Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for pumpen den greia er designet for. Ser jo lekkert ut, og den er sikkert god nok.

(Men jeg ville også tatt meg bryet med å gjøre *noe* for å redusere konsekvensene ved pumpesvikt. Satt ned tjmax til 90C og helst også brukt en kontroller som skrur av maskinen dersom pumpen stopper og/eller cputemperaturen går helt i taket.)

Forsåvidt kan det jo være en ide å se på DDC-pumper, de er mer kompakte og plasseringsvennlige enn D5.

Lenke til kommentar

Det er mulig det ja...

For enkelhetens skyld hadde jeg nok bare gått for Barrow pumpa. Barrow er overhodet ikke noe dårlig merke, og kjøper du hos Techbay har du jo uansett alle vanlige rettigheter. Om den ikke er 100% DDC, så virker den veldig nærme. 960 L/t, 5.5m vannsøyle ved 17W. Dette er ting en topp gjerne påvirker, så hvis vi sammenligner med EK-DDC 3.2 PWM, som har standard toppen, så ser vi at den har følgende oppgitte spesifikasjoner: 1000 L/t, 5.2m vannsøyle ved 18W.

Lenke til kommentar

Den føles veldig bra ut var det første som slo meg. Kjempebra første inntrykk mao.

Skal brukes på MSI 2080 Duke som jeg akkurat har flashet med EVGA XC bios (pga K-boost og høyere PT)

Kanskje jeg skulle prøvd en Barrow blokk neste gang selv. Du får slenge ute en post med temps og boost clock når du har fått testa litt :thumbs: 

Selv sliter jeg litt om dagen. Maskinen min må ha et nytt kort, men finner ikke ut hva jeg skal gjøre. 2080 Ti syns jeg er alt for dyrt for ett enkelt kort, og 2080 har ikke imponert meg foreløpig  :p 

Lenke til kommentar

Det er mulig det ja...

For enkelhetens skyld hadde jeg nok bare gått for Barrow pumpa. Barrow er overhodet ikke noe dårlig merke, og kjøper du hos Techbay har du jo uansett alle vanlige rettigheter. Om den ikke er 100% DDC, så virker den veldig nærme. 960 L/t, 5.5m vannsøyle ved 17W. Dette er ting en topp gjerne påvirker, så hvis vi sammenligner med EK-DDC 3.2 PWM, som har standard toppen, så ser vi at den har følgende oppgitte spesifikasjoner: 1000 L/t, 5.2m vannsøyle ved 18W.

Ja, jeg lener meg over mot en slik pumpe for samme grunn.

Jeg er bare usikker på hvor mye den bråker, hele poenget med neste maskin er at jeg ikke skal høre den og jeg har hørt at DDC pumper bråker mer enn D5 pumper.

Den føles veldig bra ut var det første som slo meg. Kjempebra første inntrykk mao.

Skal brukes på MSI 2080 Duke som jeg akkurat har flashet med EVGA XC bios (pga K-boost og høyere PT)

Hva er det brune i finnene til CPU området?

Har Barrow også backplate eller er det kun en blokk for den ene siden?

Lenke til kommentar
Hva er det brune i finnene til CPU området?

Har Barrow også backplate eller er det kun en blokk for den ene siden?

Godt spørsmål, ser det nesten bare på bildet :p Skal flushe gjennom å satse på det bare er produksjonsstøv.

Ingen bakplate medfølger så håper den orginale passer.

Kortet booster til 1920 nå bare med PT og maks oc med vanlig vifteprofile er 2055-2070

Lenke til kommentar

Tja, forsåvidt sant det :p Leste også at noen hadde lekkasje i 14 av 20 90* svivel fra Barrow, synes det var unaturlig høyt antall hos en og samme kunde.

Har massevis av sviveler fra barrow, kun en har sprengt lekk å det var brukerfeil så det holdt :D

Kan nevne at dem spekulerer i at barrow og bitzpower kommer fra samme fabrikk (ocn)

Lenke til kommentar

Har massevis av sviveler fra barrow, kun en har sprengt lekk å det var brukerfeil så det holdt :D

Kan nevne at dem spekulerer i at barrow og bitzpower kommer fra samme fabrikk (ocn)

Godt å høre, da kan jeg ta det litt mer med ro angående Barrow koblinger.  :wee:

Nå blir det å vente til Black Friday / Cybermonday og håpe at en del av tingene i kjøpslisten min kommer på salg.

Lenke til kommentar

Som Nizzen sier, at Barrow blokker har rykte på seg for å lekke, er vell mere en gammel myte tilbake til den gangen hvor kvalitetskontrollen ikke var like høy! Så grunnen til at de lakk var at folk ikke sjekket at alle skruer i blokken var skrudd helt til, så ja, brukerfeil i bunn og grunn :)

(Har opplevd at skruer har vært løse flere ganger hos både EK og Aquacomputer)

Lenke til kommentar

Eksperimenterer med ny kjølevæske om dagen, etter dårlig erfaring med Mayhems tidligere, så skal jeg nå prøve Mayhems Nano Pastel Black i riggen, å se hvordan denne oppfører seg!

Noen som har prøvd denne?

Syntes sjøl den så ganske industriell og røff i vanlig EK hardline rør med sorte fittings!

post-367879-0-32045000-1541532188_thumb.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...