knopflerbruce Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 Tenkte å kjøre en Iwaki RD på 18V fra molex, er en slik en noe man kan satse på, med god samvittighet? https://www.ebay.com/itm/WaterProof-DC-12V-to-18V-5A-90W-STEP-UP-DC-DC-Power-Converter-Regulator-/291127754998?autorefresh=true Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 (endret) Tenkte å kjøre en Iwaki RD på 18V fra molex, er en slik en noe man kan satse på, med god samvittighet? https://www.ebay.com/itm/WaterProof-DC-12V-to-18V-5A-90W-STEP-UP-DC-DC-Power-Converter-Regulator-/291127754998?autorefresh=true Til hva? Endret 27. desember 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 18V pumpe på gang? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Tenkte å kjøre en Iwaki RD på 18V fra molex, er en slik en noe man kan satse på, med god samvittighet? https://www.ebay.com/itm/WaterProof-DC-12V-to-18V-5A-90W-STEP-UP-DC-DC-Power-Converter-Regulator-/291127754998?autorefresh=true Til hva? Har Iwaki RD20, 30 og 40 som støver. Må jo bruke de til noe... en eller annen gang. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Der døde pumpa mi gitt, 85c idle cpu og stiger (10grader opp hvert minutt) Noen som har erfaringer med Aquacomputer pumpene som Techbay selger? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Hva slags pumpe har du? Er det D5 du har?EDIT: Sendte deg en PM, ikke umulig at jeg har en løsning til deg Endret 1. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Da blir det snart utbygging av loopen! 480 radiator og vifter på plass, men må handle inn litt småtteri. Blandt annet er det på tide å få ordna en skikkelig måte å drenere på. Forøvrig lurer jeg på om jeg skal beholde D5 Vario pumpa, eller om jeg skal gå over til dual DDC som jeg også har liggende (Swiftech MCP35X2). Forslag? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Om du har de dual DDC liggende, så why not? Jeg har bare en av disse, men setter den bare på 40% og glemmer den uansett. Loop i signatur Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hvorfor ikke er et godt svar til det meste! Skulle egentlig bare ha radiator, men endte opp med 480 radiator, dual ddc og noen koblinger til den nette sum av 500kr, så var ikke helt planlagt. Haha. Forsåvidt kan det jo være like greit å gå litt overkill på pumpeløsning også når resten begynner å bli ganske overkill. 360+360+480 radiatorer. Har en 120 også i loopen nå, men tenkte å bare kutte ut den. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 (endret) Ikke noe galt i å kjøre overkill, jeg kjører 3x480 rads Endret 10. januar 2018 av bshagen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Nei, litt moro må man jo ha! Så var det bare å finne ut hvordan jeg skal sette opp dreneringen... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Sett gjerne opp flere, på forskjellige punkter, sånn at det er enklere å introdusere luft når du skal tømme og for å få vesken forbi blokkene.. Neste maskin jeg setter i sammen så skal jeg gjøre noe sånt tror jeg, for loopen min får ikke tømt ut stort i fra bunnen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Ja, det er ikke enkelt bestandig! Ganske heldig her forsåvidt. Blir to radiatorer i toppen av kabinettet og en radiator foran. Pumpen(e) plassert i bunnen. Vannblokker og slikt noen gode cm over. Lurer på om jeg kanskje skal snu radiatoren foran slik at portene kommer i bunn istedenfor i toppen. Enklere å tømme og jeg kan få en kort slange i rett linje fra pumpa til radiatoren, men blir vanskeligere å få ut all lufta. Får se og tenke litt på det. Har klart å ødelegge det ene benet, så blir noen dager i det minste til jeg kan begynne på det Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Blir bra det her! Du får poste litt bilder etterhvert som du får skrudd det i sammenOg god bedring Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Takk for det! Blir i alle fall god tid til den teoretiske delen Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 AIO er sikkert lite populært her inne, men jeg har nå et par saker stående. Er disse ømfintlige for hvordan de er plassert i kabinettet for at de i det hele tatt skal virke? Tredje gang på relativt kort tid at jeg har ramlet borti en situasjon hvor CPU blir 90 grader, mens pumpa går. Det virker jo ganske absurd, og jeg har aldri sett noe slikt med mer konvensjonell vannkjøling. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 (endret) Hei. Jeg synes kanskje maskinen begyner og gå litt varmere nå i det siste, den drar seg opp imot 70grader ved full load, noe den ikke har gjort før. Jeg har en 360 tynn, 240 tykk, 120 tynn radiator og bare cpu i loopen. Kjølepastaen er snart 3år gammel av typen artic silver (og den hadde vel også ligget ett år eller to i kjelleren før jeg brukte den) så jeg holder en knapp på at den kan være årsaken? Men jeg har aldri helt visst hva jeg holder på med ( på ett profft nivå) når det gjelder OC, så jeg legger ved et bilde av noen settings, kanskje noen har ser noe jeg kan justere på i samme slengen Edit: Endret 13. januar 2018 av Trondz1 Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Uten å vite hvike klokkefrekvenser du kjører så forteller ikke de spenningene så mye. Som du er inne på kan det være pasta eller gunk i microkanalene i cpu blokka(mest trolig). Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Kjører på 4GHz, har kjørt 4,5 før (trur det var på samme spenninger) men etter jeg oppdaterte bios og måtte legge inn på nytt så kommer jeg ikke over 4GHz Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. januar 2018 Del Skrevet 13. januar 2018 Adaptive spenning antar jeg, hva er den under load? prøv oc med fast spenning, men du legge ny pasta og rense blokka di først Min 5960x kjørte ca 1.34V på 4.5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå