knopflerbruce Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Det var det jeg så for meg kunne bli rotete og med fare for knekk på slangene Ser forøvrig at EK Thermosphere ikke er kompatibel med endel PCB'er som er forhøyet. Kan det tenkes at det skal gå greit å ha in/ut på "feil" side, altså vinklet nedover? Det eneste spørsmålet da er om blindpluggen kommer borti PCB'en... 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Hvor mye mer varme lager en 6800K kontra en 2600K? Jeg har bare en basic 420/29 radiator til CPU og RX480, lurer i grunn på om dette blir litt lite? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Jeg tror det skal holde helt greit jeg Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. januar 2017 Del Skrevet 1. januar 2017 Hvor mye mer varme lager en 6800K kontra en 2600K? Jeg har bare en basic 420/29 radiator til CPU og RX480, lurer i grunn på om dette blir litt lite? Jeg klarte fin 2x AMD 290x skjermkort på 240 /32? radiator. Så da går det greitt for deg med mindre varme å kvitte deg med. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 5. januar 2017 Del Skrevet 5. januar 2017 Endelig vannblokk og matchende backplate på vei til 1080 kortet mitt Håper på store forbedringer i temperatur og støynivå ^^ Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Ikke så vakkert, men det får jobben gjort. Stor forbedring i temperatur på skjermkortet Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 (endret) Hmm .. Er det bare meg eller ser det ut som du går inn på feil plass på CPU blokka? EK Supremacy? IN er den nermest senter. Du går nå Pumpe --> GPU --> CPU --> Fremre Rad --> Bakre Rad --> Res --> Pumpe ? Sjekk dette. Videre ville jeg nok lagt om loopen litt så du slipper så mye kryss og tverrs - Hvis ikke det blir for trangt / for tighte bend. Endret 10. januar 2017 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Det er en Swiftech Apogee HD og jeg går inn på rette plassen. Går res --> pumpe --> gpu --> cpu --> radiator oppe --> radiator bak -->res Prøvde å gjøre det litt annerledes, men ble for trangt og knotete. Skulle hatt et sylinder res eller noe og kjørt res/pumpe combo, så hadde det løst mye, men jeg fikk res og pumpa billig da jeg kjøpte pent brukt en tid tilbake. Bortsett fra mangel på bedre sted å mounte res, og at jeg ikke fikk med de brakettene til det som kunne økt steder å sette det, så er jeg egentlig veldig fornøyd med det. Det er helt genialt når det kommer til bleeding. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Vannet skal inn på midtre hullet i CPU blokka for best kjøling. Er i hvertfall slik på min blokk. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Vannet skal inn på midtre hullet i CPU blokka for best kjøling. Er i hvertfall slik på min blokk. Min blokk har ikke et midtre hull. Min har et hull i hvert hjørne, hvor det ene er beregnet til inn og de andre til ut, eventuelt parallelt. Orientering på denne blokka skal ikke ha noe å si, så min "in" står nå i venstre hjørne opp istedenfor venstre hjørne ned. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Aha. Da har du en helt annen blokk enn meg. Ser det at blokka de er annerledes på bildet ditt også. Tenkte ikke på det først. Vannet skal inn på midtre hullet i CPU blokka for best kjøling. Er i hvertfall slik på min blokk. Min blokk har ikke et midtre hull. Min har et hull i hvert hjørne, hvor det ene er beregnet til inn og de andre til ut, eventuelt parallelt. Orientering på denne blokka skal ikke ha noe å si, så min "in" står nå i venstre hjørne opp istedenfor venstre hjørne ned. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 10. januar 2017 Del Skrevet 10. januar 2017 Helt riktig! Har en Swiftech Apogee HD. Men jeg har lyst på en ny blokk Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Flott å se noe annet enn de vanlige EK-blokkene det går tretten av på dusinet. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Har sikla litt på en slik en: http://shop.watercool.de/epages/WatercooleK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/WatercooleK/Products/18000 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Ser ut til at jeg får en i7 4770K med et z87 hovedkort til en veldig rimelig penge. Verdt å oppgradere systemet eller er det liten vits? Tenker at jeg kanskje bygger et system til, selger videre eller begge deler hvis jeg ikke bytter. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Lite/ingen vits i å oppgradere, om du ikke har bruk for avx2, eller de bedre strømsparingsfunksjonene som kom med haswell. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Hmm. Kanskje se om jeg kan smelle sammen et komplett system av det og selge videre eller noe da. Heller spare til noe bedre. Kjenner at jeg begynner å bli klar for bedre CPU Er stort sett fornøyd, men er noen spill jeg gjerne skulle hatt bedre minimums fps i. GTA V for eksempel. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Da må du opp i klasse på CPU tipper jeg. 2600K på 5GHz er ikke en snegle akkurat. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 Glemt å endre signatur. Kjører bare 4.5GHz nå. Mye lavere volt og kan kjøre med speedstep og slikt. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. januar 2017 Del Skrevet 11. januar 2017 En 6700K vil være en forbedring. Økt ram hastighet pga ddr4 vil også hjelpe, men hvorvidt det virkelig merkes vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå