Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen med økonomisk vett sette opp en vogn :!:

Jeg sprenger budsjettet hele tiden :roll:

Et annet råd er og ta de delene som er viktigst først, og etterhvert bygge på.

Noe jeg har gjort og sitter i dag med får mye deler :whistle:

Edit: Jeg får opp linken, men ingen andre....tror nettet mobber meg :(

tror ikke EK sidene støtter å sende handleliste til andre

Lenke til kommentar

Asus Rampage III Extreme [Hovedkort]

Intel Core i7 930 [CPU]

Corsair Obsidian 800D [Kabinett]

ATi Asus 5870(x2) Eller ATi Sapphire 5970 [GPU]

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) [RAM]

Chieftec A-135 Series 1000W PSU [PSU]

OCZ Vertex 2 100 GB [sSD]

Skal avkjøle Skjermkort og CPU. Skal klokke så absolutt mye jeg kan. Vil helst at systemet skal ha under 18db lydnivå. ( hvis det overhodet er mulig, da )

Et sporsmal. Hvorfor Corsair Obsidian 800D? Det er alt for vanlig.

Lenke til kommentar

Asus Rampage III Extreme [Hovedkort]

Intel Core i7 930 [CPU]

Corsair Obsidian 800D [Kabinett]

ATi Asus 5870(x2) Eller ATi Sapphire 5970 [GPU]

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1600 6 GB (3x2GB) [RAM]

Chieftec A-135 Series 1000W PSU [PSU]

OCZ Vertex 2 100 GB [sSD]

Skal avkjøle Skjermkort og CPU. Skal klokke så absolutt mye jeg kan. Vil helst at systemet skal ha under 18db lydnivå. ( hvis det overhodet er mulig, da )

Et sporsmal. Hvorfor Corsair Obsidian 800D? Det er alt for vanlig.

Fordi jeg syns det er et veldig flott tower. Jeg har ikke sett noen som har det på de lan partyene jeg har vært på. Det er kanskje vanlig på TG og Dreamhack og lignende, men ikke utpå bygda. Syns også det er kjempebra løsninger Corsair har kommet med som hjelper veldig mye med valget av toweret.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Hva med slanger, nipler til vannblokker, 45 graders knekker, vanntilsetningsstoffer, osv?

Er det forresten i det hele tatt plass til en 420 rad i Corsair Obsidian 800D?

kommer helt an på hvordan du monterer denne.

selv kjenner jeg ikke til kabinettet 800D så der må andre komme med innspill om hva som passer i denne

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Hva med slanger, nipler til vannblokker, 45 graders knekker, vanntilsetningsstoffer, osv?

Er det forresten i det hele tatt plass til en 420 rad i Corsair Obsidian 800D?

kommer helt an på hvordan du monterer denne

Trenger jeg omtrent 4 meter slange? Hva slags nipler trenger jeg for CPU blokken og GPU blokken fra EK? Hvem er Eddy? Hvor mange 45 grader skal jeg kjøpe for å ikke ha for lite når jeg monterer?

Hvor kan jeg montere en 420 rad i Obsidian 800D? Jeg skal ikke ha ekstern kjøling.

Lenke til kommentar

Du kan jo så klart hive inn ein Monsta og putte seks kraftige vifter på den. Det burde vel halde til ein 930 + 5870

5970

Edit: Ser ut som det blir veldig stort problem å få vannkjøling til to deler for 4000 kroner. Så da driter jeg kanksje i hele vannkjølingen. Kan ikke kutte ned på delene jeg skal ha i pc'en heller.

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Hva med to radiatorer? En 360 og en 120 for eksempel?

Jeg vet for et faktum at man kan ha en 240 rad der hvor harddiskene sitter, og en 360 rad på toppen av kabinettet til Corsair. Hvis du får slanger, pumpe, 45 grader vinkel greie, nipler, vannblokker og alt til omtrent 4000 nok som kjøler delene mine selv om jeg klokker de maks, og som ikke lager noen ulyder, så sier jeg ja takk. Hvis ikke kjøper jeg bare luft, rett og slett.

Lenke til kommentar

Har et lite, kjapt spørsmål.

Flytter til høsten, og tenkte å bygge meg en HTPC med XBMC eller tilsvarende til å ha i stuen. Dessverre er jeg støyallergisk når det kommer til slike ting, så jeg leker med ideen å bygge et 100% støyfritt system.

Det jeg har pekt meg ut er et oljekjølt system. Hvorfor?

#1: Ser ganske stilig ut, så det blir en del av inventaret.

#2: Hadde vært et utrolig morsomt prosjekt.

#3: Gode termiske egenskaper og null vifte/komponentstøy.

Men så ser jeg (hovedsakelig av denne at temperaturen kan bli veldig høy, og stabilt høy. Derfor lurer jeg på å sette på en radiator i tillegg, for å kjøle ned oljen. De foreslo en vifteløs på siden, men da jeg fant ikke noe særlig mer brukendes enn det (størrelsen vil ikke bli noe problem der, gjemme bak TVen, skap eller tilsvarende).

Er det noen som kjenner noen andre vifteløse alternativer, har fremgangsmåter, innspill eller andre tips?

Lenke til kommentar

Har et lite, kjapt spørsmål.

Flytter til høsten, og tenkte å bygge meg en HTPC med XBMC eller tilsvarende til å ha i stuen. Dessverre er jeg støyallergisk når det kommer til slike ting, så jeg leker med ideen å bygge et 100% støyfritt system.

Det jeg har pekt meg ut er et oljekjølt system. Hvorfor?

#1: Ser ganske stilig ut, så det blir en del av inventaret.

#2: Hadde vært et utrolig morsomt prosjekt.

#3: Gode termiske egenskaper og null vifte/komponentstøy.

Men så ser jeg (hovedsakelig av denne at temperaturen kan bli veldig høy, og stabilt høy. Derfor lurer jeg på å sette på en radiator i tillegg, for å kjøle ned oljen. De foreslo en vifteløs på siden, men da jeg fant ikke noe særlig mer brukendes enn det (størrelsen vil ikke bli noe problem der, gjemme bak TVen, skap eller tilsvarende).

Er det noen som kjenner noen andre vifteløse alternativer, har fremgangsmåter, innspill eller andre tips?

Du kan jo vente på ny miniITX hovedkort asus kommer med juni/juli mnd under forutsetning av at denne klarer å spille av 1080P materiale... totalt fri for vifter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...