Kyrre S. Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Pumpen går på full pupp så lenge 4pin pwm kabel ikke er tilkoblet noen header på HK. Den får det den trenger fra molex ja. Hovedkortet bør jo ikke ha spenning tilkoblet (8p / 24p) uansett når du primer og tester en loop, så det betyr vel ikke noe om 4 pin pwm er tilkoblet eller ei.. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 17. oktober 2019 Del Skrevet 17. oktober 2019 Fyll opp loopen mest mulig, sørg for at pumpa har tilgang til vann. Sett på strømmen (kortslutt power-on på 24-pin med binders eller ferdig adapter). Kutt strøm når pumpa går tom for vann, fyll på mer. Gjenta inntil loopen er full. Ok, takk. Da var det sånn cirka det jeg tenkte. :-) Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) bestillte noen deler fra aquatuning.no og trodde at de tok seg av norsk mva, men fikk akkurat faktura fra UPS om å betale mva. ser av fakturaen fra aquatuning at jeg har betalt 25% moms og tollgebyr. tenkte jeg skulle dobbeltsjekke her før jeg ringer UPS og kjefter. Endret 13. november 2019 av Noldus Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 10 minutes ago, Noldus said: bestillte noen deler fra aquatuning.no og trodde at de tok seg av norsk mva, men fikk akkurat faktura fra UPS om å betale mva. ser av fakturaen fra aquatuning at jeg har betalt 25% moms og tollgebyr. tenkte jeg skulle dobbeltsjekke her før jeg ringer UPS og kjefter. https://www.aquatuning.no/vilkaar-og-betingelser Se punkt 4.1 og 4.5 Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Fantomtegningen skrev (9 minutter siden): https://www.aquatuning.no/vilkaar-og-betingelser Se punkt 4.1 og 4.5 hmm, men hvorfor har de da lagt til 25% mva og et tollgebyr i fakturaen, når tyskland har 19%? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) Klag. Dersom du har gått gjennom kjøpeprosessen på aquatuning.no, blitt presentert priser med norsk moms inkludert - og dette til og med er med på fakturaen - så har noe skjedd feil når det ikke er nok. Det skal ikke komme noen faktura fra UPS i etterkant slik som aquatuning har lagt opp salgsprosessen. Antageligvis må du klage rett til aquatuning slik at de kan rydde opp med UPS. Kjøpsvilkårene sier en ting, nettsiden sier noe helt annet. Dersom man hadde handlet på "feil" aquatuning-side så er det klart at det som står der gjelder. Forøvrig gjør de det på akkurat samme måten i sveits - med beregning av 7.7% sveitsk moms, eksempelet nevnt i kjøpsvilkårene. Endret 13. november 2019 av Jann - Ove Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 (endret) Noldus skrev (1 time siden): bestillte noen deler fra aquatuning.no og trodde at de tok seg av norsk mva, men fikk akkurat faktura fra UPS om å betale mva. ser av fakturaen fra aquatuning at jeg har betalt 25% moms og tollgebyr. tenkte jeg skulle dobbeltsjekke her før jeg ringer UPS og kjefter. En stund siden sist jeg kjøpte noe derfra nå, men sist jeg handlet håndterte aquatuning alt av toll og import. Ingen gebyr fra UPS EDIT: Ser jeg glemte å nevne moms, det var også håndtert av Aquatuning Endret 13. november 2019 av N o r e n g Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 jeg handlet på aquatuning.no og antok at moms da ble ordnet slik andre utelandske nettsider med .no domener gjør. men er rimelig forvirret nå. Føler alltid vannkjøling blir mye dyrere enn jeg forventer. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. november 2019 Del Skrevet 13. november 2019 Noldus skrev (1 time siden): jeg handlet på aquatuning.no og antok at moms da ble ordnet slik andre utelandske nettsider med .no domener gjør. men er rimelig forvirret nå. Føler alltid vannkjøling blir mye dyrere enn jeg forventer. De håndterte moms også, glemte å nevne det i forrige innlegg. Poenget var at jeg kun betalte en ferdig sum på aquatuning.no og ikke måtte betale ved henting eller noe gebyr senere. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 (endret) Kjapt spørsmål : Kan jeg bruke batterivann til rensking av radiatorene? Har lest at flere mener at det teknisk sett er det samme, skal uansett stå til tørk før de blir satt inn i loopen. Biltema selger slikt vann til en rimelig penge. Endret 15. november 2019 av Fantomtegningen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Batterivann er bare renset/destillert vann. Jeg ser ingen vits å kjøpe vann for dette formålet, jeg brukte lunkent springvann når jeg renset mine. Bare å la det stå et par minutter med gjennomstrømming. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 15 minutes ago, kremt said: Batterivann er bare renset/destillert vann. Jeg ser ingen vits å kjøpe vann for dette formålet, jeg brukte lunkent springvann når jeg renset mine. Bare å la det stå et par minutter med gjennomstrømming. Tenkte å gjøre det samme, men leser støtt og stadig at man bør ha i varmt/kokene vann først, riste radiator for å få ut resterende fluks, for så å renske noen runder med destillert vann. Er det "overkill"? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 15. november 2019 Del Skrevet 15. november 2019 Springvannet i Norge er vel reint nok til å bruke for å skylle. Jeg har brukt batterivann (ikke destillert) i loopen min i snart 5 år nå. Ser bra ut foreløpig. Skiftet vann 2 ganger. Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 14 hours ago, Knutgrus said: Springvannet i Norge er vel reint nok til å bruke for å skylle. Jeg har brukt batterivann (ikke destillert) i loopen min i snart 5 år nå. Ser bra ut foreløpig. Skiftet vann 2 ganger. Ok, er litt usikker på vannkvaliteten i blokken jeg bor i, bygd på slutten av 60 tallet og det er en viss metall lukt av vannet. Så jeg tror jeg kjøper noe batterivann, bare for å være sikker. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 16. november 2019 Del Skrevet 16. november 2019 Fantomtegningen skrev (8 timer siden): Så jeg tror jeg kjøper noe batterivann, bare for å være sikker. Kan aldri være for sikker Jeg glemte å si at jeg også hadde i noe utvannet CryoFuel Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Med en del ny hardware innkommende så trenger jeg et benchtable. Det var ikke sprekt på techbay og aquatuning hadde ingenting. Tips til et som ikke koster skjorta, men har brukbar kvalitet. Bonus om jeg slipper å bestille det fra utlandet, meeen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 33 minutes ago, Mumriken said: Med en del ny hardware innkommende så trenger jeg et benchtable. Det var ikke sprekt på techbay og aquatuning hadde ingenting. Tips til et som ikke koster skjorta, men har brukbar kvalitet. Bonus om jeg slipper å bestille det fra utlandet, meeen Du kan låne min med 2x 360 integrert en stund Hilsen fra nabolaget Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 1 minute ago, Nizzen said: Du kan låne min med 2x 360 integrert en stund Hilsen fra nabolaget Passe deg nå, plutselig er jeg på døra di ? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Kor på landet er du? Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 2. januar 2020 Del Skrevet 2. januar 2020 Nordvestlandet, nærmere bestemt Ålesund Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå