Nizzen Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Jeg har kjørt cpu og 3x gpu på en pumpe i flere år inkludert Quick disconnect på alle komponenter. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Slenger meg med på denne jeg også, en pumpe til oppsettet ditt er mer enn nok:Jeg kjører også bare en pumpe. 2xGPU-blokker, 1xCPU-blokk og 3x480 radiatorer Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Har manko på plass til flere radiatorer inni her, og viftene bråker noe infernalsk allerede. Er ikke det, temperaturene er ikke fryktelige, men synes CPU går høyt til tider, tipper fint over 50 under load. Det rare er at GPU aldri tipper 40 i samme loop... med mitt gamle Radeon 6970 lå de likt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 GOU har jo en stor die som kjøles direkte, det er ikke tilfellet med CPU. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hva er det du skal lyse opp og hvordan? Lenk til tingene Plugg med 5mm led i toppen av en ek res med sort lokk feks funker svært dårlig. Jeg har en slik en hvor jeg ønsker å få litt lys ned påfyllingshullet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Å ja en sånn ja ! *Ironisk* Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Å ja en sånn ja ! *Ironisk* er vel en _liten_ fordel å få med linken ja Clicketyclick! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 4. november 2016 Del Skrevet 4. november 2016 Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu? Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted. Lenke til kommentar
GreenRay Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Planlegger et nytt prosjekt, og det ser ut til å bli trangt. Hvor viktig er det med reservoar? Hvis loopen er tett, så vil vel ikke vannet forsvinne. Vil det være nokk med røret opp til fillport, hvis det er 5cm langt? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu? Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted. Du kan bruke en pump/block enhet og slanger for å transportere varmen med vann. http://www.frozencpu.com/cat/l3/g30/c85/s1703/list/p1/Liquid_Cooling-Water_Blocks_CPU-CPU_BlockPump_Combo-Page1.html Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Planlegger et nytt prosjekt, og det ser ut til å bli trangt. Hvor viktig er det med reservoar? Hvis loopen er tett, så vil vel ikke vannet forsvinne. Vil det være nokk med røret opp til fillport, hvis det er 5cm langt? Så lenge du får ut lufta, så skal vel ikke det være noe problem. Men lufta kan jo bruke litt tid på å komme ut, så for min egen del så liker jeg å ha reservoar, samt at det er enklere å fylle loopen slik, siden du får fyllt mer av gangen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Du må ha res. Jo mindre det er jo oftere må du etterfylle. Spes. i starten. Endret 11. november 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 (endret) Jeg mister omtrent halve reservoaret (EK 250mm) den neste måneden etter jeg har fyllt loopen full, og da har loopen stått stille mens jeg har vært på jobb, så det lufta tar jammen plass Endret 11. november 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Hvis jeg skal designe et kabinett der fronten, som ligger med hovedkort rett bak seg, skal fungere som kjøleribbe, hvordan skal jeg få varmen fra prossoren og ut på og utover ribba, også tatt i betraktning at hk har forskjellige plassering av cpu? Hele bildet er fronten/heatsinken, det grønne er hk, og ca plassering av cpu er tegnet på. Gigabyte og asus er nok ikke på eksakt samme sted. Du kan bruke en pump/block enhet og slanger for å transportere varmen med vann. http://www.frozencpu.com/cat/l3/g30/c85/s1703/list/p1/Liquid_Cooling-Water_Blocks_CPU-CPU_BlockPump_Combo-Page1.html Jeg burde sikkert presisert dette. Men poenget med å ha fronten på kabinettet som heatsink er å unngå vifter. PCen skal altså være uten bevegelige deler, inkludert pumper. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Du må vel maskinere en blokk da, med heatpipes ut til kabinettveggen (hvorpå denne må være designet som en kjøleribbe) Som eksempel kan vi se på Streacom Endret 14. november 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Finnes det noe heksebrygg som kan fjerne kjølevæske fra PCB'n på gpu? Og skal gpu tåle litt søl? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Ja litt søl skal det tåle så lenge det er en væske med lite ioner og det ikke var kortslutta skikkelig. Trikset er visst å skru av alt av ribber osv,vaske pcb i lunka vann med zalo / skrubbe forsiktig og så bake det i ovnen ved lav temp (60 grader kanskje) i en time iallfall. Poenget er å få vekk alt som kan irre. Har man sølt på en pcb kan den funke fint noen uker og så blacker det - fordi da har det begynt å irre. Så all misfarging på loddepunkter f.eks må vekk. Endret 14. november 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 (endret) Trur det er det som er syndern til mine overclock failed Black screens, en ganske betydelig dam på øverste kortet, jeg har rød kjølevæske så var ikke lett og se. Men det er en 90grader EK svivel som er syndern hvertfall :/ Edit: og når du sier skrubbe, oppvaskbørste skrubbe liksom? Endret 14. november 2016 av Trondz1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Kanskje en soft tannbørste er bedre .. må man hardere til verks så vil jo bronsebørste funke men tviler på det trengs. Se etter misfargede områder og forsøk å få det rent. Men ikke for hard på labben nå, og pass på at du baker det så det er helt tørt før du setter spenning på Lenke til kommentar
Trondz1 Skrevet 14. november 2016 Del Skrevet 14. november 2016 Kanskje lurt og skru av vannblokka også? Selv om sølet er på andre siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå