Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått GTX 480 under vann, og jeg må si at jeg er fornøyd med resultatet - første gang jeg kjører hardcore vannkjøling så... :new_woot:

Litt midlertidig løsning for festemekanismen av reservoar (borrelås+strips) men det funker til jeg får kjøpt meg en liten drill.

Litt bilder:

661050.jpeg 661051.jpeg 661052.jpeg

661053.jpeg 661054.jpeg 661055.jpeg

Atm kjører kortet på følgende:

661057.jpeg

Kjørte en film i bakgrunnen, i total idle så er temp ca. 33 grader. Kjørte også Kombustor i 30 min, og kortet max'et på 52 grader ved ovenstående settings.

Beistet i dette kortet er endelig sluppet fri :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var jo ganske bra, men blir den greia der så varm da ?

tja uten effektiv kjøling kan en maks ta ut 40 watt analog totalt på vifteutgangene, med aktiv kjøling kan en ta ut 100+ watt analog, kortet slår over til pwm når temp sensor passerer 80-85 grader eller noe.

Greia er at en ønsker å regulere spenning til vannpumpene ;)

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Idle, hva er det der, hva gjør den, og hvor selges den ?

viftestyring som tillegg til mcubed t-balancer classic eller BigNG.

kan også styre vannpumper. Med vannkjølt BigNG og 2 stk MiniNG kan jeg ta ut totalt 200 watt til vannpumper og vifter med mere :p

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

Kan ha digitale sensorer, analoge sensorer også :love:

kobberplaten du ser under chipsetkjøleren på BigNG kommer fra en swiftech Storm cpu kjøler :tease:

orket ikke å lete etter noen som har kobber, vært innom 3 forskjellige mekaniske verksteder og det eneste de hadde var tynne plater.

tilpasset kobber platen fra cpu kjøleren... klippet opp noen loddepasta biter og la det på kobberplate og satte chipsetkjøler oppå denne på kokeplate og fyrte opp kokeplate på max :w00t: :w00t:

Endret av idleman_2
Lenke til kommentar

De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179

Min gamle funket greit, inntil den brant :p

øh manuell viftestyring er teit :p

helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke :love:

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare plugge alle viftene i hovedkortet så kan manstyre det med software ?

tja... en kan ikke styre vannpumper via hovedkort ;) har en betydelig antall vifter så har en ikke nok tilkoblinger på hovedkort, slik som sandwiched 4x140 radiator i push & pull så blir det 8 stk vifter og nå til dags har en gjerne 2 stk radiatorer så da er summen av vifter plutselig blitt 16 stk... også vil en kanskje ha styring av lys i kabinettet, temperatur sensorer på ønskede plasser +++

Lenke til kommentar

Helt genialt Idle :thumbup:

Er slike ting som det der som gjør at nye ting kommer og utviklingen fortsetter for å sette det på spissen.

Skal bruke mCube selv, men Minhund fikk den blokka :!:

Men tenker jeg kommer til og bruke nb-kjølern jeg har her til selve BigNG.

Det var Swiftech ja, tenkte meg det...god kjøler :yes:

er ikke sikker på hvilken chipset kjøler jeg brukte til BigNG kjøpt på microplex iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...