Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trodde jeg fant en tredjepartsbrakett, men virker som nettsiden i praksis er out of business. Jaja...

Hva i pokker burde man egentlig gjøre? Jeg kunne returnert H115i'en og satt opp vanlig vannkjøling, men siden jeg ofte bytter HW må det være mest mulig tilpasset dette. Laget en røff skisse:

post-101601-0-36737700-1483196378_thumb.png

Tenkte det gikk an å kjøre med y-splittere og hurtigkoblinger, så jeg kan bytte en GPU av gangen fremfor to... det skal vel gå greit på en OK pumpe? Tenkte kanskje å hive en flow sensor inn i hver av de to del-loopene, også, men jeg regner med flowen blir ca identisk når alle andre parametre er like.

Lenke til kommentar

Poenget er at jeg gjerne vil ha mulighet til å enkelt nappe ut et kort (i min skisse vil et kort være helt frigjort bare ved å skru løs to hurtigkoblinger). Jeg er overhodet ingen ekspert, og det finnes helt sikkert løsninger jeg ikke vet om/har tenkt på. Dog blir det plunder via en bru mellom GPUene? Da må man jo fysisk ta ut begge kortene for å skru løs det ene, og i tillegg påregne litt lekkasje osv. Det var hvertfall slik jeg opplevde mitt 7970 CF-oppsett. Hvis du har andre forslag enn denne "1,5 loop-løsningen" jeg har skissert tar jeg gjerne imot den.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Om du har hurtigkobling mellom pumpe og GFX1, og mellom GFX1 og GFX2 samt mellom GFX2 og Radiator, så kan du nappe ut et av kortene, og så bare koble sammen de løse endene som er igjen. Tar du ta du GFX1, så kobler du slange fra pumpe til GFX 2. Da får du et fleksibelt system slik du vil ha, og du kan ta ut et enkelt kort kun ved å koble fra og koblr til et par hurtigkoblinger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...