Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Push vil vanligvis gi noe høyere effekt over radiator. Men pull er mye smartere mhp reduksjon av støvoppsamling i rad (lettere å rengjøre). Pull er definitivt best i min bok. Effekt kan man løse ved å ha større areal.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Er jo en del kraft i konveksjon da.

Even get heavy shit to fly. ^^

Hvorfor ikke bare ta det ut i topp? Kan evnt. Bruke en vifte uten raddis for overtrykk i kabinett (en vifte som ikke trenger suge/dytte luft gjennom radiator klarer lett å ta jobben til flere vifter)

Men med deksler av så tror jeg ikke det skal ha så mye å si. Da ville heg heller satset på luft i systemet eller dårligere montering elns.

Ikke vet jeg...

Tok jobben med å flytte viftene til push, men også ut i toppen. Samme resultat som pull og ut. Kan selvfølgelig være luft, men jeg fylte bare på det vannet jeg tappa for å få ut skjermkortet og nivået i reservoaret er det samme som før. Forstå det den som kan!

Tror jeg bare sier meg fornøyd, nå har jeg delta t på under 10°C load med viftene på ~1000 rpm. Var helt oppe i 50-noe grader på skjermkortet rett etter ombygging. Idle var samme som før, men load var mye høyere. Nå er det nede på normalt med rundt 40-45°C.

Må se om jeg får snudd om litt vifter. Har to 140 i front som blåser inn, en 140 nede bak som blåser inn og nå radiator viftene som blåser ut. 3 i topp og 1 oppe bak.

Før jeg begynte å surre med topp-radiatoren, så var det 2x140 inn foran, 3x120 på radiator inn topp, 1x120 på radiator ut oppe bak og 1x140 ut nede bak.

Blir nok noen nye kabinettvifter etterhvert, for i alle fall de 140 foran bråker noe sinnsykt på litt hastighet når de faktisk flytter noe særlig luft. Brukte bare noen jeg hadde liggende, så blir det heller å kjøpe inn noe annet når lommeboka sier det er greit :p

Lenke til kommentar

Jeg byttet ut 2x 980ti Strix nå, med 2 1080 Strix. Begge settene kjølt med fullcover vannblokker. Pussig nok ble det ikke så veldig mye kjøligere i loopen, en Monsta 3x120 med 6 AP-15 overlever ikke på adekvat vis med viftene på 7V. Må kjøre 12V. Synes også som 10W-varianten av MCP-pumpene syns det er litt mye med tre blokker og en svær radiator... må nok handle inn en 2x140 og sette den i toppen, hvor det er greit med plass. Det mååå nesten holde.

En ting som var forferdelig merkelig da jeg byttet var at pumpen ikke kjørte skikkelig etterpå. Kunne høre at den gikk, men null flyt. Satte inn nevnte 10W, og den funket åpenbart. Byttet så over til den gamle UTEN å ta ut 10W'ern - funket. Tok ut 10W, funket ikke igjen. Skjønner ittno. Ingen svimerker da jeg åpnet den, heller.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Han som kjøpte mitt 1080 fikk et problem..

Akrylen på blokka har sprekket og det lekker. Fungerte fint et par dager i forveien.

Hvordan skal jeg løse dette?

Karen er veldig hyggelig, og da vil jeg iallefall prøve å hjelpe til.

Har sendt mld til DI og EKWB. Kan jo også til komplett der kortet og blokka er kjøpt.

Forøvrig, pakket GODT ned før det ble sendt.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hei!

Han som kjøpte mitt 1080 fikk et problem..

Akrylen på blokka har sprekket og det lekker. Fungerte fint et par dager i forveien.

Hvordan skal jeg løse dette?

Karen er veldig hyggelig, og da vil jeg iallefall prøve å hjelpe til.

Har sendt mld til DI og EKWB. Kan jo også til komplett der kortet og blokka er kjøpt.

Forøvrig, pakket GODT ned før det ble sendt.

Du sendte mld til DI når blokka er kjøpt på Komplett?

Lenke til kommentar

Nei, men enden på visa var at han endte opp med å kjøpe en helt ny blokk. Sa bare at han kunne bestille topp. Så fikk han krediteringen min hos komplett for gml. blokken, så skulle han prøve å sende inn.

Men det viktigste av alt. Måtte jo selvsagt beklage da jeg får litt dårlig samvittighet når noe ikke fungerer. Har jo solgt masse opp igjennom, så dette er første gang noe får problemer. Men han tok det med et smil og sa ingen vonde følelser. Var jo ikke noe jeg kunne noe for igrunn heller, så det gikk fint til slutt.

Men nå er riggen min endelig under vann. To timer leaktest er vel nok. 

CPU er latterlig kald, ihvertfall når jeg kommer fra en non-delidded 7700K. Skjemkortet var også meget kaldt, kaldere enn 1080. Mulig det har noe med at det er en større DIE, så lettere å kvitte seg med varmen. 1080 DIE var jo ganske liten i forhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...