Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Yepp. Tar sikkert litt tid før jeg får gjort det .. det begynte jo med at jeg må draine og fylle loopen på nytt (vanlig vedlikehold) men så baller det fort på seg med litt nytt her og litt pimp der... Bilde kommer.

 

Ikke mye annet spennende for tiden så kan like gjerne teste litt vannkjølingsutstyr o.l

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha :p

 

 

Selv skal jeg prøve å si meg ferdig for øyeblikket, men kjenner jeg meg selv rett, så er det vel ikke lenge før jeg finner på noe nytt :rofl:

 

Ser ut som 8700K'en jeg fikk ikke er så halvgæren, så må få satt av litt tid til å overclocke den. For øyeblikket kjører den bare med MCE enabled, så alle kjernene er satt til 4.7 GHz og så vidt jeg vet har MCE en tendens til å gi mer volt enn hva som trengs. En natt med stresstest etterfulgt av noen timer med gaming og høyeste temperatur jeg har sett er 73C. Burde jo ha litt å gå på. Kanskje jeg til og med kan slippe å delidde den!

Lenke til kommentar

Skal forøvrig teste denne pumpe/res-comboen sammen med en aquacomputer D5

 

 

https://www.alphacool.com/shop/ausgleichsbehaelter/pumpenaufsatzbehaelter/21036/alphacool-eisstation-vpp-solo-ausgleichsbehaelter

 

Litt lei av sylindere  :p Og denne er bygd som en stridsvogn, klarer ikke sprekke denne uten å bruke hammer. Den er også relativt kompakt. 

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Fin den der også ja.

 

Små vannkjølte bygg er kult det. Litt vanskelig å finne gode kabinetter uten å modde så mye. Og så må man vel holde igjen litt på hardwaren. 980 TI SLI og 5960x funka svært dårlig i phanteks enthoo evolv matx f.eks .. mye pga at kabinettet er SØPPEL men også da hardwaren avgir vel mye varme. 4x120 med Ek vardar f4 og D5 pumpe hadde ikke sjanse for å si det sånn

Lenke til kommentar

Ja, er mye å ta hensyn til.

 

Hadde ikke tenkt jeg skulle ta av så mye. Bare ha en helt ok rig jeg kan ta med på lan og ha som backup! Kan like godt bare innrømme at jeg er litt avhengig av å ha en PC stående. Merker jeg blir litt stresset de gangene det har skjedd noe, slik som da strømforsyninga plutselig var død.

 

Da kan det være greit å ha en backup stående! :)

 

Har tenkt på om jeg bare skal beholde det GTX 980 kortet jeg kjøpte for å ha frem til det kommer noe nytt på markedet. Er jo greit med kraft i det til en backup rig og har ikke så høy TDP. Har tenkt litt på om jeg skulle skaffa meg et Maximus VI/VII Impact og en i5 Eller i7. Har allerede liggende en monoblock som passer til de hovedkorta som jeg fikk med sammen dual DDC pumpene, radiator og noen koblinger jeg kjøpte av en kar.

 

Trenger jo ikke å være et knøttlite kabinett, men ihvertfall holde det på midi nivå. De er jo ikke så vanskelig å flytte rundt på. Mye verre med Thermaltake Core X9 kabinettet. Er jo nesten en tomannsjobb hvis man skal flytte det noe lengre enn mellom to rom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...