Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke loopen 1-2 bar, så er den ikke verdt å ta vare på i min PC. Fordelen å teste med høyere trykk er at du lettere kan identifisere hvor lekkasjen er. Og ser gjerne radiatorer og lignende er testet ved 2 bars trykk, som egentlig er rimelig lavt.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Klarer ikke loopen 1-2 bar, så er den ikke verdt å ta vare på i min PC. Fordelen å teste med høyere trykk er at du lettere kan identifisere hvor lekkasjen er. Og ser gjerne radiatorer og lignende er testet ved 2 bars trykk, som egentlig er rimelig lavt.

 den dr.drop går max til 0.6 og står at skal ikke overstige det, instruksjonen sier gå til 0.55 også senke ned til 0.5 og se om det er stabilt etter en times tid, det var det. Men takker for informasjonen, jeg skulle hatt noe bedre å teste med i utgangspunktet. Det blir spennende nå som jeg skal flytte resten av komponenter over og stress teste litt.

Lenke til kommentar

Kommer jo også helt ann på hvem du bygger til. Angrer på at jeg ikke lekkasjetestet bedre på en high-end PC jeg bygde til en handikappet mann som ikke har mulighet til å etterfylle selv.

 

Dårlige pakninger, løsninger, slanger og kuplinger (så vell som dårlig tatt på gjengeteip eller tilskruing fra min side)

 

Har mer enn et par ganger skapt trøbbel. For ikke å snakke om lekkasjer som bruker dagesvis på å produsere en hel dråpe.

Lenke til kommentar

Klarer ikke loopen 1-2 bar, så er den ikke verdt å ta vare på i min PC. Fordelen å teste med høyere trykk er at du lettere kan identifisere hvor lekkasjen er. Og ser gjerne radiatorer og lignende er testet ved 2 bars trykk, som egentlig er rimelig lavt.

2bar er veldig lavt, men hvilken pumpe bruker du? Laing pumpene greier ikke mer en 0.4-0.5bar, og da står har jo flowen stoppet 

Lenke til kommentar

 

Klarer ikke loopen 1-2 bar, så er den ikke verdt å ta vare på i min PC. Fordelen å teste med høyere trykk er at du lettere kan identifisere hvor lekkasjen er. Og ser gjerne radiatorer og lignende er testet ved 2 bars trykk, som egentlig er rimelig lavt.

2bar er veldig lavt, men hvilken pumpe bruker du? Laing pumpene greier ikke mer en 0.4-0.5bar, og da står har jo flowen stoppet
Tenker på luft. Å lekkasjeteste med vann er stress. En feil, og du må demontere alt, samt rense HKet. Et dagsverk bare av en liten lekkasje.

 

Dog, en kjapp lekkasjetest som utrolig nok funker underveis, er å "vakuumteste". Suger med munnen, og du kjenner raskt om noe er tett eller ei. Kan da raskt testes mens du setter på plass komponent etter komponent.

 

Finner selv ganske små lekkasjer uten en fullskala test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahhh, sry. Blir litt random kanskje, men har litt nipler med pålodda rør som jeg har trukket slanger over som jeg bare stapper over en blåsepistol koblet på kompressor. Før en liten på 12V, nå en mye større. Blåser så rett inn i røret/slangen .

 

Men kunne nok også brukt en universalmunnstykke for å fylle luft i sykkel og bilventiler. Kunne nok også brukt en enveis-ventil og så koblet den på 1/4" koblingen på den vanlige bildekk luftpåfylleren.

 

Med 1-2 bar så trengs i grunn ikke de helt store greiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...