Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Nei, hvorfor ikke? :p

Flere grunner egentlig. Hva som var tilgjengelig. I utgangspunktet så jeg etter enten et Founders Edition kort, eller et kort med samme PCB, men lagerstatus og pris er noe dritt. Gikk over til å tenke på Strix og et par andre 3. parts modeller pga 8+8 pin PCI-E strøm, istedenfor 8+6, så man får litt mer å gå på. Så fikk jeg tilbud om å kjøpe et Strix som var et par mnd gammelt til en god pris, og da var valget enkelt.

Og strix med orginal kjøler er lett å selge på bruktmarkedet, når den tid kommer.  :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, hvorfor ikke? :p

Flere grunner egentlig. Hva som var tilgjengelig. I utgangspunktet så jeg etter enten et Founders Edition kort, eller et kort med samme PCB, men lagerstatus og pris er noe dritt. Gikk over til å tenke på Strix og et par andre 3. parts modeller pga 8+8 pin PCI-E strøm, istedenfor 8+6, så man får litt mer å gå på. Så fikk jeg tilbud om å kjøpe et Strix som var et par mnd gammelt til en god pris, og da var valget enkelt.

Og strix med orginal kjøler er lett å selge på bruktmarkedet, når den tid kommer.  :thumbup:

Absolutt. Veldig greit med en kapabel luftkjøler både i forhold til å selge senere, men også dersom jeg skulle være nødt til å gå over til luft av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar

Herlig, takk for svarene!

HK/CPU og RAM ble sendt bort, så får ta elle melle. Har jo plass, og er lagt opp for det. Kan jo ikke gi noen negativ virkning AFAIK. (Med mindre man hadde hatt en svak pumpe).

Kjører en D5 i kavinettet, men vurderer enda en som skal stå montert ved selve den eksterne MO-RA3en.

Noen innspill?

Med mindre du tenker å kjøre to stk for å ha en som backup hvis den ene stopper, så er det nok helt unødvendig.

Lenke til kommentar

Herlig, takk for svarene!

HK/CPU og RAM ble sendt bort, så får ta elle melle. Har jo plass, og er lagt opp for det. Kan jo ikke gi noen negativ virkning AFAIK. (Med mindre man hadde hatt en svak pumpe).

Kjører en D5 i kavinettet, men vurderer enda en som skal stå montert ved selve den eksterne MO-RA3en.

Noen innspill?

Våre oppsett er relativt like på noen måter.. 2xgpu, cpu, MO-RA3 og en liten 280 ekstra. Såvidt jeg vet har jeg fin flow med D5 basert pumpe på like under 4 av 5.
Lenke til kommentar

Blir vel ikke akkurat så mye lengre at det er noe å snakke om. Akkurat nå har jeg følgende rekkefølge: Tank -> pumpe -> skjermkort -> 120 rad -> 360 rad -> 360 rad -> tank

Hadde jeg hivd inn en 360 eller lengre radiator til, så hadde jeg kutta ut 120 radiatoren. Blir litt trangt pga tykkelse og jeg tror ikke jeg hadde giddi å hivd den ned i bunnen av kabinettet eller noe slikt. Hadde det ikke blitt en X-flow radiator, så hadde det jo blitt de centimeterene ekstra med lengde, men nå er jo ikke radiatorer generelt veldig restriktive, så det tenker jeg ikke så mye på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...