Christian Thork Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke. Fixed Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke. Fixed 7700K er vel ikke i butikken ennå? Og hvor er det ikke hjelper med økt ram hastighet? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Merkes vel på fps i spill som virkelig bruker CPUen. GTA V feks. Er vel mest minimum fps jeg føler at jeg skulle ha økt i noen scenarier, og singlethread ytelse for noen spill som ikke er flinke til å utnytte flere kjerner. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke. Fixed 7700K er vel ikke i butikken ennå? Og hvor er det ikke hjelper med økt ram hastighet? Du har ikkje fulgt med i timen Kaby Lake er i salg Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Kaby Lake har vært i salg leeeenge. Gammelt nytt! (ironi) Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Kaby Lake er zzz .. Intel surfer bare. Og er zzz Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke.Fixed 7700K er vel ikke i butikken ennå? Og hvor er det ikke hjelper med økt ram hastighet? Du har ikkje fulgt med i timen Kaby Lake er i salg Jeg visste at den var i salg for laptopper, men ikke stasjonær. Når ble den lansert? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Fant en maze4 i en eske, til alt overmål passer den på et dødt GTX980 jeg har liggende - og jeg mistenker at den dermed er kompatibel med nyere saker enn det, også. Er det noen god grunn til å IKKE bruke en slik i en loop i disse dager? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 12. januar 2017 Del Skrevet 12. januar 2017 Klarer ikke å tenke på noen gode grunner til å ikke gjøre det.. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 (endret) Da får den legges et fornuftig sted så den ikke rotes bort Fant et par døde DDC-pumper mens jeg lette rundt i eskene, og et par 10W DIYINHK-sett erstatnings-PCBer. Er det noen grunn til å ikke bruke disse på en 18W-versjon av disse pumpene? Såvidt jeg vet er det en enkel mod å gå motsatt vei, altså fra 10W-18W, så en skulle tro innmaten ellers er lik. Endret 13. januar 2017 av knopflerbruce Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Torsdag forrige uke? Ah. Beklager at jeg har sovet i timen da. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 13. januar 2017 Del Skrevet 13. januar 2017 Da får den legges et fornuftig sted så den ikke rotes bort Fant et par døde DDC-pumper mens jeg lette rundt i eskene, og et par 10W DIYINHK-sett erstatnings-PCBer. Er det noen grunn til å ikke bruke disse på en 18W-versjon av disse pumpene? Såvidt jeg vet er det en enkel mod å gå motsatt vei, altså fra 10W-18W, så en skulle tro innmaten ellers er lik. Skal nok gå fint det. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 (endret) Får sette et loddefantom til DDC-jobben, da... Er det fyfy å bedrive gjenbruk av tubing? Har et par meter gammel clearflex60 som er myke og sitter som et skudd på fittings. Synes ikke som noen selger dette lenger, ellers hadde jeg vel bare handlet inn et par meter til. Dog er den gamle tubingen noe misfarget... så om det er en god ide selv om det frister spørs? Edit: det er ikke alt i loopen ellers som er nytt, heller. Radiator er ny, og har skylt gjennom den 5 min fra kjøkkenkranen med varmt vann for å bli kvitt rusk og rask, men pumpe/res, GPU-blokker og en og annen fitting trenger ikke være ny. Planen er å bruke noe EKoolant (ny!) som jeg har hatt liggende en stund. Endret 14. januar 2017 av knopflerbruce Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 14. januar 2017 Del Skrevet 14. januar 2017 Noen meter med slange koster da virkelig ikke stort. Jeg hadde kjøpt ny ^^ Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Jeg misstenker at Hwmontitor og flere slike programmer rapporterer tempraturen på 6800K'en feil. Tempraturen på kjærnene er lavere enn vanntempraturen min. Noen som har vært borti lignende? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Ja ser det innimellom på 6600K også Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Er det noe man kan gjør med dette, eller må man bare leve med det? Lenke til kommentar
Deimos_Anomaly Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 (endret) Disse temp sensorene som er innebygd i CPU er ikke akkurat kjent for å være veldig nøyaktig. Det er vel heller ikke så enkelt å kalibrere disse sensorene siden det fordrer at du har en nøyaktig måte å måle kjernetemp på i tillegg til den integrerte sensoren. Det nærmeste du kommer er under IHS ved siden av die. Endret 15. januar 2017 av Deimos_Anomaly Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 15. januar 2017 Del Skrevet 15. januar 2017 Er det hele tiden eller en gang i blant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå