen og dette kan du får ca 2000-2500kr og er syyykt mye bedre en det raske som er vist over fra microplex. Endret 11. juni 2010 av MikalD Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Ikke for å mase, men om noen kan ta en titt på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1217312&view=findpost&p=15787002 ? Tenkte å bestille asap når jeg kommer hjem fra Kreta, da jeg har 4 uker ferie fra og med mandag. Prøve å få på plass ting i løpet av ferien. Så er alt klart til høsten og gaming Ser at EK har både fullcover block til 480 GTX, en brukbar cpu block og fullcover classified block. Mulig jeg bruker dem istedenfor Koolance da. Så da mangler jeg isåfall "bare" vanntank, radiator og pumpe (+ slanger, compression fittings, sli greie, vann og.. barbs?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå