knopflerbruce Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179 Min gamle funket greit, inntil den brant øh manuell viftestyring er teit helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden). Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 øh manuell viftestyring er teit I beg to differ. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179 Min gamle funket greit, inntil den brant øh manuell viftestyring er teit helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden). Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk spinup spinn ned er ikke noe problem på mcubed siden du kan konfigurere viftene trinnløs fra 0% og opp til 100% så er aldri enten av eller på max hele tiden. Fungerer utmerket på hjemmekino pc viftene er typisk på 30-40% av max noctua vifter = lydløs Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Eneste jeg ikke liker med Noctua viftene er fargeutvalget, ytelse-støy så er de konge Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Har du noen gang hørt om spraylakk? Endret 4. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Har du noen gang hørt om spraylakk? spraye vifter er ikke smart... blir ubalanse og forkortet levetid på kulelagre Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Jeg har ikke erfaring med det selv, men har sett mange gjøre det, så jeg skal ikke uttale meg for sterkt om det. Men siden så mange gjør det vil jeg tro det kan funke helt greit en stund i hvert fall Endret 4. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 4. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Viftene til Noctua er ikke så stygge som de ser ut på alt av bilder og sånt. Med en gang man har et Noctua-produkt i hendene... qualitygasm. Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 radiator ute er det shit.. 25C idle.. og rett over 50 load kjølig her i kveld. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Fine temps du får der Haakon, artig med vannkjøling igjen? Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Med en gang man har et Noctua-produkt i hendene... qualitygasm. Minner meg om da jeg åpnet opp esken med Enermax Revolution 85+ 1250W. Kvalitet rett igjennom Endret 4. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Fuuuk. Lurer på om ikke hovedkortet mitt akkurat tok kvelden due to lekkasje. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Med en gang man har et Noctua-produkt i hendene... qualitygasm. Minner meg om da jeg åpnet opp esken med Enermax Revolution 85+ 1250W. Kvalitet rett igjennom Eller PC power&cooling 1200w Wiki: Du skal jo ikke være lite uheldig heller da:S Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Fuuuk. Lurer på om ikke hovedkortet mitt akkurat tok kvelden due to lekkasje. La det tørke før du kontaterer det dødt. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 De fleste som har drevet med vann en stund gjør det, men er likevel en ganske stor risiko at det er dødt..ihvertfall hvis pcen var på. Hvis den er av uten strøm på så er muligheten for at det lever stor. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Jaja men det er jo best å tørke det og teste på nytt så er man sikker, sånn at man ikke kaster et fungerende kort. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 (endret) Grrr!... har flowmeter og fant ut ikveld at jeg må ha mcubed t-balancer sensorhub for å bruke denne på BigNG bestilt allerede da Grei forsikring mot pumpehavari kan forøvrig skru av pc via monitoring av rpm på pumpene og tror jeg Ting tar tid og dukker stadig opp ting en må tenke gjennom åssen en vil ha før en kan fortsette byggingen strides litt med hvordan jeg skal bygge en praktisk kasse oppå radiatorkassen som inneholder vannpumpe, flowmeter, viftestyring (bigng, 2 stk mining, sensorhub), om jeg skal bygge forlenget føtter på kabinettet og ha akrylvegger eller trevegger, har igjen mere enn nok av 28 mm mdf plater til å bygge denne... kanskje mdf vegger og topp og ha 2 lag med akryl plate på ene sideveggen på innsiden og utsiden for lyddemping, ser for meg at sideveggen sannsynligvis må skrus fast med noen skruer, trengs det ventilasjon i denne kassen ?? Hmm blir noe å fundere på Endret 5. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
**dp** Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Fine temps du får der Haakon, artig med vannkjøling igjen? skikkelig gøy.. gfx og hk next Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2010 Vannlekkasje betyr ikke dødt utstyr. HK tåler helt fantastisk mye til tider, men la det nå for guds skyld tørke skikkelig før du skrur det på igjen. Det er som jeg sier når jeg svir utstyr: shit happens Ting dør til tider, sånn er det bare når man diller med HW. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. juni 2010 Nei, men dødt ustyr betyr dødt utstyr. Nå er det slettes ikke sikkert det var vannet som drepte. Og jeg vet heller ikke enda om det er dødt. Det er sinnsykt av/på. Har brukt hele dagen på feilsøking, og blir stadig klokere. Satt opp reserve-løsninga med P4 nå, så får vi se hvordan det blir ang. Foxconn-kortet. Det har vært litt shaky helt siden jeg fikk det, men plutselig stoppa det opp i går. Unnskyldning for å skaffe seg nytt, dette Også enda en grunn til å få skaffet seg en jobb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå