w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg er D5 fanboy, men det er jo bare fordi jeg har masse Bitspower utstyr til den. Er det sprekker i plexien på EK toppen så ville jeg nok ikke brukt den med mindre du kjøper ny top. Ville nok gått for 2x MCP35x pumpene hvis du syns de gir bedre trykk og det ikke er sjanse for at de lekker. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Har hatt D5en stående og gå i 5 døgn eller noe sånt på en test loop uten at det har lekt noe, men skulle jeg brukt den i PCen min så blir toppen byttet. Spørsmålet da er om jeg skal gå for dedikert topp og reservoar eller integrert. Det blir jo temmelig trangt i O11 Dynamic når jeg får den 3. radiatoren, men jeg får vel kanskje vente til den kommer så jeg kan prøve litt fysisk og se hvordan jeg kan løse det. MCP35x2 har litt mangel på fiffige monteringsløsninger kontra en singel D5, men jeg kunne jo alltids bare brukt noen viftegriller eller noe slikt og latt den stå på radiatoren i bunn. For den saks skyld kunne jeg jo bare hatt viftene i push og latt den hvile på radiatoren. Den har jo sånn fin svamp under seg Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 26. november 2018 Del Skrevet 26. november 2018 Regner med at plexi oppfører seg noe lignende som glass, liten sprekk vokser i takt med varmeganger? Du har ikke muligheten til å montere pumpa på radiatoren med hardware? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Er vel det jeg ender opp med hvis jeg skal bruke D5en. Har ikke kommet over noen gode løsninger for å bruke MCP35x2 pumpene. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Var visst fortsatt tilbud hos EKWB, så da ble det en https://www.ekwb.com/shop/ek-xtop-revo-d5-acetal Er jo ganske fin allrounder. Bra topp, bra festemekanisme med innebygd vibrasjonsdemping. Må nok uansett ha et mindre reservoar når den nye radiatoren kommer, men om jeg bruker en m-m kobling i mellom toppen på MCP35x2 eller på D5 har jo ingenting å si. Er jo en vel så god løsning det som topp med reservoar? For den saks skyld står jeg jo friere også i og med at jeg kan jo faktisk ha reservoar og pumpe montert på forskjellige steder. Vurderte faktisk å fikse til så jeg kunne kjørt uten reservoar, men reservoar er jo veldig kjekt til bleeding. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) Når du først gjør det, så sett en kuleventil mellom res og pumpe, samt en til ut av pumpa, da er det enklere å isolere pumpa om du må bytte den Endret 27. november 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Det var egentlig ikke dumt... Skal ta å måle litt og se hva jeg kan få plass til Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Hardtubing altså, siden du tenker på ventiler istedenfor QD? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Må ikke ha hard tubing, selv om man velger å bruke ventiler fremfor QC Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Vil jeg nesten si jo ? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Jeg syns QC bygger for langt, og jeg syns ventiler ser litt bedre ut. Men hver sin smak selvsagt, QC er jo bra de Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 En komplett qd (m/f) tilsvarer to ventiler da, siden det lukker i begge ender av punktet man kobler fra. Så hvis du skal kunne isolere en enhet på loopen fullstendig, uten å draine noe, må du ha totalt 4 ventiler. Du vil få større deadleg mellom to ventiler enn qd også, så når du stenger begge og skrur det fra hverandre vil det drypper mer. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 (endret) To ventiler holder jo i massevis for å kun isolere en pumpe, uten at man søler for mye. Vi snakker ikke om litervis av væske i en D5+topp, man kan jo greie seg 100% fint uten verken ventiler og QCer. Men greit nok. Jeg bare er ikke spesielt fan av QCer bestandig, bruker de mye i jobb og det er gjerne av de som koster 5000-10000k per stk, og de har en tendens til å lekker fortere enn nåle-/kuleventilene. Ikke sammenlignbart, men likevel EDIT: Hva betyr deadleg btw? Endret 27. november 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 27. november 2018 Del Skrevet 27. november 2018 Syns å ha en kuleventil mellom pumpe og reservoar var en lur løsning. Men slik min loop har gått tidligere (res-pumpe-gpu-cpu-radiator-radiator-res), så kunne QDC vært veldig kjekt på vei til gpu og mellom gpu og cpu. Da hadde det vært enkelt å få ut skjermkortet om det skulle være noe, og jeg kunne lett kobla cpu inn på loopen igjen. Har ikke helt klart å rettferdiggjøre prisen på QDC ennå, og jeg syns de tar veldig stor plass. Med en godt plassert dreneringsventil går det jo nesten like fort å bare tømme loopen Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 29. november 2018 Del Skrevet 29. november 2018 Triste nyheter, fikk akkurat samme mail forige uke Trenger de egentlig ikke enda, for blokka fra Bykski kommer sikkert ikke før neste år. Elsker dog å få pakker jeg betaler for så fort som mulig Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Da var Bykski radiatoren ankommet og etter en kjapp unboxing er førsteinntrykket meget bra! Føles solid, ser bra ut og finnene ankom i mye bedre stand enn det min EK XTX 360 gjorde da den var ny Endret 6. desember 2018 av 6u4rdi4n 1 Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 Det var jo bra å høre, elsker at det har kommet merker billigere enn EK og Bitspower som faktisk ser bra ut (hovedsaklig barrow fittings) og ser ut til å være ganske sammenlignbart. Venter fortsatt på min 2070 blokk fra Bykski og håper virkelig at den duger... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. desember 2018 Del Skrevet 8. desember 2018 Tror nesten jeg må tømme loopen og prøvemontere for å se hvordan jeg skal løse det. Dette blir tight! Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 (endret) Er det noen som kunne tenke seg en vannblokk til Intel den nye fra EK? EK-Velocity D-RGB - Nickel + Acetal (Intel) Jeg gjorde en tabbe og fikk ikke med meg at en må ha 5V D-RGB på hovedkortet https://www.ekwb.com/shop/ek-velocity-d-rgb-nickel-acetal Endret 14. desember 2018 av 0l3M Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. desember 2018 Del Skrevet 14. desember 2018 Du kan jo fortsatt bruke den uten dette da. Det er jo allikevel er god blokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå