Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fulgte visst med skruer til bakplata. Men de var (for meg) godt gjemt.

Tok frem drillen for å få ut skruen. Drillet et hull i skruen og skrudde på en annen skrue som jeg brukte til å få den av. Resten av skruen ligger fortsatt inni der. Så når jeg skrudde fast bakplata mangler jeg en skrue. Men ser ut som det får kontakt med thermal pads allikevel. Hvordan sjekker jeg temps på annet enn gpu core?

Da jeg tok av vannblokka fra skjermkortet knakk en av spacerne rundt GPU blokka. Heldigvis er det en til skrueplass nesten rett ved som gjør at blokka allikevel for grei kontakt.

GPU temp ligger på 3+ romtemp (idle, stock).

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
Emsal skrev (37 minutter siden):

Fulgte visst med skruer til bakplata. Men de var (for meg) godt gjemt.

Tok frem drillen for å få ut skruen. Drillet et hull i skruen og skrudde på en annen skrue som jeg brukte til å få den av. Resten av skruen ligger fortsatt inni der. Så når jeg skrudde fast bakplata mangler jeg en skrue. Men ser ut som det får kontakt med thermal pads allikevel. Hvordan sjekker jeg temps på annet enn gpu core?

Da jeg tok av vannblokka fra skjermkortet knakk en av spacerne rundt GPU blokka. Heldigvis er det en til skrueplass nesten rett ved som gjør at blokka allikevel for grei kontakt.

GPU temp ligger på 3+ romtemp (idle, stock).

Hvor var skruene? Har også EK bakplate

Edit: Fant dem. 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar
12 minutes ago, MrHorgen said:

Hvor var skruene? Har også EK bakplate

Edit: Fant dem. 

Haha yeah.

Pass på hvis du skrur ut igjen skruene mellom PCB og vannblokk at avstansskruene kan løsne og skrus av vannblokka.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
1 hour ago, MrHorgen said:

Aldri hatt det problemet før. Tenkte jeg skulle gå løs på dette i morgen. 

Det var det som ødela for meg. Skrudde først alle skruene inn og så begynte jeg å skru ut de plassene som skulle til bakplata. Den ene avstansskruene begynte å vri seg så jeg prøve å skru fast skruen litt hardere også fikk jeg den ikke ut igjen. En annen avstansskruene gikk også litt opp, men det la jeg ikke merke til, var derfor PCB var skjev.

Lenke til kommentar
37 minutes ago, N o r e n g said:

Står det ikke i bruksanvisningen hvilke skruer som skal inn?

Jo, men først fant jeg ikke de til bakplata. Så jeg prøvde å bruke de til vannblokka. De er like tykke men bare kortere enn de til bakplata. Skal jo i samme hull uansett så er ikke det som var problemet.

Lenke til kommentar
55 minutes ago, 6u4rdi4n said:

Har opplevd dette spesielt med blokkene til EKWB for Nvidias 10-serie. Var ikke verre enn å bare løsne alt annet slik at man bare satt igjen med kortet, avstand og skrue. Ta tak i avstanden med en tang eller skiftnøkkel feks og skru ut skruen. Done.

Jepp det er noe jeg burde ha gjort fra begynnelsen av.

Mangel på tang og det at jeg ikke ville ta av hele blokka igjen gjorde at jeg prøvde å være litt kreativ. Men har anskaffet meg en tang og en liten skiftenøkkel.

Lenke til kommentar

Noen tips til hvilke pumper som har veldig gode mottrykksegenskaper? Problemet er strengt tatt svært høy viskositet pga lav temp.
Sett litt på Iwaki, men kanskje det finnes noe industrielt som gjerne er bedre og billigere? Kan være brukt ræl fra finn siden det er et garasjeprosjekt 😛
d5 pluss ddc i serie er ikke i nærheten av tilstrekkelig 😛

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (På 6.11.2020 den 21.23):

Neis, ingenting å tenke på. Barrow funker som ei kule det. Hadde Barrow 2080ti blokk som var veldig god og fittingsa kommer fra samme fabrikk som bitzpower sine

Drunkenvalley skrev (På 6.11.2020 den 21.23):

Barrow sin claim to fame er at dei kopierte Bitspower til ein fraksjon av prisen. Generelt sett er dei godt lagd.

6u4rdi4n skrev (På 6.11.2020 den 21.31):

Bare god erfaring med Barrow produkter her :)

Christian Thork skrev (På 6.11.2020 den 22.09):

Her også! :)

Gode greier, då skal eg i alle fall vurdere desse sterkt. Takk for innspel, folkens! 😊👍

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...