N o r e n g Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Den loopen du har satt opp der vil føre til at mesteparten av vannet går gjennom fontenen, og litt vann går gjennom CPU + RAM. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 (endret) 56 minutes ago, N o r e n g said: Den loopen du har satt opp der vil føre til at mesteparten av vannet går gjennom fontenen, og litt vann går gjennom CPU + RAM. Jeg skal jo strupe vannstrømmen til fontenen til ønsket vannmengde, trolig 1-5% Skal bare ha en liten sildring av vann ned i tanken.. akkurat nok til at det blir en fontene effekt, trenger ikke mye vann til det En fordel med dette er jo at vannet i tanken ikke blir stående at vannet i tanken byttes ut kontinuerlig Tenker jeg Setter T koblingen mellom radiator og Highflow next så har jeg kontroll på hvor mye vann som går gjennom cpy/ram blokk Endret 26. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 1 hour ago, Selle said: Hvis jeg forstår deg rett ønsker du at en del av vannet skal gå utenom radiator og direkte til tanken? Hørtes ut som en ganske dårlig ide.. Har du lest teksten ? Står hvilken vei vannet går i loopen... vanntank -> radiator .... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 idleman_2 skrev (16 timer siden): Jeg skal jo strupe vannstrømmen til fontenen til ønsket vannmengde, trolig 1-5% Skal bare ha en liten sildring av vann ned i tanken.. akkurat nok til at det blir en fontene effekt, trenger ikke mye vann til det En fordel med dette er jo at vannet i tanken ikke blir stående at vannet i tanken byttes ut kontinuerlig Tenker jeg Setter T koblingen mellom radiator og Highflow next så har jeg kontroll på hvor mye vann som går gjennom cpy/ram blokk Vil anbefale å montere en kran (eller tre i serie). Hvordan skal du få blødd ut luften i loopen om pumpen er over vanntanken? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 1 hour ago, N o r e n g said: Vil anbefale å montere en kran (eller tre i serie). Hvordan skal du få blødd ut luften i loopen om pumpen er over vanntanken? Du ser vel hvor pumpene er... Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 (endret) Det ser ut som om du pumper vann fra tank -> RAM -> hovedkort -> radiator nå. Kan du ikke bare fjerne røret fra radiatoren og ned, og heller koble det til toppen? Så kan du fylle tanken fra et av hullene samtidig? Må fortsatt ha en tømmekran i bunn med dette, men færre vinkler i bruk. Endret 27. juli 2021 av N o r e n g Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 27. juli 2021 Del Skrevet 27. juli 2021 20 minutes ago, N o r e n g said: Det ser ut som om du pumper vann fra tank -> RAM -> hovedkort -> radiator nå. Kan du ikke bare fjerne røret fra radiatoren og ned, og heller koble det til toppen? Så kan du fylle tanken fra et av hullene samtidig? Må fortsatt ha en tømmekran i bunn med dette, men færre vinkler i bruk. Jeg vil ikke ha en 'foss' gjennom tanken.. det skaper masse vibrasjoner og støy Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 hva er de beste programmene for å vise temps på cpu ram og gpu + gpu minne ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 (endret) ok testet med hwinfo -> cpu 5950X with ROG cpu-z max temp stayed at 58 C multicore test Og ROG furmark -> Rog furmark 2560x1440 10 minute -> GPU temp: 48,3 C GPU memory junction temp: 52,0 C and GPU hot spot temp 63,8 C water temp went up 8C from 30 C to 38C (curve kontrollerte vifter og vannpumpe Temp i vann før stress 38 grader, max temp i vannet ble 38 grader og pumpehastighet 3450 rpm/244 l/h max rpm er 3800 og 290 l/h) Da har jeg fått satt på blokkene riktig vil jeg tro ? Endret 28. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 (endret) Du mente kanskje 28 grader før stresstest, og 38 som maks vanntemp? Cputempen virka veldig lavt, kan du prøve å kjøre Cinebench R23? Du kan la den loope i 10 min. Endret 28. juli 2021 av samye83 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 2 hours ago, samye83 said: Du mente kanskje 28 grader før stresstest, og 38 som maks vanntemp? Cputempen virka veldig lavt, kan du prøve å kjøre Cinebench R23? Du kan la den loope i 10 min. Hva hadde du forventet deg ? Har brukt Conductonaut kjølepasta... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Det er så mange transistorer pakket inn i ganske småe die, og selv med flytende metall på ihs så hørtes tempen lav ut. Folk på YouTube har testa blokk rett på die med flytende metal, uten at det gjorde så mye med tempen. Man klarer rett slett ikke å fjerne varmen fort nok. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 (endret) Bilde fra cinebench R23 72,8 grader ble det... Har ikke overklokket noenting 'enda' Endret 28. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Ja, 72 grader er der det pleier å være med 2 radiatorer. Pleier å være fra 70-75 grader. Blir sikkert bedre temperatur når som været blir kjøligere. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 slappe timings med ecc ram.. men overklokking var ikke målet da.. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Just now, samye83 said: Ja, 72 grader er der det pleier å være med 2 radiatorer. Pleier å være fra 70-75 grader. Blir sikkert bedre temperatur når som været blir kjøligere. Dual loop... 420 radiator i loop med cpu/ram 480 radiator i loop med gpu Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Dual loop med to radiatorer kjøler ikke bedre enn singel loop når man kun stresstester cpu. Med Prime95 vil man se enda høyere temperatur. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 8 minutes ago, samye83 said: Dual loop med to radiatorer kjøler ikke bedre enn singel loop når man kun stresstester cpu. Med Prime95 vil man se enda høyere temperatur. Men vi kan vel med dette kunne trekke en konklusjon om at vannblokkene er montert riktig og får riktige temp verdier på gpu og cpu ? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. juli 2021 Del Skrevet 28. juli 2021 Det kan du konkludere. Men dobbeltsjekke med spredningsmønstret på kjøepasta/flytende metall neste gang du demonterer blokkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå