Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Høres morsomt ut :thumbup:

Elsker alt som viser tempratur osv. på skjermen som man også har kontroll over :love:

melding fra Urlo på mcubed -> "Hi,

The transistors can handle up to 8A per channel, but the connector can only

hold around 3, perhaps up to 4 Ampere. That is around 40W per channel

possible - but in that excessive case of use the PCB has to be checked if

there are other hotspots left."

post-57231-1276005328,8068_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det å frakte en pc med vannkjøling til andre steder? Til f.eks LAN. Man bruker gjerne en bil med dette, lurer på om jeg må ta fra vannavkjølingssystemet når jeg skal frakte pc'en. Hvordan er det å draine systemet og rense alle rørene? Blir det ikke vann på komponenter når man tar vekk slangene? Hvordan drainer man et vannkjølt system? Hvor ofte?

Lenke til kommentar

Hvordan er det å frakte en pc med vannkjøling til andre steder? Til f.eks LAN. Man bruker gjerne en bil med dette, lurer på om jeg må ta fra vannavkjølingssystemet når jeg skal frakte pc'en. Hvordan er det å draine systemet og rense alle rørene? Blir det ikke vann på komponenter når man tar vekk slangene? Hvordan drainer man et vannkjølt system? Hvor ofte?

Går fint å flytte på pc med vannkjøling forutsatt at pumper og tanker er festet til kabinettet. Eneste en må være spesielt oppmerksom på er transport av pc om vinteren... ikke la denne stå ute i kulda ;)

litt forskjellig hva folk foretrekker å bruke om fillport/drainport.

de fleste fyller vann i systemet gjennom å fylle opp tanken. Noen har en slange koblet til tanken og har endeplugg på slangen, om denne skal brukes til å fylle vann i systemet har en denne slik at luften kan komme ut via denne slangen. Drainport/tømmeslange har en T/Y kobling fortrinnsvis nederste punkt i systemet, noen bruker kuleventil/T kobling, andre bare kobler fra en slange. en kan jo ikke ha vannpumpen igang for å tømme systemet helt for vann. så da må en få presset vannet ut på et vis. Det går an å bruke støvsuger for å tømme systemet med å sette drain slangen ned i en 5 liters kanne og sette støvsuger munnstykket forsiktig ned i åpningen, om vannpumpen og eventuelt flowmeter er tilkoblet bør en være svært forsiktig med å bruke minst mulig vakum for å få vannet ut.. pumpen/flowmeter går istykker om disse spinner opp ukontroller. selv ville jeg koblet vekk vannpumpe/flowmeter før en bruker støvsugeren.

Lenke til kommentar

Nei...eller jo.

Orker ikke og forklare så mye i dag :(

Er til vanlig veldig kjapt ute med og hjelpe, men i dag så overlater jeg den biten til andre flinke vasshuer her ;)

Men angående mcube så ser det virklig bra ut :thumbup:

Bare litt synd at noen ble overtalt til å handle på microplex mens du var fraværende :)

Lenke til kommentar

Hvem i svarte anbefalte microplex?

Så lenge de ikke kan ha et sikkelig utvalg så støtter man ikke de.

Blir direkte oppgitt.

enkle deler når man er i krise så er Micrplex greit, men hele oppsett...NEI

Breida: Når jeg begynte med vann for noen år siden nå så var Micro og en butikk til de eneste som hadde noe, og da var de faktisk ganske gode.

Men nå..fysj og føy.

Edit: Hvor er de postene anående Microplex forresten, jeg var jo på forrige side :hmm:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hvem i svarte anbefalte microplex?

Så lenge de ikke kan ha et sikkelig utvalg så støtter man ikke de.

Blir direkte oppgitt.

enkle deler når man er i krise så er Micrplex greit, men hele oppsett...NEI

Breida: Når jeg begynte med vann for noen år siden nå så var Micro og en butikk til de eneste som hadde noe, og da var de faktisk ganske gode.

Men nå..fysj og føy.

Edit: Hvor er de postene anående Microplex forresten, jeg var jo på forrige side :hmm:

Her har du tråden ;)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1235646&st=0

Lenke til kommentar

Eg har hatt vasskjølinga ei stund no, det nærmar seg vel ein månad, men først no har eg endeleg hatt litt tid til å få testa ut ytelsen skikkeleg, og eg må berre seie det - dæven steike! 920en min gjekk LETT til 4,2GHz på 1,28V med varmaste kjerne på rundt 65 grader under load (Prime95). Støynivået er også heilt fantastisk!

Oh, I love water (eller kjølevæske)! :love:

Endret av Breidablik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...