Kyrre S. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Derfor man må tenke funksjon over form når man bygger. ? Blir ikke like pent men det er et verktøy, ikke et smykke ? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hvilket skjermkort har du? Skal kjøre med en MSI 1080ti twin frozr. Er du fornøyd med M2 disk? Ser disse har kommet mye ned i pris nå, såpass at man bør forsøke det snart. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Det er ikke en disk Om man opplever noen enorm forskjell til daglig bruk over en vanlig Sata SSD kan nok diskuteres. Men det tar jo mindre plass og er 2 kabler mindre. Jeg bruker m.2 til både boot drive og til steam biblioteket. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 (endret) Derfor man må tenke funksjon over form når man bygger. Blir ikke like pent men det er et verktøy, ikke et smykke Liker en kombinasjon av begge deler selv, vil at ting skal se ut på en spesiell måte, samtidig som det gjør som jeg forventer ytelsesmessig! For min del er PCen både ett verktøy og ett smykke, noen ser på bil\PC bare som ett bruksmiddel, for meg har det 2 funksjoner! Hvilke funksjoner har en vannkjølt PC med slanger, som min ikke har? Endret 28. desember 2018 av kla3torsk1 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Skal kjøre med en MSI 1080ti twin frozr. Er du fornøyd med M2 disk? Ser disse har kommet mye ned i pris nå, såpass at man bør forsøke det snart. Meget fornøyd, kjører 2 x Crucial 1050gb M.2, ikke merkbar forskjell i windows, men merker stor forskjell i Adobe Premiere ved eksportering av filer osv Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Hvilke funksjoner har en vannkjølt PC med slanger, som min ikke har? Jeg kommenterte bare det som ble sagt om at å ta ut en M.2 var en stor oppgave .. Det er det ikke her. Jeg skjønner det er kult med hardtubing og et fint bygg, jeg har laget mange selv. Men jeg faller alltid tilbake til benchtable med slanger/QD og tommelskruer på alt. Det er bare så enormt mye mer praktisk. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Jeg kommenterte bare det som ble sagt om at å ta ut en M.2 var en stor oppgave .. Det er det ikke her. Jeg skjønner det er kult med hardtubing og et fint bygg, jeg har laget mange selv. Men jeg faller alltid tilbake til benchtable med slanger/QD og tommelskruer på alt. Det er bare så enormt mye mer praktisk. Der er jeg faktisk enig med deg Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Og jeg har aldri sagt det er noe galt med bygget ditt. Mye snask hardware der jeg kunne hatt Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Og jeg har aldri sagt det er noe galt med bygget ditt. Mye snask hardware der jeg kunne hatt Mye galt med bygget mitt som ikke vises på bilder, haha! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 2. januar 2019 Del Skrevet 2. januar 2019 Først og fremst: Godt nyttår til alle! Så til saken, er det noen her som har eller har hatt problemer med EK DDC 3.2 PWM pumper? Jeg har nå den andre pumpen og den har jeg hatt problemer med en stund, den starter ikke når PC’en blir slått på. Jeg må gi den et par lette slag med en skrutrekker, så starter den. Når den først er i gang, er det null problemer med den. Det samme skjedde med den første pumpen, RMA hos EK, så null problemer, topp service fra dem. Nå lurer jeg på å bytte ut DDC pumpen med en kombi DDC pumpe/tank og se om det hjelper. Er litt lei av å dra ut kabinettet og åpne side døren hver gang PC’en skal startes. