Cryztek Skrevet 14. september 2017 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Waterchiller er tingen Interessant konsept hvordan vil dette funke med tanke på støy? Kostnaden var jo og "litt" høyere enn et DIY Peltier system men vil tro effekten er bedre med en slik Minhund her på forumet brukte waterchiller en god stund. Det var en waterciller til aquarium tror jeg. Den bråkte litt, men ikkje enormt. Resultatet ble helt konge overklokkingsmessig Hadde vært morsomt og prøve men det er nok utenfor mitt pris nivå, om man finner noe billig på finn kunne det vært aktuelt! Har for øyeblikket en 360 radiator som kjøler en 6700k @ 4.6ghz og temperaturene ligger på rundt 70C under full load og med et 1080 som pumper varm luft inn i kabinettet havner jeg på ca 80C på cpu. Planen er og legge til en 240 radiator og skjermkortet i loopen. Tanken med Peltier løsningen var jo et håp om og kunne bringe temperaturen på vannet ned et et par hakk(10C?) og fortsatt ha en løsning som kunne få plass inne i maskinen. Men det blir vel mye styr om det ikke gir noe særlig lavere temp på vannet, temperaturen vil jo forhåpentligvis bli bedre med en ekstra radiator uten peltier løsningen. Endret 14. september 2017 av Cryztek Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 15. september 2017 Del Skrevet 15. september 2017 H90 + Kraken G10 + GTX 1080 ti Armor OC = good stuff. 40 grader load, dog noe undervoltet. Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hvor ofte må man bygge vann på vannkjølinga? Kan man bare rense den eller må man ha ny og burde man skulle igjennom noe i loopen? Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hvor ofte må man bygge vann på vannkjølinga? Kan man bare rense den eller må man ha ny og burde man skulle igjennom noe i loopen? Jeg bytter en gang i året. Skyller ved bytte. Bare hatt vannkjøling i 2 år og ikke sett noe grums ennå. Men la oss vente til en ekspert uttaler seg Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 bytter vel ca annenhvert år.Kjørte vel 4 år+ på samme væsken engang uten at det var krise(batterivann med kill coil Lenke til kommentar
iam99pk Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 (endret) Hmm.. begynner å bli noen år uten å bytte eller rense. Kanskje på tide å gjør det da ? hva skyller dere med? Jeg bruker noe lignende denne bare blå https://www.techbay.no/product.html/ek---ekoolant-evo-rod-1-liter?category_id=149 Hva skjer hvis jeg ikke bytter veske eller skyller igjennon loopen? Tror jeg laget loopen i 2015 eller noe slikt å ikke gjort noe med den frem til nå.. ? Endret 18. september 2017 av iam99pk Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 18. september 2017 Del Skrevet 18. september 2017 Hvis ingenting har begynt å gro i løpet av den første mnd så er det nok greit. Min nåværende loop har nesten gått non stop i et år. Har vel hatt noen tidligere som har enda lengre. Har jeg hatt problemer har de oppstått relativt fort. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Siden techbay ikke ser ut til å svare, så våger jeg å spørre her: Visst jeg kjøper ett reference design Vega 56. Trenger jeg da både EK vannblokken, og bakplaten som kjøpes separat for å vannkjøle kortet? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Trenger bare blokka for å vannkjøle, men bakplate kan være fint å ha det også. Kortet stives opp litt og varmen som er bak på kortet fordeles utover på bakplata. Dessuten så er det litt penere også, og det er jo et pluss for oss fleste. Men nei, det går ingen væske der, om jeg forstår spørsmålet ditt korrekt.I tillegge, men uten at jeg er bombesikker, så tipper jeg at AMD-kortet sin standard bakplate ikke vil passe med EK-blokka. Men det kan du jo bare spørre EK om, de svarer på mail de gangene jeg har hatt spørsmål. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Bakplatene på mine 1080 FE og 1080TI FE kort passet med EK blokk. Måtte bare trikse og mikse litt med skruene. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Hmm. Det var jeg ikke klar over. Da må jeg kikke litt selv her også da Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Det eneste som må endres er skruelengdene. Hullene i pcben endres jo ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 19. september 2017 Del Skrevet 19. september 2017 Trodde også det var andre gjenger. Dere har garantert rett, jeg tviler ikke, men var i en annen oppfatning. Dette er uansett gode nyheter, kanskje jeg skal sette på bakplatene her igjen Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Ja jo, det kan være m2 eller m3 mot hva amerikanerne bruker. Men hullene må jo være på samme sted. Lenke til kommentar
Squashie Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Bakplate har flere funksjoner, jeg kjører SLI og hadde en aldri så liten lekkasje fra et skruehull på det øverste kortet, som drypte på det nederste. Ble ikke større dam en en 5-kroning og alt lå på bakplata til det nederste, kunne fort blitt dyrt... Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Lekk test skikkelig neste gang. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Ikke alltid like enkelt vel og merke. Trenger ganske nice test-setup for skikkelig lekkasjetesting. Ettersom det kun kan skje under last. Så i sådan så må man ha en kunstig last tilkoblet om man skal gjøre det off-line. Man kommer såklart langt med en vanlig test med kaldt vann eller trykkluft/vakuum. Eventuelt kjøre på med en del høyere trykk. Men uten å kjøre varmt vann over en lengre tid, så vet du ikke helt sikkert at det er akkurat det som skal til for at pakningene starter å lekke. I tillegg øker damptrykket noe ved varmere vann. Hvor mange ganger har jeg ikke hatt vannlekkasjer som er nært usynlige og som kun kommer snikende etter timesvis med last. Spesielt om man kjører på med høy vanntemp. Endret 23. september 2017 av Andrull Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Lekkasje fra skruehull er vel uansett fabrikasjonsfeil? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Ikke alltid like enkelt vel og merke. Trenger ganske nice test-setup for skikkelig lekkasjetesting. Ettersom det kun kan skje under last. Så i sådan så må man ha en kunstig last tilkoblet om man skal gjøre det off-line. Man kommer såklart langt med en vanlig test med kaldt vann eller trykkluft/vakuum. Eventuelt kjøre på med en del høyere trykk. Men uten å kjøre varmt vann over en lengre tid, så vet du ikke helt sikkert at det er akkurat det som skal til for at pakningene starter å lekke. I tillegg øker damptrykket noe ved varmere vann. Hvor mange ganger har jeg ikke hatt vannlekkasjer som er nært usynlige og som kun kommer snikende etter timesvis med last. Spesielt om man kjører på med høy vanntemp. Jeg pleier å kjøre en natt med kald lekk test. De første timene sjekker jeg regelmessig, i tillegg at jeg går over veldig mye når jeg fyller på loopen. Pleier deretter å la alt av papir bli værende i PCen mens den folder med GPU i et par dager. Har noe å gå på hvis det begynner å lekke så smått da. Nå er det på tide å teste nye OC grenser på 6600K. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Bakplate har flere funksjoner, jeg kjører SLI og hadde en aldri så liten lekkasje fra et skruehull på det øverste kortet, som drypte på det nederste. Ble ikke større dam en en 5-kroning og alt lå på bakplata til det nederste, kunne fort blitt dyrt... La meg tippe. Plexitopp? For skal være jævlig forsiktig når du skrur på SLI-broa. Har gjort det samme selv, og da sprekker hele toppen, fra skruehullet og ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå