Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte egentlig kompatibilitet etc. Kjøpte nokre gamle 1st gen koolance qdc (VL3N) på fredag, med nipler til 13/19 så bestilte et par meter med tygon i rett størrelse i tillegg, det blir sikkert litt blanding av begge to i riggen da sånn midlertidig

Endret av sevs
Lenke til kommentar

Burde vel ikke være stor forskjell i flow mellom de forskjellige typene. Feks full copper, acetal + copper, copper + plexi etc.

Samme blokk på begge kortene? At det ene kortet kjører 1.180v og det andre 1.930v er jo en god forklaring på opp mot 5 grader forskjell...

Skulle nok vært 1.190v :)

Når vannet går fra ett skjermkort til et annet et, så blir vannet varmet opp i det første skjermkortet. Altså blir det normalt at det 2. skjermkortet blir varmere enn det første. Skal man "fikse på dette, så må man enten ha 2 looper eller så må man putte inn en radiator imellom skjermkorta. 5 grader er så lite at det ikkje gjør noe uansett.

1.193 faktisk. Hvordan den feilen snek seg inn vet jeg ikke.

Jeg kjører det i parallel. Vann inngang nede på høyre side av blokka. Temperatur er ikke noe problem. Begge er under 50C. 43 vs 48 på det varmeste. 

Lenke til kommentar

Differansen man ser er nok litt forskjell i montering av blokk (kontakt, termiske puter/pasta) og flow gjennom blokka (hvor grodd det er eller hvor godt terminalen splitter volumstrømmen). Det skyldes nok også varians i målesignalet fra transmitter .. disse er ikke uten toleranse og de vil ikke vise likt. Dermed kan de drifte noe i hver sin retning, og delta du ser blir større.

Uansett ingen krise som du selv sier.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja ... Jeg tror vel ingenting. Men ja, jeg har jo lest om en del som får feil readout på asus kort. Men det vil selvsagt være eksempler på alt mulig fra alle mulige produsenter - Så det blir bare spekulasjoner og ingen "bevis".

Det jeg kan si er vel at ASRock går forbi storebror snart. Som du kanskje vet er ASRock snytt ut av nesa på Asus. Noen mener jo ASRock allerede har forbigått Asus - En hvis herremann fra DI mener iallfall så. Han selger jo greiene da - Så spørs om vi kan stole på han :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...