KimmiK Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Da har jeg fått GTX 480 under vann, og jeg må si at jeg er fornøyd med resultatet - første gang jeg kjører hardcore vannkjøling så... Litt midlertidig løsning for festemekanismen av reservoar (borrelås+strips) men det funker til jeg får kjøpt meg en liten drill. Litt bilder: Atm kjører kortet på følgende: Kjørte en film i bakgrunnen, i total idle så er temp ca. 33 grader. Kjørte også Kombustor i 30 min, og kortet max'et på 52 grader ved ovenstående settings. Beistet i dette kortet er endelig sluppet fri Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 vannblokk på mcubed t-balancer BigNG -> Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Den var jo ganske bra, men blir den greia der så varm da ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Den var jo ganske bra, men blir den greia der så varm da ? tja uten effektiv kjøling kan en maks ta ut 40 watt analog totalt på vifteutgangene, med aktiv kjøling kan en ta ut 100+ watt analog, kortet slår over til pwm når temp sensor passerer 80-85 grader eller noe. Greia er at en ønsker å regulere spenning til vannpumpene Endret 4. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Pent idle Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Pent idle Mcubed t-balancer MiniNG 2 stk på en ramkjøler (feilbestilt) Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Idle, hva er det der, hva gjør den, og hvor selges den ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Idle, hva er det der, hva gjør den, og hvor selges den ? viftestyring som tillegg til mcubed t-balancer classic eller BigNG. kan også styre vannpumper. Med vannkjølt BigNG og 2 stk MiniNG kan jeg ta ut totalt 200 watt til vannpumper og vifter med mere Endret 4. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Kan ha digitale sensorer, analoge sensorer også Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) Kan ha digitale sensorer, analoge sensorer også kobberplaten du ser under chipsetkjøleren på BigNG kommer fra en swiftech Storm cpu kjøler orket ikke å lete etter noen som har kobber, vært innom 3 forskjellige mekaniske verksteder og det eneste de hadde var tynne plater. tilpasset kobber platen fra cpu kjøleren... klippet opp noen loddepasta biter og la det på kobberplate og satte chipsetkjøler oppå denne på kokeplate og fyrte opp kokeplate på max :w00t: Endret 4. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Helt genialt Idle Er slike ting som det der som gjør at nye ting kommer og utviklingen fortsetter for å sette det på spissen. Skal bruke mCube selv, men Minhund fikk den blokka :!: Men tenker jeg kommer til og bruke nb-kjølern jeg har her til selve BigNG. Det var Swiftech ja, tenkte meg det...god kjøler Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179 Min gamle funket greit, inntil den brant Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor ikke bare plugge alle viftene i hovedkortet så kan manstyre det med software ? Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 De har tilbud på en viftestyring hos Netshop, for de som måtte lure... http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=92179 Min gamle funket greit, inntil den brant øh manuell viftestyring er teit helautomatisk system er tingen sette opp parametrene få det til å fungere perfekt så kan styringen leve sitt eget liv mens du leker deg på pc uten å ofre vifter etc en tanke Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor ikke bare plugge alle viftene i hovedkortet så kan manstyre det med software ? For og svare enkelt....kjedelig Been there..done that Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Hvorfor ikke bare plugge alle viftene i hovedkortet så kan manstyre det med software ? tja... en kan ikke styre vannpumper via hovedkort har en betydelig antall vifter så har en ikke nok tilkoblinger på hovedkort, slik som sandwiched 4x140 radiator i push & pull så blir det 8 stk vifter og nå til dags har en gjerne 2 stk radiatorer så da er summen av vifter plutselig blitt 16 stk... også vil en kanskje ha styring av lys i kabinettet, temperatur sensorer på ønskede plasser +++ Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) bare radiator-viftene tar 14 plasser :!: hos meg Hket holder ikke rett og slett Endret 4. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Helt genialt Idle Er slike ting som det der som gjør at nye ting kommer og utviklingen fortsetter for å sette det på spissen. Skal bruke mCube selv, men Minhund fikk den blokka :!: Men tenker jeg kommer til og bruke nb-kjølern jeg har her til selve BigNG. Det var Swiftech ja, tenkte meg det...god kjøler er ikke sikker på hvilken chipset kjøler jeg brukte til BigNG kjøpt på microplex iallefall Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 :!: jeg leste feil. Storm, trodde det var Swiftech nb-kjøler Lenke til kommentar
turbo_fever Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Ah er gla jeg kan styre mine vifter både manuellt og fra pc'n min, via 2x aquaero usb.. Ikke alltid man gidder å bøye seg til pc'n :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå