idleman_2 Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 16 hours ago, samye83 said: Det kan du konkludere. Men dobbeltsjekke med spredningsmønstret på kjøepasta/flytende metall neste gang du demonterer blokkene. Conductonaut var lei å smøre utover på begge flater, måtte jobbe godt og lenge for at conductonaut skulle være smørt utover HELE flaten.. både på cpu og kjøleblokk Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Just now, idleman_2 said: Conductonaut var lei å smøre utover på begge flater, måtte jobbe godt og lenge for at conductonaut skulle være smørt utover HELE flaten.. både på cpu og kjøleblokk Kan være litt makk første gangen, men tar bare et par minutter når du får det inni fingrene Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 1 minute ago, Mumriken said: Kan være litt makk første gangen, men tar bare et par minutter når du får det inni fingrene Når en har fått gjort det så er man sikker på at en har kontakt i hele flaten ? at det ikke kommer luftbobler i mellom der ? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 29. juli 2021 Del Skrevet 29. juli 2021 Just now, idleman_2 said: Når en har fått gjort det så er man sikker på at en har kontakt i hele flaten ? at det ikke kommer luftbobler i mellom der ? Sett at du har gjort det riktig så ja Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 Hva vet dere om overklokking av ECC ram ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 For de som lurer på om ECC error correction funker (?) på ryzen cpu og hovedkort som støtter dette Sjekk dette -> https://i.reddit.com/r/Amd/comments/lf3i6b/overclocked_ecc_memory_with_a_5900x_my_results/?limit=500 Så da har dette full støtte for ECC med andre ord ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. august 2021 Del Skrevet 1. august 2021 1 hour ago, idleman_2 said: Hva vet dere om overklokking av ECC ram ? Hva er vitsen, når man liksom velger ECC for å ha ting Yberstabilt? ECC er tull og fjas i alt annet enn "sykehus" workstation og servere. Min mening Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 17. august 2021 Del Skrevet 17. august 2021 er det teknisk mulig å koble 3 mm led diode rgb til drgb (5v) ? Evt hva trenger jeg ? rgb led diode har 4 pinner, common red green og blue... tenkte å ha dette på ram kjøleblokken da denne er forberedt på 3 mm led diode... Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 20. august 2021 Del Skrevet 20. august 2021 Ser ut som jeg kan hente aquacomputer's leakshield på mandag Da er endelig pc'n komplett Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 21. august 2021 Del Skrevet 21. august 2021 Ser at jeg har fått litt gunk i GPU- og CPU-block. Har brukt EK sin blandingsgreie med farge med destillert vann inntil nå. Hva for produkt var det man kunne bruke istedet? Typ akvarium algefjerner? Noen som har linker eller eksakt hva det er man skal kjøpe? Vil rense blokkene og bytte ut vannet. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Da var leakshield på plass... Ikke sikker på om plasseringen er bra.. men går nå klar av glassdøren .. undersiden er ikke så lekker da... at det funker gjør den. Om noen rynker på nesa over lys.. har ikke gjort noe med dette enda.. tanken er vel at temperatur i gpu/cpu skal styre lys/farge 3 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Da har vannkjølinga/pc/leakshield fått stått på i 3 timer -> ingen luftlekasje Mangler bare å lage en ledning fra aquaero til hovedkortet slik at denne kan slå av pc ved alvorlig feil... (Noen som har skippa helt å legge inn fail-safe ? ) Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg har ingen safe guard i pcen. Har aldri lekket, bortsett fra når jeg var uheldig med tømming av vannet og det begynte å renne fra topp-radiatoren. Skal mye til at det skal lekke når man først gjør det skikkelig. Kortslutta en rambrikke i løpet av de siste 20 årene, så lite svinn generelt. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) Litt rart å tenke luftlekasje enn vannlekasje Eneste jeg må finne en løsning på er å kunne sette strøm på leakshield når jeg skal tømme/fylle sløyfa med vann Endret 23. august 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 (endret) Jeg skulle legge inn relekabel fra aquacomputeren, og har kjøpt to ulike kabler til det formålet men har helt glemt å koble til det. Har dog justert ned tjmax til 95C for sikkerhetsskyld, etter å ha opplevd konsekvensene av en kokt cpu-blokk tidligere... (Skal gå greit med metalltopp, men man vet aldri. Det kan gå galt med plexi/acetal om man er uheldig nok.) Endret 23. august 2021 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 6 hours ago, idleman_2 said: Da var leakshield på plass... Ikke sikker på om plasseringen er bra.. men går nå klar av glassdøren .. undersiden er ikke så lekker da... at det funker gjør den. Om noen rynker på nesa over lys.. har ikke gjort noe med dette enda.. tanken er vel at temperatur i gpu/cpu skal styre lys/farge Meget pent! Alltid deilig å se at minnet er vannkjølt, når det er det viktigste komponenten for cpuytelse i 2021 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 Om en kikker på det store bildet zoomer inn på vanntank så ser dere vannfontene i aksjon... til de som trodde at det ble lite vann til cpu/gpu blokkene... Har fortsatt nesten 300 l/t på max pumpehastighet gjennom Vannblokkene cpu/gpu Et spørsmål.. jeg har kjørt destillert vann i sløyfa i 2-3 uker og skal nå bytte dette ut med destillert vann tilsatt algedreper middel... trenger jeg å tømme absolutt alt vann ut av vannsløyfa..... tyngdekrefter etc vil jo sørge for at en ikke får ut hver eneste dråpe... eller har dere et triks eller to for for fjerne mest mulig ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 11 minutes ago, idleman_2 said: Om en kikker på det store bildet zoomer inn på vanntank så ser dere vannfontene i aksjon... til de som trodde at det ble lite vann til cpu/gpu blokkene... Har fortsatt nesten 300 l/t på max pumpehastighet gjennom Vannblokkene cpu/gpu Et spørsmål.. jeg har kjørt destillert vann i sløyfa i 2-3 uker og skal nå bytte dette ut med destillert vann tilsatt algedreper middel... trenger jeg å tømme absolutt alt vann ut av vannsløyfa..... tyngdekrefter etc vil jo sørge for at en ikke får ut hver eneste dråpe... eller har dere et triks eller to for for fjerne mest mulig ? Bare tøm det meste. Om det er litt igjen har nada å si Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 23. august 2021 Del Skrevet 23. august 2021 4 minutes ago, Nizzen said: Bare tøm det meste. Om det er litt igjen har nada å si tenkte å teste leakshield sin tømme fylle funksjon... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå