Christian Thork Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 34 minutes ago, Mumriken said: Noen som har mekket radbox her? Bilder etc.. Er drittlei av interne radiatorer så vurderer å mekke en radbox (om jeg gidder) eller bare kjøpe mo-ra 3. Kjenner en som kanskje skal kvitte seg med en MO-RA;-) Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 18 minutes ago, Christian Thork said: Kjenner en som kanskje skal kvitte seg med en MO-RA;-) Det hadde gjerne vært det enkleste! Skrik ut når han bestemmer seg 😀 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 Mumriken skrev (7 timer siden): Noen som har mekket radbox her? Bilder etc.. Er drittlei av interne radiatorer så vurderer å mekke en radbox (om jeg gidder) eller bare kjøpe mo-ra 3. Jeg har MO-RA3 360 på mine 2 pcer. Skal du gå for MO-RA så velg 420, denne er lettere å skaffe 200mm vifter til. Gode 180mm vifter til 360 er vanskelig å få tak i! 2 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 4 minutes ago, JetzBullet said: Skal du gå for MO-RA så velg 420, denne er lettere å skaffe 200mm vifter til. Gode 180mm vifter til 360 er vanskelig å få I utgangspunktet tenkte jeg 360 siden jeg har et dusin ml pro white jeg kunne tenkt meg å bruke om igjen. Har ikke helt slått fra meg tanken om å lage en radbox siden jeg har 6 stk radiatorer liggende fra 240mm til 480mm, men det blir nok et salig lappverk. Meget pen setup btw! 😊 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 @Mumriken Takker🥰 Blir nok mye lappverk med 9stk 120mm vifter på MO-RA3 360(kabelrot). Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 2 hours ago, Mumriken said: I utgangspunktet tenkte jeg 360 siden jeg har et dusin ml pro white jeg kunne tenkt meg å bruke om igjen. Har ikke helt slått fra meg tanken om å lage en radbox siden jeg har 6 stk radiatorer liggende fra 240mm til 480mm, men det blir nok et salig lappverk. Meget pen setup btw! 😊 Er en 420 jeg vet om iallefall. Er brukt 200mm vifter på de. Har liksom satt opp både en tynn 360, XTX360 og MO-RA til kun en 10900K. Blir fort aaaltfor overkill. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 19. september 2021 Del Skrevet 19. september 2021 12 minutes ago, Christian Thork said: Er en 420 jeg vet om iallefall. Er brukt 200mm vifter på de. Har liksom satt opp både en tynn 360, XTX360 og MO-RA til kun en 10900K. Blir fort aaaltfor overkill. Tar stilling til det når jeg har et konkret tilbud! Er ikke låst på å ikke bytte vifter.. Hørt at overkill er den beste killen 😝 Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 (endret) Noen som har målt flow og hvor mye hurtigkoblinger i loopen eventuelt senker flowen? BTW har en Next Cuplex Kryos TR4 blokk som ble feilbestilt, ren kobber. Send pm hvis intr. Endret 22. september 2021 av guttorm Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 22. september 2021 Del Skrevet 22. september 2021 1 hour ago, guttorm said: Noen som har målt flow og hvor mye hurtigkoblinger i loopen eventuelt senker flowen? Det kommer veldig ann på koblingene. Feks Barrow sine er søppel. Qd3 er ok og qd4 er vistnok veldig bra uten at jeg har testet 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 Problemstilling ang ekstern radiator. Tenker at det er heilt supert å få den litt "vekk", men hva med pwm signalet til viftene? Eneste jeg ser for meg er å mekke en veldig lang pwm kabel som går langs slangene. Finner ingen som selger slike, men kanskje noen har en bedre ide? Blir nok en 12v power brick eller lignende til å gi viftene strøm. Maskinen blir normalt sett ikke skrudd av, så akkurat det er ikke noe problem. Pumpene må stå i kabinett slik jeg kan snappe inn alternativ kjøling ved behov. (Tenkte gjerne en d5 next kunne styrt alt, men har allerede 3x d5 i loopen). Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 (endret) Mumriken skrev (11 minutter siden): Problemstilling ang ekstern radiator. Tenker at det er heilt supert å få den litt "vekk", men hva med pwm signalet til viftene? Eneste jeg ser for meg er å mekke en veldig lang pwm kabel som går langs slangene. Finner ingen som selger slike, men kanskje noen har en bedre ide? Blir nok en 12v power brick eller lignende til å gi viftene strøm. Maskinen blir normalt sett ikke skrudd av, så akkurat det er ikke noe problem. Pumpene må stå i kabinett slik jeg kan snappe inn alternativ kjøling ved behov. (Tenkte gjerne en d5 next kunne styrt alt, men har allerede 3x d5 i loopen). Er nok ikke hel ideelt men man får jo "extension cable" ellers så kan man jo lage selv om man har utstyr, jeg lager Pci kabler selv og har utstyr til det, så å få tak i det rette utstyret til Pwm er nok fullt mulig. Endret 23. september 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 1 minute ago, Dragonlove said: Er nok ikke hel ideelt men man får jo "extension cable" ellers så kan man jo lage selv om man har utstyr, jeg lager Pci kabler selv og har utstyr til det, så å få tak i det rette utstyret til Pwm er nok fullt mulig. Finner bare 30cm extensions så det utgår. Hadde ikke så veldig lyst til å lage, men får bare gjør det 😛 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 Mumriken skrev (1 time siden): Finner bare 30cm extensions så det utgår. Hadde ikke så veldig lyst til å lage, men får bare gjør det 😛 aquatuning.no har 90cm: https://www.aquatuning.no/kabler/fan-cables-adptors/15944/phobya-4pin-pwm-extension-90cm-black?c=7857 1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 7 minutes ago, JetzBullet said: aquatuning.no har 90cm Takker! 😊 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 @Mumriken techbay.no har 60cm. Techbay AS Forlenger, 4 pins PWM vifte, kabelstrømpe, 60cm, sort Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 23. september 2021 Del Skrevet 23. september 2021 9 minutes ago, JetzBullet said: @Mumriken techbay.no har 60cm. Techbay AS Forlenger, 4 pins PWM vifte, kabelstrømpe, 60cm, sort Har ikke hastverk så satser på å skøyte noen 90cm 😊 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 EK D5 u/PWM. Hva kan man ta for noe slik? Er res combo. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hvilke rensemidler er trygge å bruke på plexi glass og kobber ? Har noe hvitt belegg på alle blokker rør nipler og alt... må finne noe som løsner opp dette... zalo vann funka ikke Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 (endret) idleman_2 skrev (20 minutter siden): Hvilke rensemidler er trygge å bruke på plexi glass og kobber ? Har noe hvitt belegg på alle blokker rør nipler og alt... må finne noe som løsner opp dette... zalo vann funka ikke Isopropanol på kobber iallefall, om det kan brukes på Plexi vet jeg ikke. Edit, kan brukes på Plexi også How to properly clean, disinfect and maintain PLEXIGLAS® - PLEXIGLAS® Endret 6. oktober 2021 av Dragonlove Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 6. oktober 2021 Del Skrevet 6. oktober 2021 19 minutes ago, idleman_2 said: Hvilke rensemidler er trygge å bruke på plexi glass og kobber ? Har noe hvitt belegg på alle blokker rør nipler og alt... må finne noe som løsner opp dette... zalo vann funka ikke EK sin blanke tilsetning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå