bshagen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Vil det være mulig å gå fra et vannkjølt MSI 1080ti SeaHawk EK og over på luftkjøling på kortet. Her er jo blokka på fra fabrikk. Alt av garanti går jo i så fall fyken, men skulle gjerne testet kortet i en annen maskin jeg har. Hva skal du teste? For om det var er for å sjekke ting i BIOS etc, så kan du bare kjøre på uten å ha loopen i gang, det er nok kobber i blokka til å kjøle den ved idle i en kort stund Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Planen er å teste det i en litt eldre maskin jeg har. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Så du skal kjøre en load på kortet? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Vil det være mulig å gå fra et vannkjølt MSI 1080ti SeaHawk EK og over på luftkjøling på kortet. Her er jo blokka på fra fabrikk. Alt av garanti går jo i så fall fyken, men skulle gjerne testet kortet i en annen maskin jeg har. Dette kortet bruker referansedesignet, så en evga hybridkjøler vil passe, eller en referansebasert kjøler Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Vil det være mulig å gå fra et vannkjølt MSI 1080ti SeaHawk EK og over på luftkjøling på kortet. Her er jo blokka på fra fabrikk. Alt av garanti går jo i så fall fyken, men skulle gjerne testet kortet i en annen maskin jeg har. Dette kortet bruker referansedesignet, så en evga hybridkjøler vil passe, eller en referansebasert kjøler Sikker på det? Ser veldig ut som Gaming X PCB med et par modifikasjoner... Endret 5. desember 2017 av 6u4rdi4n Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Vil det være mulig å gå fra et vannkjølt MSI 1080ti SeaHawk EK og over på luftkjøling på kortet. Her er jo blokka på fra fabrikk. Alt av garanti går jo i så fall fyken, men skulle gjerne testet kortet i en annen maskin jeg har.Dette kortet bruker referansedesignet, så en evga hybridkjøler vil passe, eller en referansebasert kjøler Sikker på det? Ser veldig ut som Gaming X PCB med et par modifikasjoner... Woops, jeg så på vanlig seahawk... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Ble tilsendt feil kjølevæske, og mangler alt unntatt CPU som kommer imorgen mest sannsynlig. Skal jeg bare kjøre på med noe destillert vann i mellomtiden? Bytter det når jeg får gjensendt nytt. Evt. Noen som har 2/3L med EK clear Cryofuel? Har 3L blood red.. ? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Kjør på med destillert vann Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Ble tilsendt feil kjølevæske, og mangler alt unntatt CPU som kommer imorgen mest sannsynlig. Skal jeg bare kjøre på med noe destillert vann i mellomtiden? Bytter det når jeg får gjensendt nytt. Evt. Noen som har 2/3L med EK clear Cryofuel? Har 3L blood red.. 3 dl blood red og resten destilert vann. Slik har jeg gjort. Da får man litt i vannet som dreper basselusker Hadde BARE bloodred i gamle riggen med 780/780ti sli etc, men da kom det evig belegg i loopen til slutt. Res så helt j#¤ ut etterhvert. Endret 7. desember 2017 av Nizzen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ja, et h@!$€*^ å skylle ut, så dropper den ideen. Skal til hovedstaden og siden jeg uansett må få bytte væske, så lurer jeg på om jeg skal bytte HK også, så kan jeg få med meg rikrig væske. Vinn-vinn! Kan få et Z370 Taichi til en god pris, så mulig jeg sender HERO kortet tilbake. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Tror jeg hadde beholdt Hero over Taichi altså... Men det er meg Lenke til kommentar
sevs Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Kva ytre dimension har ein 1/2"-hageslange? Det er vel 3/4? Fins det 5/8" OD hageslange? Formålet er til ekstern radiator som er plassert et stykke vekk frå PCen, og niplane på mine Koolance qdc gjennomføringer er 5/8"/16mm OD. Har jernvarehandelar niplar etc som fungerer med PC-vannkjøling, f.eks med 1/4"BSP-gjengar? Endret 10. desember 2017 av sevs Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Du kan lett TESTE kortet uten å montere luftkjøler. Vannblokken er mer enn god nok til at du kan boote inn i windows og idle. Men ikke kjør furmark, da ber du om issues ganske fort Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Kva ytre dimension har ein 1/2"-hageslange? Det er vel 3/4? Fins det 5/8" OD hageslange? Formålet er til ekstern radiator som er plassert et stykke vekk frå PCen, og niplane på mine Koolance qdc gjennomføringer er 5/8"/16mm OD. Har jernvarehandelar niplar etc som fungerer med PC-vannkjøling? Jada, det finnes. Slanger i alle mulige dimensjoner og koblinger får du tak i. Brødrene Dahl har f.eks alt du ber om. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Funker vel fint med vanlige 1/4" nipler ja. Hageslange og kompressorslange funker og, men vanlige kan ikke anbefales. De er super dårlige. For stive og så for slappe, så er de for stygge og så for morkne. :-p Aner ikke om det er brukt BSP nipler, men med litt gjengeteip så går det fint. Har man hageslange i gummi, så er nok det ganske nice. Beste slangene fikk jeg på min lokale handel GShydro, mulig de også sender. Da får man i alle fall div. Industri-slanger. Kjøleslangene er helt OK å jobbe med, samt tåler olje, en fordel for meg. Endret 10. desember 2017 av Andrull 1 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 (endret) Har bygget ferdig nye maskinen og kjørt en luft trykk test over natten. Det droppet ned fra 0.5bar til .049 over circa 12 timer. Erstattet et rør som jeg var litt misfornøyd med, men tror ikke det vil ha noe utslag egentlig. Jeg testet ifra en nippel på toppen av bygget med dr.drop kitet fra techbay, med rør koblet til fra radiatoren og ut slik at var plass til koble på. Ikke helt sikker på om jeg var så fornøyd med den saken, for må knipse med fingeren på det hardt for å få justeringer, men så er det en litt større loop med 4x 480 radiatorer. Leste jeg kunne testet for luft trykk tap med å bruke såpeboble vann og bomullspinner, er tom for zalo så får evt gå å kjøpe noe og gjøre det da. Er jeg overbekymret eller noen som har noen råd? På forhånd takk. Ellers er det et T adapter fra EK på pumpa, det synes jeg var litt slakt, da det er mulig å "jekke" litt på det festet opp og ned, men slik var det på begge adapterne. Ellers vet jeg ikke hva som evt kan være synderen, om noe. Endret 17. desember 2017 av amiganostalgia Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 At trykket faller kan være pga stabilisering. Likevel vil jeg si det er litt overkill å gassteste en custom loop Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 17. desember 2017 Del Skrevet 17. desember 2017 Vel ingen lekkasjer så langt. Overkill er helt innafor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå