idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 3 minutes ago, Mumriken said: Kommer ann på hva du skal bruke den til. Om det er media(typ spill/film etc) så er det ingenting som slår en 48" CX/C1. Oled vil jeg ikke ha .... retention problemer ? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Just now, idleman_2 said: Oled vil jeg ikke ha .... retention problemer ? Kommer ann på hva du bruker den til, men det er mange måter å minimere den problematikken. Jeg har brukt Oled som sekundær skjerm i 3år uten permanent innbrenning (og plasma før oled) Endret 24. juli 2021 av Mumriken Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 1 minute ago, Mumriken said: Kommer ann på hva du bruker den til, men det er mange måter å minimere den problematikken. Jeg har brukt Oled som sekundær skjerm i 3år uten permanent innbrenning Da har du vært flink til å ikke ha statiske vinduer på sekundær skjerm... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Just now, idleman_2 said: Da har du vært flink til å ikke ha statiske vinduer på sekundær skjerm... Tar forhåndsregeler såklart, men har 100vis av timer med hud menyer fra cb2077, days gone osv. uten at permanent retention. NB! bruker bare en skjerm av gangen. Bruker win+p til å bytte mellom 4k/120Hz oled og 1440p 240Hz Endret 24. juli 2021 av Mumriken Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) lurer på om jeg skal spraylakkere et 2 x 10 Gbit intel 550 X550-T2 Vil gjøre denne svart... HELT svart altså Noen som har gjort noe tilsvarende på pcie kort ? Passer ikke helt inn i kabinettet med grønt pcb kort når alt annet er svart/nickel😛 Endret 24. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) Noen som har skaffet seg aquacomputer's leakshield ? https://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=4070 Endret 24. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Linus har testet den, virker som et godt produkt. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 11 minutes ago, samye83 said: Linus har testet den, virker som et godt produkt. Funderer på om en kan bruke en stk leakshield standalone koble den til dual loop system, burde i teorien fungere Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Jeg tror du trenger 2 sånne topper for å bruke på 2 separate looper som du har. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 8 minutes ago, samye83 said: Jeg tror du trenger 2 sånne topper for å bruke på 2 separate looper som du har. hvorfor det... altså trykket blir jo likt i begge loopene. spiller ingen rolle hvilken loop som begynner å lekke Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Dual loop er ikke koblet sammen, når det lekker i den ene loopen, så vil det ikke påvirke den andre. Du har 2 res/pumpe kombo, de trenger en leakshield hver. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) 6 minutes ago, samye83 said: Dual loop er ikke koblet sammen, når det lekker i den ene loopen, så vil det ikke påvirke den andre. Du har 2 res/pumpe kombo, de trenger en leakshield hver. Du monterer nippel på toppen av begge reservoar, rør fra disse går til T kobling på leakshield blir ikke vanskeligere enn det (standalone enheten har 1/4" tilkoblingspunkt) Endret 24. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Den må ikke skrus fast til en res, som en res top? Hvis det fins en standalone så kan man koble som du skisserte. Men blir det fint? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 (endret) 7 minutes ago, samye83 said: Den må ikke skrus fast til en res, som en res top? Hvis det fins en standalone så kan man koble som du skisserte. Men blir det fint? Kan i teorien gjemmes bort og https://aquacomputer.de/handbuecher.html?file=tl_files/aquacomputer/downloads/manuals/LEAKSHIELD_Standalone.pdf https://shop.aquacomputer.de/product_info.php?products_id=4063 Skal ikke forundre meg at en faktisk kan demontere 'skjermen' fra leakshield greia og flytte denne til et mere egna sted... også tenker jeg at PUR rør med inner diameter 6 eller 4 mm skulle være nok Endret 24. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Tenk hvor fett det hadde vært med en leakshield på hver res. Du har allerede brukt mye penger på loopene, like greit å dra den helt ut hehe 🤑 Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 5 minutes ago, samye83 said: Tenk hvor fett det hadde vært med en leakshield på hver res. Du har allerede brukt mye penger på loopene, like greit å dra den helt ut hehe 🤑 tenkte å fikse vannslange 6 eller 8 mm PUR rør inn på toppen for å få vannfontene effekt så da utelukker det leakshield på toppen Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 Skjønner, da går det ikke. Har du skisse på hvordan fontenen kommer til å se ut? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 24. juli 2021 Del Skrevet 24. juli 2021 2 minutes ago, samye83 said: Skjønner, da går det ikke. Har du skisse på hvordan fontenen kommer til å se ut? søk på aqualis fountain Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 (endret) Tenkte å sette inn et PUR rør med innerdiameter 6 for Vannfontene i tanken. For at dette skal bli penest mulig så må jeg ta ut vann foran kjøleblokkene. Vil vel ikke tro at dette vil påvirke kjøleytelsen til systemet ? PUR røret har innerdiameter 6 mm, mens rørene ellers er 16/12 mm. Kan justere vannmengde til vannfontene med å bruke noe som klemmer på PUR røret. Hva tenkere dere om denne løsningen ? Vannflyt da blir Vanntank -> radiator -> highflow next -> T-kobling * T-kobling -> cpu -> ram -> vanntank T-kobling -> Vannfontene(vanntank) Endret 26. juli 2021 av idleman_2 Lenke til kommentar
Selle Skrevet 26. juli 2021 Del Skrevet 26. juli 2021 Hvis jeg forstår deg rett ønsker du at en del av vannet skal gå utenom radiator og direkte til tanken? Hørtes ut som en ganske dårlig ide.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå