Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 4 minutes ago, Jdyver said: Noen her som har reklamert til komplett på skjermkort dere har satt vannblokk på? Asus kommer jo med klistremerke på enne skruen ser jeg. Ikke personlig, men jeg kjenner flere som har gjort det (ikke bare hos komplett riktignok). Regner med du lurer på om det er problemer knyttet til brudd på forseglingen? Nei, det er null stress Norge pga kjøpsloven Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Garantien fra produsent forsvinner, men du er beskyttet av reklamasjonsretten i kjøpsloven. Garantien fra produsentene kan nesten sies at ikke er garanti, da hele poenget med garanti er at den skal dekke mer enn reklamasjon, og det gjør den sjeldent. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Da bør det ikke vere noe problem å sette på orginal kjøleren og sende den inn da. Det er bra. Så lenge man selvfølgelig ikke har ødelagt noe selv. Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Er fagtisk 11-12 år siden jeg sist bygget en pc med vannkjøling nå. Var å leita litt i de gamle eskene mine i helgen. fant en gammel D5 pumpe. Vet ikke helt om jeg tør å dytte den i en pc nå etter over 10 år men. Vet ikke om de selger lignende lengere Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 2 minutes ago, Jdyver said: Er fagtisk 11-12 år siden jeg sist bygget en pc med vannkjøling nå. Var å leita litt i de gamle eskene mine i helgen. fant en gammel D5 pumpe. Vet ikke helt om jeg tør å dytte den i en pc nå etter over 10 år men. Vet ikke om de selger lignende lengere Jeg har en d5 i riggen min som har vært i daglig bruk siden 08 😝 like god den dag i dag.. 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Du kan jo inspisere o-ringen mellom motor og pumpehus (pumpetopp som det også kalles), men jeg vil tro det går helt fint å ta den i bruk igjen. D5 pumpen selges ennå i mange varianter. Du har der en VPP655 (?). Selges fortsatt den. 1 Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) Klarte slette teksten ja... Endret 11. desember 2020 av Jdyver Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 G1/4bsp har vel alltid vært standard gjenger. Sannsynligvis på din 3870x2 også Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Mumriken skrev (1 minutt siden): G1/4bsp har vel alltid vært standard gjenger. Sannsynligvis på din 3870x2 også Ja så det når jeg søkte opp blokka på google. Lurer på hva alle 1/2" slangenipplene jeg har ble brukt til .... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) 7 minutes ago, Jdyver said: Ja så det når jeg søkte opp blokka på google. Lurer på hva alle 1/2" slangenipplene jeg har ble brukt til .... Til slanger som har 1/2" Id. Edit: sannsynligvis har du brukt 1/2 pga de faste nipplene på d5 pumpen din har 1/2 3/8“ og 1/2“ er vanligste slangestørrelse. Det er uansett(har ikke sett noe annet) G1/4“bsp gjenger på fittings Endret 11. desember 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Mumriken skrev (4 minutter siden): Til slanger som har 1/2" Id. Edit: sannsynligvis har du brukt 1/2 pga de faste nipplene på d5 pumpen din har 1/2 3/8“ og 1/2“ er vanligste slangestørrelse. Det er uansett(har ikke sett noe annet) G1/4“bsp gjenger på fittings Mulig jeg har laget en påfylling og tømme system med de også Synd jeg ikke har noen bilder, husker det var helt jalla. Fant iallefall ut at jeg tenker jeg kjøper alt nytt når jeg skal bygge nytt nå. Var bare skrott i gamle eskene, så gikk i søpla. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Jeg har en VL3N-hurtigkobling som lekker sakte. >90% sikker på at det er selve hurtigkoblingen som lekker, og ikke andre enden. (Barbs i rett størrelse og Tygon slanger.) Hvor lenge bør o-ringen i slike holde tett? Vurderer egentlig å bytte de ut helt, kunne vært greit å gå over til tykkere slanger i den eksterne delen av loopen min... Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 (endret) 3 minutes ago, Jdyver said: Var bare skrott i gamle eskene, så gikk i søpla. Ikke d5 pumpen vel? 😳 I såfall kunne jeg tenkt meg impelleren.. Endret 11. desember 2020 av Mumriken Lenke til kommentar
Jdyver Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Mumriken skrev (45 minutter siden): Ikke d5 pumpen vel? 😳 I såfall kunne jeg tenkt meg impelleren.. Jeg skal titte hva som ble kastet! Er foreldra mine som flytter, så de som har bedt meg rydde 😕 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Nå som vi snakker om D5 pumpen, er det en vanlig feil at impeller plutselig ikke holder seg sentrert og blir ekstremt tung å snu på? Rista hele huset når min tok kvelden, demonterte den og fant ikke noe åpenbart feil. Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 1 minute ago, NAVer said: Nå som vi snakker om D5 pumpen, er det en vanlig feil at impeller plutselig ikke holder seg sentrert og blir ekstremt tung å snu på? Rista hele huset når min tok kvelden, demonterte den og fant ikke noe åpenbart feil. Kan høres ut som det det lille keramiske lageret på akslingen. Det ryker normalt sett ikke med mindre du har tørrkjørt pumpen Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 11. desember 2020 Del Skrevet 11. desember 2020 Mumriken skrev (3 minutter siden): Kan høres ut som det det lille keramiske lageret på akslingen. Det ryker normalt sett ikke med mindre du har tørrkjørt pumpen Det så helt ut hvis jeg husker riktig, kjørte ikke pumpa tør som jeg veit. Brukte Bitspower pumpetopp og modkit med res som skrus på direkte. Det var en del gunk igjen etter de 3 månedene jeg brukte farget væske bak impeller tho, kanskje det sleit den ut litt permaturt (4 år)... Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 Har en lignende D5 pumpe stående. Tenkte å ta den i bruk. Får kanskje teste den først før jeg kobler til i en loop. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Har to stk D5 i loopen min. Første pumpa er vel fra 2014 når jeg satte sammen den første loopen min. Pumpe nummer to kom litt etter jeg fikk MO-RAen. Mener den også var noen år. Funker fjell begge to. Veldig obs på å ikke kjøre pumpa tørr som nevnt. Begge funker fint pr idag. Endret 12. desember 2020 av Christian Thork Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. desember 2020 Del Skrevet 12. desember 2020 (endret) Hva er forskjellen på Koolance QD3H og QD3? Techbay er utsolgt for både de quick disconnect-ene jeg vil ha og aquaero 6... og performancepcs har både QD3 og QD3H. Edit: QD3H fungerer og gir lekkasjefri til/frakobling selv under trykk. Endret 12. desember 2020 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå