Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke.

Fixed :dremel:
7700K er vel ikke i butikken ennå? Og hvor er det ikke hjelper med økt ram hastighet?

Du har ikkje fulgt med i timen ;)

Kaby Lake er i salg

Lenke til kommentar

En 7700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 kan også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke.

Fixed :dremel:
7700K er vel ikke i butikken ennå? Og hvor er det ikke hjelper med økt ram hastighet?

Du har ikkje fulgt med i timen ;)

Kaby Lake er i salg

Jeg visste at den var i salg for laptopper, men ikke stasjonær. Når ble den lansert? 

Lenke til kommentar

Da får den legges et fornuftig sted så den ikke rotes bort :)

Fant et par døde DDC-pumper mens jeg lette rundt i eskene, og et par 10W DIYINHK-sett erstatnings-PCBer. Er det noen grunn til å ikke bruke disse på en 18W-versjon av disse pumpene? Såvidt jeg vet er det en enkel mod å gå motsatt vei, altså fra 10W-18W, så en skulle tro innmaten ellers er lik.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Da får den legges et fornuftig sted så den ikke rotes bort :)

Fant et par døde DDC-pumper mens jeg lette rundt i eskene, og et par 10W DIYINHK-sett erstatnings-PCBer. Er det noen grunn til å ikke bruke disse på en 18W-versjon av disse pumpene? Såvidt jeg vet er det en enkel mod å gå motsatt vei, altså fra 10W-18W, så en skulle tro innmaten ellers er lik.

Skal nok gå fint det.

Lenke til kommentar

Får sette et loddefantom til DDC-jobben, da...

Er det fyfy å bedrive gjenbruk av tubing? Har et par meter gammel clearflex60 som er myke og sitter som et skudd på fittings. Synes ikke som noen selger dette lenger, ellers hadde jeg vel bare handlet inn et par meter til. Dog er den gamle tubingen noe misfarget... så om det er en god ide selv om det frister spørs?

Edit: det er ikke alt i loopen ellers som er nytt, heller. Radiator er ny, og har skylt gjennom den 5 min fra kjøkkenkranen med varmt vann for å bli kvitt rusk og rask, men pumpe/res, GPU-blokker og en og annen fitting trenger ikke være ny. Planen er å bruke noe EKoolant (ny!) som jeg har hatt liggende en stund.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Disse temp sensorene som er innebygd i CPU er ikke akkurat kjent for å være veldig nøyaktig.

Det er vel heller ikke så enkelt å kalibrere disse sensorene siden det fordrer at du har en nøyaktig måte å måle kjernetemp på i tillegg til den integrerte sensoren. Det nærmeste du kommer er under IHS ved siden av die.

Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...