Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Halla! Kom plutselig på at jeg kanskje må bytte kjølevæske i loopen? ? Lagre loopen i slutten av oktober 2015, og dataen har vært "normalt" brukt sofa da, dvs den er skjeldent av og spiller en del i perioder.

 

Hva må jeg gjøre og hva trenger jeg av utstyr? Fant 1l kjølevekse (samme som er i PCen nå bare ny), kan jeg bruke den eller må jeg ha ny, eller kan jeg bruke samme veske?

 

Noe annet jeg må gjør enn å tømme den, spyle igjennom med rent vann og fylle på ny/samme væske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe annet jeg må gjør enn å tømme den, spyle igjennom med rent vann og fylle på ny/samme væske?

 

Jeg var nesten i samme båt som deg. Men på grunn av en lekkasje i 2016, måtte jeg sette på nye nipler. Har hatt en 100ml EK-EKoolant stående. Da jeg kjøpte den fulgte den med et sett - der kjølepastaen hadde stivnet. Så jeg tror denne er noen år nå!

 

Jeg brukte siste rest da jeg drenerte her om dagen (sammen med batterivann).

 

Flushet og sjekka blokker. Så helt rent ut hos meg. Null buildup.

Lenke til kommentar

Vel. Akkurat nå er loopen såpass lite pen at det ikke frister å dele noe bilder. Snekret sammen noe helt provisorisk når jeg gav opp det forrige konseptet med de lange koberrørene gjennom veggen... Måtte jo få opp noe som fungerer, og da var det ikke viktig med utseende.

 

Målet med tid og stunder er å bygge et pent, langt kabinett som passer fint under radiatorene. Men må først finne fram til en pumpeløsning jeg kan bli fornøyd med... da en av hovedutfordringene med mine mål om absolutt 0 støy er å få isolert pumpene så mye som mulig.

 

Vet at typisk DDC ikke egner seg. Men MCP50x krever ikke kjøling på samme viset - hele greia er epoxyforseglet og vannet den pumper bør gi nok kjøling.

Lenke til kommentar

Vel. Akkurat nå er loopen såpass lite pen at det ikke frister å dele noe bilder. Snekret sammen noe helt provisorisk når jeg gav opp det forrige konseptet med de lange koberrørene gjennom veggen... Måtte jo få opp noe som fungerer, og da var det ikke viktig med utseende.

 

Målet med tid og stunder er å bygge et pent, langt kabinett som passer fint under radiatorene. Men må først finne fram til en pumpeløsning jeg kan bli fornøyd med... da en av hovedutfordringene med mine mål om absolutt 0 støy er å få isolert pumpene så mye som mulig.

 

Vet at typisk DDC ikke egner seg. Men MCP50x krever ikke kjøling på samme viset - hele greia er epoxyforseglet og vannet den pumper bør gi nok kjøling.

Akkurat nå? Har den noen gang vært pen? ?

Lenke til kommentar

Akkurat nå? Har den noen gang vært pen?

 

Tja. Det gamle opplegget var ikke spesielt pent - men det var jo bortgjemt i et hjørne på et rom som ingen bruker til vanlig. Alt som var synlig inne på rommet med selve pc-en var et par fine forkrommede rør langs veggen og et par slanger opp til LianLi matx kabinettet.

 

Nå har jeg noe *enda* styggere, og det rett ved siden av der jeg sitter.  :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...