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Godt nyttår. Veldig fornøyd med denne https://www.digitalimpuls.no/ekwb/136546/ek-xtop-revo-dual-d5-pwm-serial-incl-2x-pump--leveres-uten-nipler Stillegående, klarerer mye vann fort, fungerer som backup i seg selv. 1 Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Først og fremst: Godt nyttår til alle! Så til saken, er det noen her som har eller har hatt problemer med EK DDC 3.2 PWM pumper? Jeg har nå den andre pumpen og den har jeg hatt problemer med en stund, den starter ikke når PC’en blir slått på. Jeg må gi den et par lette slag med en skrutrekker, så starter den. Når den først er i gang, er det null problemer med den. Det samme skjedde med den første pumpen, RMA hos EK, så null problemer, topp service fra dem. Nå lurer jeg på å bytte ut DDC pumpen med en kombi DDC pumpe/tank og se om det hjelper. Er litt lei av å dra ut kabinettet og åpne side døren hver gang PC’en skal startes. Jeg har en EK-XRES 140 Revo D5 PWM du kan kjøpe billig? PS: har noen GPU blokker og EK rads for salg også + masse fittings, pm for info Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg skulle hatt noen forlengere eller svivler sik at jeg får barrow-nipplene på kjøleblokka til Aquaero 5'en jeg har. Noen som veit med sikkerhet hva som passet? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Jeg har en EK-XRES 140 Revo D5 PWM du kan kjøpe billig? PS: har noen GPU blokker og EK rads for salg også + masse fittings, pm for info Takker så mye for tilbudet, men etter som jeg bor I Spania, så blir det helv... mye i frakt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 8. januar 2019 Del Skrevet 8. januar 2019 Hvorfor vannkjøle aquaero-en? Det har absolutt ingenting for seg - gir deg bare hodebry i form av mer dingser i loopen... Blir den for varm? Sleng på en normal kjøleribbe. Lenke til kommentar
kla3torsk1 Skrevet 9. januar 2019 Del Skrevet 9. januar 2019 Takker så mye for tilbudet, men etter som jeg bor I Spania, så blir det helv... mye i frakt. haha! forståelig Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. januar 2019 Del Skrevet 10. januar 2019 Etter noe undring kom jeg frem til at jeg ønsker nytt kabinett. Har over tid hatt Phanteks Enthoo Primo som er veldig bra, men utrolig stort og tungt. Gikk derfor til innkjøp av Fractal Designe Define S2. Stilrent kabinett. Får ikke plass til all vannkjølingen, men en 360 og 280 rad burde holde. Lenke til kommentar
Han Derre Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Som sylfersk vannkjølingsentusiast trodde jeg et Corsair Carbide Air ville bli stort nok til å bygge en custom loop med EK sine smaleste radiatorer, hhv SE 240 Slim Dual og 360 Slim Triple. Nope. Derfor kjøpte jeg TT Core X5 TG Snow Edition som veldig fort ble Targaryen Edition i stedet. Valget av dette kabinettet var først og fremst på grunn av herdet glass i begge sidepanel. Digg å slippe den statiske acryldritten! Men et eller annet sted på veien har jeg sovna i timen. Igjen. For en 360 i front og en 240 i topp gikk slettes ikke så dermed gikk jeg "ned" til én radiator men til gjengjeld EK sin tykkeste, XE 360mm. Loopen går slik: Pumpe>Monoblokk>GPU>Radiator>Pumpe Oppsettet er dønn stabilt og ligger idle på omtrent 27° og under gaming med 4K oppløsning og ultra settings så bikker det såvidt 50° i Trials, raids og dungeons i ESO. Jeg er egentlig kjempefornøyd men det begynner å klø i fingra etter å bygge igjen og tanken på å bygge inn loopen og alle komponenter i en pult med herdet glass i "skrivebordet" pirrer. Noen som har gode råd eller lenker til gode bygg? Mvh, Han Derre Lenke til kommentar
Fantomtegningen Skrevet 11. januar 2019 Del Skrevet 11. januar 2019 Noen som har erfaringer fra Byski CPU blokker? Denne virker fristene da den er stilren og svart, samt den har korrekt posisjon på inlet/outlet. De skriver på nettsiden deres at den er laget av plexi og høykvalitets kobber. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2019 Del Skrevet 12. januar 2019 (endret) Klarte å klemme inn full loop med 2 360 og hurtigkoblinger på GPU og CPU i dynamic O11. Ganske fornøyd .. men kabinettet er ikke helt bra nok. Blir vel tilbake til benchtable IGJEN Ble litt mye lys Må få bytta de PCIE kablene til skjermkortet .. Var det eneste jeg hadde for hånd. Endret 12. januar 2019 av Kyrre S. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå