Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Kan ikke stole på en transmitter som ikke jevnlig kontrolleres og evt kalibreres hvis avviket er for stort ift kravet som er satt. Har man lav toleranse på en transmitter må den kontrolleres ofte. Drifting på et målesignal er ikke unormalt.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble skikkelig skremt av vrm på x99 for et halvårs tid siden. Kom over en artikkel som sa at jeg burde ha kjøling på nevnte ellers kan de ble varme ved overklokking.

Logget temperatur og etter ei økt med spilling så jeg at max var 116 grader! Fikk nåja!

Det var heldigvis ikke tilfelle :) Ligger på opp mot 50 grader og plutselig spretter den opp 40 til 60 grader for ett sekund :D

Lenke til kommentar

Det var en heseblesende kamp for å få den tett. Et problem som dukket opp da jeg måtte ta ut skjermkortene var at ofte når jeg prøver å vri på hurtigkoblingene (VL3N, ja - jeg er cheap og brjukte de gamle jeg hadde) så endte jeg opp med å skru løs en fitting istedet for å løsne koblingen. Er dette noe som er en saga blott med QD3?

Ikke altfor imponert over temperaturene jeg får på CPU, men det får holde. Kan nok skvise 4,5 GHz ut av min Xeon 1650 bare jeg drar til med nok spenning.

Lenke til kommentar

Jeg lå på 2.6-2.8 med mitt oppsett... det er vel veldig bra? XTX480 med corsair SP120 i friluft, pushpull. 200-300W-ish?

Mangler bare litt provisorisk snekkering av et stygt stativ for radiator og pumpe så kan jeg gå over på vann igjen. Planen var å utnytte rolige julefreden til det... men det ble for mye stress og styr og annet tull til at jeg rakk å få det gjort.

Det går sakte fremover, men nå klarer jeg snart ikke mer av den helvettes skjermkortvifta.

Lenke til kommentar

Jeg har 15-18C tror jeg...  700 RPM, men skrur den opp til 800 når det blir varmere. 

De fleste som driver med vannkjøling sikter vel på delta T <10°C. Ingenting i veien med å ha mer enn det.

Kommer ann på hva man kjøler. GPU tåler fint en delta på 15-20C, mens CPU så vil du plutselig ikke ha mer enn 5-10C. Under folding med to stk 980Ti som er overklokket noe så har jeg vann temp på 35-39C og gpu temp på 42-44 og 44-47. 

Jeg lå på 2.6-2.8 med mitt oppsett... det er vel veldig bra? XTX480 med corsair SP120 i friluft, pushpull. 200-300W-ish?

Mangler bare litt provisorisk snekkering av et stygt stativ for radiator og pumpe så kan jeg gå over på vann igjen. Planen var å utnytte rolige julefreden til det... men det ble for mye stress og styr og annet tull til at jeg rakk å få det gjort.

Det går sakte fremover, men nå klarer jeg snart ikke mer av den helvettes skjermkortvifta.

Jeg er enig at de viftene kan være irriterende. Men for øyeblikket sliter jeg mer med en vibrasjonslyd enn viftestøy. 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Gjør ikke det selv heller. Har lyst til å lage en ny rig. Liker LD V-7 reverse. Tenkte 420 rad i topp og muligens bytte 280 grillen i front med en 360. Fjerne hdd bura så jeg kan ha en tjukk rad der. X299 set-up med enkel gpu. Eller Ryzen. Må se hvordan den presterer og pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...