Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt D5en stående og gå i 5 døgn eller noe sånt på en test loop uten at det har lekt noe, men skulle jeg brukt den i PCen min så blir toppen byttet. Spørsmålet da er om jeg skal gå for dedikert topp og reservoar eller integrert. Det blir jo temmelig trangt i O11 Dynamic når jeg får den 3. radiatoren, men jeg får vel kanskje vente til den kommer så jeg kan prøve litt fysisk og se hvordan jeg kan løse det. MCP35x2 har litt mangel på fiffige monteringsløsninger kontra en singel D5, men jeg kunne jo alltids bare brukt noen viftegriller eller noe slikt og latt den stå på radiatoren i bunn. For den saks skyld kunne jeg jo bare hatt viftene i push og latt den hvile på radiatoren. Den har jo sånn fin svamp under seg :p

Lenke til kommentar

Var visst fortsatt tilbud hos EKWB, så da ble det en https://www.ekwb.com/shop/ek-xtop-revo-d5-acetal

Er jo ganske fin allrounder. Bra topp, bra festemekanisme med innebygd vibrasjonsdemping. Må nok uansett ha et mindre reservoar når den nye radiatoren kommer, men om jeg bruker en m-m kobling i mellom toppen på MCP35x2 eller på D5 har jo ingenting å si. Er jo en vel så god løsning det som topp med reservoar? For den saks skyld står jeg jo friere også i og med at jeg kan jo faktisk ha reservoar og pumpe montert på forskjellige steder. Vurderte faktisk å fikse til så jeg kunne kjørt uten reservoar, men reservoar er jo veldig kjekt til bleeding.

Lenke til kommentar

En komplett qd (m/f) tilsvarer to ventiler da, siden det lukker i begge ender av punktet man kobler fra. Så hvis du skal kunne isolere en enhet på loopen fullstendig, uten å draine noe, må du ha totalt 4 ventiler. Du vil få større deadleg mellom to ventiler enn qd også, så når du stenger begge og skrur det fra hverandre vil det drypper mer.

Lenke til kommentar

To ventiler holder jo i massevis for å kun isolere en pumpe, uten at man søler for mye. Vi snakker ikke om litervis av væske i en D5+topp, man kan jo greie seg 100% fint uten verken ventiler og QCer. Men greit nok. Jeg bare er ikke spesielt fan av QCer bestandig, bruker de mye i jobb og det er gjerne av de som koster 5000-10000k per stk, og de har en tendens til å lekker fortere enn nåle-/kuleventilene. Ikke sammenlignbart, men likevel  :shrug:

EDIT: Hva betyr deadleg btw? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Syns å ha en kuleventil mellom pumpe og reservoar var en lur løsning. Men slik min loop har gått tidligere (res-pumpe-gpu-cpu-radiator-radiator-res), så kunne QDC vært veldig kjekt på vei til gpu og mellom gpu og cpu. Da hadde det vært enkelt å få ut skjermkortet om det skulle være noe, og jeg kunne lett kobla cpu inn på loopen igjen.

Har ikke helt klart å rettferdiggjøre prisen på QDC ennå, og jeg syns de tar veldig stor plass.

Med en godt plassert dreneringsventil går det jo nesten like fort å bare tømme loopen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...