Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179

Min gamle funket greit, inntil den brant :p

øh manuell viftestyring er teit :p

helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke :love:

Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden).

Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179

Min gamle funket greit, inntil den brant :p

øh manuell viftestyring er teit :p

helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke :love:

Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden).

Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk :p

spinup spinn ned er ikke noe problem på mcubed siden du kan konfigurere viftene trinnløs fra 0% og opp til 100% så er aldri enten av eller på max hele tiden. Fungerer utmerket på hjemmekino pc viftene er typisk på 30-40% av max noctua vifter = lydløs :love:

Lenke til kommentar

Grrr!... har flowmeter og fant ut ikveld at jeg må ha mcubed t-balancer sensorhub for å bruke denne på BigNG :wallbash:

bestilt allerede da :woot: Grei forsikring mot pumpehavari :yes:

kan forøvrig skru av pc via monitoring av rpm på pumpene og tror jeg :):love:

Ting tar tid og dukker stadig opp ting en må tenke gjennom åssen en vil ha før en kan fortsette byggingen :)

strides litt med hvordan jeg skal bygge en praktisk kasse oppå radiatorkassen som inneholder vannpumpe, flowmeter, viftestyring (bigng, 2 stk mining, sensorhub), om jeg skal bygge forlenget føtter på kabinettet og ha akrylvegger eller trevegger, har igjen mere enn nok av 28 mm mdf plater til å bygge denne... kanskje mdf vegger og topp og ha 2 lag med akryl plate på ene sideveggen på innsiden og utsiden for lyddemping, ser for meg at sideveggen sannsynligvis må skrus fast med noen skruer, trengs det ventilasjon i denne kassen ?? Hmm blir noe å fundere på :roll:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Nei, men dødt ustyr betyr dødt utstyr. :p

Nå er det slettes ikke sikkert det var vannet som drepte. Og jeg vet heller ikke enda om det er dødt. Det er sinnsykt av/på. Har brukt hele dagen på feilsøking, og blir stadig klokere.

Satt opp reserve-løsninga med P4 nå, så får vi se hvordan det blir ang. Foxconn-kortet. Det har vært litt shaky helt siden jeg fikk det, men plutselig stoppa det opp i går.

Unnskyldning for å skaffe seg nytt, dette :)

Også enda en grunn til å få skaffet seg en jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...