iam99pk Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Halla! Kom plutselig på at jeg kanskje må bytte kjølevæske i loopen? ? Lagre loopen i slutten av oktober 2015, og dataen har vært "normalt" brukt sofa da, dvs den er skjeldent av og spiller en del i perioder. Hva må jeg gjøre og hva trenger jeg av utstyr? Fant 1l kjølevekse (samme som er i PCen nå bare ny), kan jeg bruke den eller må jeg ha ny, eller kan jeg bruke samme veske? Noe annet jeg må gjør enn å tømme den, spyle igjennom med rent vann og fylle på ny/samme væske? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Jeg ville personlig åpnet blokken(e) for å sjekke for groe siden det har gått såpass lang tid. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Noe annet jeg må gjør enn å tømme den, spyle igjennom med rent vann og fylle på ny/samme væske? Jeg var nesten i samme båt som deg. Men på grunn av en lekkasje i 2016, måtte jeg sette på nye nipler. Har hatt en 100ml EK-EKoolant stående. Da jeg kjøpte den fulgte den med et sett - der kjølepastaen hadde stivnet. Så jeg tror denne er noen år nå! Jeg brukte siste rest da jeg drenerte her om dagen (sammen med batterivann). Flushet og sjekka blokker. Så helt rent ut hos meg. Null buildup. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Er man litt heldig eller bare vet hvilke forhåndsregler man bør ta så skal det ikke gro noe. Jeg fikk noe grums en gang vet jeg. Da oppsto det innen en mnd eller noe sånt. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Vel. Akkurat nå er loopen såpass lite pen at det ikke frister å dele noe bilder. Snekret sammen noe helt provisorisk når jeg gav opp det forrige konseptet med de lange koberrørene gjennom veggen... Måtte jo få opp noe som fungerer, og da var det ikke viktig med utseende. Målet med tid og stunder er å bygge et pent, langt kabinett som passer fint under radiatorene. Men må først finne fram til en pumpeløsning jeg kan bli fornøyd med... da en av hovedutfordringene med mine mål om absolutt 0 støy er å få isolert pumpene så mye som mulig. Vet at typisk DDC ikke egner seg. Men MCP50x krever ikke kjøling på samme viset - hele greia er epoxyforseglet og vannet den pumper bør gi nok kjøling. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Vel. Akkurat nå er loopen såpass lite pen at det ikke frister å dele noe bilder. Snekret sammen noe helt provisorisk når jeg gav opp det forrige konseptet med de lange koberrørene gjennom veggen... Måtte jo få opp noe som fungerer, og da var det ikke viktig med utseende. Målet med tid og stunder er å bygge et pent, langt kabinett som passer fint under radiatorene. Men må først finne fram til en pumpeløsning jeg kan bli fornøyd med... da en av hovedutfordringene med mine mål om absolutt 0 støy er å få isolert pumpene så mye som mulig. Vet at typisk DDC ikke egner seg. Men MCP50x krever ikke kjøling på samme viset - hele greia er epoxyforseglet og vannet den pumper bør gi nok kjøling. Akkurat nå? Har den noen gang vært pen? ? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 -XTX480 (Pålimt neopren-matte på sidene som må fjernes.) -8x Corsair SP120 high performance -Aquacomputer D5 PWM pumpe -EK XTOP Revo D5 - Acetal Solgt!:-p Dual D5 burde bli bra. Hvilket kabinett kan ha XTX360, XTX480 og 2 pumper uten problem? Skal ha MO-RAen passiv i tilegg. Skal kun kjøle en deliddet 8700K og 1080Ti. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Why? Uansett, D900 tar vel dette tror jeg. LD PC-V8 selvsagt. Luuuurer på om Enthoo Primo greier dette også Endret 13. september 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Akkurat nå? Har den noen gang vært pen? Tja. Det gamle opplegget var ikke spesielt pent - men det var jo bortgjemt i et hjørne på et rom som ingen bruker til vanlig. Alt som var synlig inne på rommet med selve pc-en var et par fine forkrommede rør langs veggen og et par slanger opp til LianLi matx kabinettet. Nå har jeg noe *enda* styggere, og det rett ved siden av der jeg sitter. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Why? Uansett, D900 tar vel dette tror jeg. LD PC-V8 selvsagt. Luuuurer på om Enthoo Primo greier dette også Maximum cooling da seff. :-p Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Maximum cooling da seff. :-p Du er allerde langt forbi, alt du legger til nå vil være deminishing returns Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Dette frister tbh: https://www.komplett.no/product/1088751/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/dan-cases-a4-sfx-v3-mini-itx-sort# 9900k ITX + 2080 <3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Sant nok! Tror du passivt hadde gått greit med såpass areal? Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Dette frister tbh: https://www.komplett.no/product/1088751/datautstyr/pc-komponenter/kabinetterbarebone/midi-tower/dan-cases-a4-sfx-v3-mini-itx-sort# 9900k ITX + 2080 <3 Anbefales til stue-PC men ikke noe annet. Da isåfall med en «svakere» CPU enn 9900k. Har et kabinett fra dem selv ned 92mm AIO og det blir alt for varmt til en 6700k om man vil klokke litt. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Plass til 120mm radioator, gjør nok susen med blower cooler ^^ Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Problemet er at varmen kommer ikke lett ut når det ikke er mye til eksos-vifter. Spesielt anbefalt med GPU-kjøler som blåser varmen ut bak. Blir såpass varmt at kabinettet er varmt å røre. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Ja, mente blower cooler på GPU, selvsagt. Men pff, nesten 3k for det kabinett, litt drøyt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hva er vitsen med et lite kabinett egentlig? Bare for å ta med på lan? Alltid hatt store kabinetter, selv på lan . Tider med 21" crt på 25 kg på lan også Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 Hva er vitsen med et lite kabinett egentlig? Bare for å ta med på lan? Alltid hatt store kabinetter, selv på lan . Tider med 21" crt på 25 kg på lan også Der jeg hadde PC’en før i det gamle huset passet det ikke inn med en stor PC. Nå er den en stue-PC. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. september 2018 Del Skrevet 13. september 2018 (endret) Nei, for LAN har jeg pimpa min gamle REC fra 1995 men så går jeg sjeldent på LAN i disse dager. Endret 13. september 2018 av nagina Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå