Nizzen Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 (endret) Det er bare å sette i gang med å dremle vekk de dumme viftegrillene, som gjør at viftene får summelyd med alt over 800rpm... Endret 6. mai 2020 av Nizzen Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 8 minutes ago, Nizzen said: Det er bare å sette i gang med å dremle vekk de dumme viftegrillene, som gjør at viftene får summelyd med alt over 800rpm... Tenker du på sidepanelet? Skal ikke ha radiatoren der uansett siden strømforsyningen er der. Som avbildet skal den være over den. Så jeg har kjøpt en ny grill også skal jeg lage et hull til radiatoren. https://www.komplett.no/product/1132727/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/tilbehoer/louqe-ghost-s1-grill-nickel?noredirect=true?noredirect=true Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 1 minute ago, Emsal said: Tenker du på sidepanelet? Skal ikke ha radiatoren der uansett siden strømforsyningen er der. Som avbildet skal den være over den. Så jeg har kjøpt en ny grill også skal jeg lage et hull til radiatoren. https://www.komplett.no/product/1132727/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/tilbehoer/louqe-ghost-s1-grill-nickel?noredirect=true?noredirect=true Oppe bak, der du skal ha vifte som blåser inn mot cpu, ram og vrm Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 6. mai 2020 Del Skrevet 6. mai 2020 3 minutes ago, Nizzen said: Oppe bak, der du skal ha vifte som blåser inn mot cpu, ram og vrm Denne? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 6 hours ago, Emsal said: Denne? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 7. mai 2020 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) 2 hours ago, Nizzen said: Det er der jeg skal feste pumpen EDIT: har 2 exhaust vifter som du ser på bildet og ellers er det bare positivt trykk som skal få lufta ut igjen. Endret 7. mai 2020 av Emsal 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) Da har jeg endelig fått kuttet og montert 2x240mm radiatorer på min air 240 (SE 240 og PE 240) Neste gang jeg gjør en cpu upgrade skal jeg kjøpe et ITX kort så får jeg plass til en til 240mm radiator i bunnen. Merker det hadde hjulpet med noen vinkler ? men orket ikke å vente så får bare være sånn. Første custom loop Er fortsatt litt sånn småbobler i rørene har det noe å si annet enn estetikk? (ser ut som små prikker) Har ikke fult opp reservuaren helt er det lurt? EDIT: mindfuck på bilde nr1 og 2. Endret 10. mai 2020 av Emsal Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 10. mai 2020 Del Skrevet 10. mai 2020 (endret) Diver med litt OC her. Synes temperaturene var noe rare? Kjører prime95 small ftt. Tenkte at jeg måtte reseate CPU blokka, men de kjører jo så og si likt når de ikke er under load. Det skjer kun når jeg kjører small ftt på prime95, merkelig. EDIT: nvm var bare corene som feilet. Endret 10. mai 2020 av Emsal Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 15. mai 2020 Del Skrevet 15. mai 2020 Endelig er loopen ferdig. Tok litt tid siden det ble flere innkjøp på grunn av manglende deler og endringer. 6 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Trenger man noe for å motvirke vekst hvis man har noe kobber i loopen? Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 MrHorgen skrev (2 timer siden): Trenger man noe for å motvirke vekst hvis man har noe kobber i loopen? Jeg hadde ingen problemer med vekst når jeg hadde kobberrør ihvertfall, brukte batterivann fra Biltema uten noe anti-alger greier. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 17. mai 2020 Del Skrevet 17. mai 2020 Heilt ærleg, batterivatn er nok antagelig nok, men prisen for ei flaske med f.eks premixa væske er ikkje allverdens heller. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 VegardBS skrev (På 17.5.2020 den 22.38): Jeg hadde ingen problemer med vekst når jeg hadde kobberrør ihvertfall, brukte batterivann fra Biltema uten noe anti-alger greier. Kjører nesten det samme nå. Null vekst i blokkene, som jo er det eneste kobberet i loopen tror jeg. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mai 2020 Del Skrevet 27. mai 2020 MrHorgen skrev (50 minutter siden): Kjører nesten det samme nå. Null vekst i blokkene, som jo er det eneste kobberet i loopen tror jeg. Radiatorer er enten kobber eller aluminium Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 (endret) En stund siden jeg bygde sist, er Mayhem Aurora og lignende fortsatt en greie? Har denne type vesker blitt utviklet videre? Jeg er klar over risiko/begrensinger ved bruk av slike "showcase" vesker. Endret 30. mai 2020 av Squashie Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. mai 2020 Del Skrevet 30. mai 2020 Fikk tak i en black ice Nemesis GTX 560, lurer på å kjøre dual 560 sammen med SR1 560 i bunnen på Tj11. Isåfall må jeg flytte strømforsyningen til 5.25 bay området i fronten. Spennende prosjekt i vente igjen Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. juni 2020 Del Skrevet 2. juni 2020 Jeg var nok altfor optimistisk når det gjelder å stappe inn dual 560 radiatorer som nesten er 6 cm tykke. Med vifter ble det ikke mange cm mellom radiatorene. Men morsomt å teste ny radiator, siden min SR1 er jo 8 år gammel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå