Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179

Min gamle funket greit, inntil den brant :p

øh manuell viftestyring er teit :p

helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke :love:

Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden).

Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179

Min gamle funket greit, inntil den brant :p

øh manuell viftestyring er teit :p

helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke :love:

Du slipper også unna endel spinn-opp-spinn-ned-greier, som kan være annoying. Ikke ser jeg helt behovet med å detaljstyre radiatorviftene heller, de kan like gjerne kjøre på en fast hastighet hvor ytelse og støynivå går hånd i hånd. Akkurat den jeg linket til har kraftige kontakter også, 20w er endel. Burde gå an å kjøre fler vifter pr kontakt ved hjelp av y-splitter. Ellers har HK begrenset med kontakter (som nevnt ellers i tråden).

Forøvrig har jeg Iwaki RD30 liggende + 1 (snart 2?) Thermochill PA120.3... Det blir faen meg digg å få det opp etter hvert. Iwaki er 100% elsk :p

spinup spinn ned er ikke noe problem på mcubed siden du kan konfigurere viftene trinnløs fra 0% og opp til 100% så er aldri enten av eller på max hele tiden. Fungerer utmerket på hjemmekino pc viftene er typisk på 30-40% av max noctua vifter = lydløs :love:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med det selv, men har sett mange gjøre det, så jeg skal ikke uttale meg for sterkt om det. Men siden så mange gjør det vil jeg tro det kan funke helt greit en stund i hvert fall ;)

Endret av Meh.
Lenke til kommentar

Grrr!... har flowmeter og fant ut ikveld at jeg må ha mcubed t-balancer sensorhub for å bruke denne på BigNG :wallbash:

bestilt allerede da :woot: Grei forsikring mot pumpehavari :yes:

kan forøvrig skru av pc via monitoring av rpm på pumpene og tror jeg :):love:

Ting tar tid og dukker stadig opp ting en må tenke gjennom åssen en vil ha før en kan fortsette byggingen :)

strides litt med hvordan jeg skal bygge en praktisk kasse oppå radiatorkassen som inneholder vannpumpe, flowmeter, viftestyring (bigng, 2 stk mining, sensorhub), om jeg skal bygge forlenget føtter på kabinettet og ha akrylvegger eller trevegger, har igjen mere enn nok av 28 mm mdf plater til å bygge denne... kanskje mdf vegger og topp og ha 2 lag med akryl plate på ene sideveggen på innsiden og utsiden for lyddemping, ser for meg at sideveggen sannsynligvis må skrus fast med noen skruer, trengs det ventilasjon i denne kassen ?? Hmm blir noe å fundere på :roll:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Nei, men dødt ustyr betyr dødt utstyr. :p

Nå er det slettes ikke sikkert det var vannet som drepte. Og jeg vet heller ikke enda om det er dødt. Det er sinnsykt av/på. Har brukt hele dagen på feilsøking, og blir stadig klokere.

Satt opp reserve-løsninga med P4 nå, så får vi se hvordan det blir ang. Foxconn-kortet. Det har vært litt shaky helt siden jeg fikk det, men plutselig stoppa det opp i går.

Unnskyldning for å skaffe seg nytt, dette :)

Også enda en grunn til å få skaffet seg en jobb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...