Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Kanskje problemet ligger i at du kjører pumpen på 100%? :w00t:

Nei, med 20, 40, 60 eller 80% så yter pumpen dårligere.

 

 

Joda, pumpen "yter dårligere", men vannet får bedre tid på å varme seg opp og transportere varmen videre. Jeg fikk lavere temperaturer på CPU ved å kjøre D5en min ned på 3 1/2 ish enn 5.

Lenke til kommentar

Tja, nå har jeg ikke vært så lur at jeg har notert meg temperaturene før og etter, men rundt 5-7 grader lavere på full last. Kan alltids kjøre en liten test senere. Dette vil jo variere en del fra loop til loop pga radiatorer, blokker, hvor mye slange/rør etc. 

 

Hva kjører du for volt og sånn på CPU egentlig?

Lenke til kommentar

La oss si at pumpen min er problemet (teoretisk)

 

Da ville vel ikke tempraturen vært så høy som den er iogmed at GPU er ganske kald? (Aldri gått over 42*C, selv ikke etter lengre spilløkter).

 

ASRock er konge, men liker UEFIen på ASUS mye bedre enn noen andre merker. Har pr. idag 3x Asus maskiner, 2x Gigabyte, samt 2x Msi maskiner. 1x ASRock. (Foldemaskiner + generelle maskiner i heimen)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Siden GPU er kald så har du sannsynligvis ikke en defekt pumpe nei, du får jo retur også, ikke sant? 

Har du fått ut all lufta skikkelig, lenge siden du fylte? Greit å vite i tilfelle du har noen slanger som henger litt skikkelig fra CPU (bøyer nedover), du kan ha satt en kjempeboble i toppen av CPU-blokka som ikke vil ut pga det. Lite sannsynlig dette også selvsagt, men om du snur litt på kassa di, så er det verdt et forsøk om ikke annet. Her kan du egentlig bare legge kabinettet bakover på ryggen (vinduet opp), så er det løst - om det er det da :)
(EDIT: om alt er tett også da selvsagt)

Blir litt synsing fra meg (som vanlig), men greit å sjekke alt mulig rart :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...