Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

Hei!

 

Dere får si fra om dette innlegget ikke hører hjemme her så flytter jeg det i tilfelle.

 

Jeg er sylfersk på vannkjøling men har lest meg opp ved hjelp av forumet og fått masse god hjelp fra Techbay og Digital Impuls.

Jeg er i gang med 24timers lekkasjetest og jeg ser at 360SE Slim Triple rad'en i front har fått litt juling.

Den ble først montert i et Corsair Carbide Air 740, deretter demontert siden det ble ble for lite pga ROG Strix 1070ti og til slutt så remontert i et Core X5. Under tilpassing av loopen har jeg nok kommet borti ribbene med slange/kabelstrømpe og nippel påmontert men spiller det noen rolle?

Kan jeg evt male over eller med paintbrush lakke over der hvor metallet under synes? Vil det i tilfelle forringe kjøleevnen?

 

Mvh,

Han derre

post-53665-62991_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei!

 

Dere får si fra om dette innlegget ikke hører hjemme her så flytter jeg det i tilfelle.

 

Jeg er sylfersk på vannkjøling men har lest meg opp ved hjelp av forumet og fått masse god hjelp fra Techbay og Digital Impuls.

Jeg er i gang med 24timers lekkasjetest og jeg ser at 360SE Slim Triple rad'en i front har fått litt juling.

Den ble først montert i et Corsair Carbide Air 740, deretter demontert siden det ble ble for lite pga ROG Strix 1070ti og til slutt så remontert i et Core X5. Under tilpassing av loopen har jeg nok kommet borti ribbene med slange/kabelstrømpe og nippel påmontert men spiller det noen rolle?

Kan jeg evt male over eller med paintbrush lakke over der hvor metallet under synes? Vil det i tilfelle forringe kjøleevnen?

 

Mvh,

Han derre

Utenom estetisk har det ingenting å si. Du kan flekklakkere der ja, det skal gå helt fint, uten at det går utover kjøleevnen.

Har du ikke sett på en radiator på en bil før? De blir maltraktert av steinsprut og de holder tett likevel. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvor blir rett sted for å lettvint bli kvitt litt vannkjølingsutstyr til nesten gibort-pris nå som bruktmarkedet er borte?

 

D5 fungerte såpass dårlig i loopen min at jeg måtte frem med den gode gamle mcp35x-en jeg brukte før. Jeg må se meg om etter andre alternativer... og jeg heller imot to nye mcp35x eller eventuelt mcp50x.

 

Opplevde at den begynte å bråke, små knitrelyder... kavitasjon.  :no: Tror jeg gikk meg i tide og at det ikke har blitt permanent skade. Den var ihvertfall stille og grei når jeg kjørte opp den i en liten testloop med kortere avstand til reservoar.

 

Så ja... jeg ønsker å bli kvitt følgende - er ikke helt der at jeg gir det vekk, vil gjerne ha en tusenlapp+frakt for det eller noe sånt:

 

-XTX480 (Pålimt neopren-matte på sidene som må fjernes.)

-8x Corsair SP120 high performance

-Aquacomputer D5 PWM pumpe

-EK XTOP Revo D5 - Acetal

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Snodig det der... Som bshagen sier, en D5 skal klare det der helt fint. Brukte selv en D5 sammen med CPU blokk, GPU blokk, 480, 2x 360 og 120 radiatorer. Eneste grunnen til at jeg byttet ut D5en var at jeg fikk en sabla god deal på en Swiftech MCP35X2, dog ønsker jeg meg heller en D5 med reservoar montert rett på i dagens oppsett. (2x 360, GPU blokk og CPU blokk i et Lian Li O11 Dynamic)

Lenke til kommentar

Vifter? Nei fysj.  :realmad:

 

Hele poenget med loopen min er å *kun* ha pumpe som bevegelig del i systemet. Planen når jeg får tid til å gjøre noe mer enn en provisorisk opphengt mcp35x er å bygge en støydempet boks til pumpen, med perfekt vibrasjonsdemping og... mer enn normalt av normal støydemping.

 

(Dermed oppstår behovet for et lite slangestykke mellom pumpe og radiator... som sikkert er den lille detaljen som gjør at D5 ikke trives like godt som en DDC-pumpe i min loop...)

Lenke til kommentar

Kan vi få se noe bilde av dette oppsettet? Btw, kavitasjon ER luft i grunn, siden det er gassbobler som dannes ved at trykket faller før impeller vs trykket ut. Det burde bråke ganske greit og være rimelig konstant ville jeg tro. Om dette er tilfellet, så må trykket i innløpet til pumpa økes, eventuelt - om det bare er luft (eksempel er om du har en "malstrøm" i reservoiret) eller rett og slett har en diger boble som lekker inn i systemet over tid, så må du få ut lufta

 

Finnes jo flere måter å ordne det på, og det trenger ikke å være pumpa sin feil i utgangspunktet. Om dette er tilfelle, så vil faktisk pumpa under-prestere i loopen din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...