Christian Thork Skrevet 8. desember 2016 Del Skrevet 8. desember 2016 (endret) Viftene overdøver uansett støyen. Så om jeg kan tjene 2*C så gjør jeg det lett. Lite bilde av loopen før jeg fylte den opp. Endret 9. desember 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 At høy hastighet fører til at vannet ikke sitter lenge nok i blokken/radiatoren er en myte. Dersom vannet sitter lenge i blokka så sitter det lenge i radiatoren og motsatt. En økning i omløpshastighet øker aldri temperaturen så lenge ikke pumpen utvikler mer varme som overføres vannet. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Da kommer jeg til å kjøre på 100% på pumpen. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Tror du må kjøpe deg et større kabinett Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 At høy hastighet fører til at vannet ikke sitter lenge nok i blokken/radiatoren er en myte. Dersom vannet sitter lenge i blokka så sitter det lenge i radiatoren og motsatt. En økning i omløpshastighet øker aldri temperaturen så lenge ikke pumpen utvikler mer varme som overføres vannet. Bernoullis. Hvis bare produsentene kommer med gode specs på ALT som inngår i loopen så kan jeg prosjektere loopene deres i Hysys ? Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Mitt oppsett med ny blokk fungerer utmerket! Temp. etter Cinebench R15 på 4500mhz var 51-52-53-51'C. Dette er kun 2'C forskjell på kaldeste og varmeste kjerne, så jeg delidder ikke denne. Temp er helt fine og normale. Kjører 4700/4600 på 1.344V for øyeblikket. Ca 60'C under Cinebench. Pumpa leverer enormt med trykk nå, så tror gml blokka var feilen. Den ble demontert og renset, samt satt inn riktig jetplate og J1 igjen. Tenke jeg beholder den, eller slenger den ut på bruktmarkedet nå som den er komplett igjen. Er det dumt å kjøre pumpa på 100% istedenfor 80% på min loop? Har jo lest tidligere om at vannet må få tid til å *sitte* i radiatorene. Kan jo forsåvidt prøve å skru hastigheten ned til 60% også. Blir vel mer slitasje på 100% kontra 80%? 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Dunno, har kjørt 100% since day 1, ca et år Lurer på om det er ment slik? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. desember 2016 Del Skrevet 9. desember 2016 Kjører på omtrent 40% på både pumpe og vifter Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Fikk thermal pad kittet til 1080 kortet mitt fra EVGA i dag. Sitter og tar av kjøleren og får en idé. Tilsynelatende passer Watercool heatkiller IV blokka mi! Oppdatering kommer... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hmm, ser ut til at kontakten med vrm er litt laber. Kanskje kjøre litt tykkere pads der eller noe? De skal jo tross alt tåle 125 grader eller hvor mye det var før de smeller Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Hva mener dere her jeg bør ha som minimum areal for 2x Titan XP og 6900K? Har 2stk 360mm Black Ice GTS Radiatorer liggende som jeg vurderer å ta i bruk igen, men føler meg brått litt usikker på om det holder. Sitter egentlig å venter venter på Enthoo Elite (om den noen gang kommer) for muligheter til større radiatorer, men har samtidig lyst til å fortsette med mid-tower. Er mye fram og tilbake med meg sjøl om da'n nå , eneste jeg er sikker på, er at stock-kjølern på Titan korta er høylydt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Dobbel 360 bør være plenty, fins folk som har kjørt maskinvare med mye mer watt på en enkel 480. Det som teller er egentlig at hver enkelt rad får plenty frisk, kald luft gjennom seg, og effektiv luftflyt i kabinettet. Hva ser du etter på temperaturer da? Med god luftflyt og etter egen erfaring tviler jeg på du får en vanntemp over 35 med det oppsettet, SÅ mye strøm bruker det trossalt ikke. Du kan sannsynligvis skru ned godt både på vifter og pumpe og fortsatt holde deg under 40. Det kommer jo litt an på overklokking da, hvor langt man går på det området. Lenke til kommentar
Fast_Eddie Skrevet 15. desember 2016 Del Skrevet 15. desember 2016 Ikke helt sikker på hva jeg ender opp med av kabinett enda. Uvisst om jeg skal ta ibruk igjen Define S eller hva det blir. Har ett Evolv ATX TG på vei, men tviler det er plass til 2 360'er i det, men det finner jeg ut av. 6900K'n kjører jeg på 4,3GHz @ 1,3V nå, ser ikke for meg no høyere klokk der, tror jeg, må øke spenninga en del mer i forhold til hva jeg tjener på det. Ttian korta blir vel bare å klokke opp til 2-2,1GHz hvis de orker. Ikke prøvd å klokke de enda, på grunn av støynivået. Hva luftflyt angår tar jeg sikte på å bruke den oppvarma lufta i kabinettet til den radiatoren som får varmest vann, og kaldluft på siste radiator før reservoar. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 18. desember 2016 Del Skrevet 18. desember 2016 Noen som har noen erfaring med nyere Thermaltake kabinetter? Skulle hatt mer plass til radiator(er) enn hva HAF X kan by på, men er jo litt stiv pris på LD Cooling, 900D etc. Kikka på dette: https://www.proshop.no/Kabinett/Thermaltake-Core-X9-Black-Kabinett-Cube-Svart/2498016?utm_source=tekno&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite Virker jo som om det har litt plass til en grei pris Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Lenge siden jeg har lurket i denne tråden... mest fordi jeg ikke har hatt noe vannkjøling oppe. Vurderer dog å prøve å montere et par Corsar Hydro-kjølere på mine to ASUS 980ti Strix. Er dette egentlig mulig uten å gjøre større modifikasjoner? Har også et ASUS 980 Strix og et MSI 980 Gaming som jeg tror er enklere å hanskes med, da det synes som VRM-kjølingen ikke er en del av selve heatsinkoppsettet. Drittlei støyen som kom etter at de ble satt sammen parvis... Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Brakett til de korta, i alle fall Asus korta er vel ikke bare bare. Vet ikke om de i det hele tatt er lagd? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Det er de nok ikke, så evt. hotspots må jeg nok fikse ved hjelp av heatsinks. Ellers hadde det ikke vært noe problem. Airflow over VRM kan jeg f.eks. fikse ved hjelp av http://www.ebay.com/itm/Dual-Fan-Mount-Rack-PCI-Slot-Fixed-Bracket-DIY-for-9cm-12cm-Fan-Video-Card-Cool-/262190962621?hash=item3d0bcc97bd:g:pj4AAOSwlV9WTZng Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 23. desember 2016 Del Skrevet 23. desember 2016 Tenkte på for å mounte selve blokka mot GPU. Men zip-ties? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 24. desember 2016 Del Skrevet 24. desember 2016 Sålenge hullene er hjørner i et kvadrat er det nok mulig å kutte litt i de opprinnelige brakettene slik at det passer. LGA115x har 75mm "sidekant", 775 72mm, mens den er nokså nøyaktig 58mm på GTX980/1080 såvidt jeg vet. Men jeg bestiller nok noen av disse: http://chilledpc.co.uk/shop/index.php?route=product/product&filter_name=Gpu+bracket&sort=p.price&order=DESC&product_id=1926 - så er jeg berget. Da kan det fort være at vifteproblemet også er løst Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. desember 2016 Del Skrevet 25. desember 2016 Sitter og vurderer om jeg skal få på en vannblokk på kortet mitt. Men jeg vet ikke om jeg gidder. Kanskje jeg er bedre tjent med å legge pengene i noe annet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå