idleman_2 Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) ferdig med å lage hull... Endret 2. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Dremel utgår ja kan du si Men viften passer da fint på utsiden der den, så ikke noe problem. Ikke støyer den noe på 800-850rpm, så det er heller ikke noe problem imo. Den gir ganske god kjøling til blant annet PWM kretsene som ligger rett innenfor der, og jeg tror det faktisk kan hjelpe å få den 2-3 cm lenger ut slik som nå. Hvis den kommer for nært så blir den liggende for høyt i forhold til PWM kjøleren. Derfor jeg ville prøve å bruke 140mm istedenfor 120mm også. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Noen som har noen gode triks for å få løsnet CPU fra kjølern når den gamle kjølepasten har blitt til lim omtrent? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Eller bare starte pcen å kjøre et litt tungt program til den er varm for så å skru løs. Endret 3. juni 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Eller du vrir 90 grader frem og tilbake til den løsner Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Ville ha varmet den opp før man begynner å bli hardhendt, for så å vri på den til det mulige vakumet som kan oppstå under forsvinner. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Hvis man har vannkjøling så må man ofte gjøre det når det er kaldt eller hårføner, og jeg har gjort det ørten ganger på måten over...fungerer glimrende. vri, trykke forsiktig frem til den løsner. Hardhendt behøver man ikke og være i det hele tatt. Endret 3. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Når man går dritt lei og finner ut at man strengt tatt bare kan kjøpe ny CPU, så endte jeg opp med å dra cpuen ut av sokkelen mens den fortsatt satt fast på kjølern. Klarte også å løsne cpuen fra heat-spreadern før jeg til slutt klarte å få alt løst fra kjølern. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) Når man går dritt lei og finner ut at man strengt tatt bare kan kjøpe ny CPU, så endte jeg opp med å dra cpuen ut av sokkelen mens den fortsatt satt fast på kjølern. Klarte også å løsne cpuen fra heat-spreadern før jeg til slutt klarte å få alt løst fra kjølern. var da voldsomt... type cpu var dette ? hvilken goop brukte du ? Endret 3. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 han ble forbanna på pcen Idle: Er det vanlige sponplater du brukte til og bygge den raddis-kassa? Vurderer sterkt og lage noe slikt selv, mange problemer løses på den måten da:) Foreks. det med kabinett bare...herregud så enklere det blir og velge hvis man har en egen kasse til det meste av vannet Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 han ble forbanna på pcen Idle: Er det vanlige sponplater du brukte til og bygge den raddis-kassa? Vurderer sterkt og lage noe slikt selv, mange problemer løses på den måten da:) Foreks. det med kabinett bare...herregud så enklere det blir og velge hvis man har en egen kasse til det meste av vannet Kjøpte 28 mm MDF plate på alnabru, maxbo 2440x1200 størelse veier mye Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Trykk og vri funker, ja. Omtrent som når man vil ha av et syltetøylokk. Men for all del, det fins grenser for hvor hardt man bør ta i likevel. De fleste materialer av pasta-typen blir mer flytende ved økt temperatur, så om du napper ut vifta og lar den stå i BIOS til den er god og varm (70 på amd, 90 på intel). Men bruk noe beskyttelse, slike temperaturer SVIR. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Når man går dritt lei og finner ut at man strengt tatt bare kan kjøpe ny CPU, så endte jeg opp med å dra cpuen ut av sokkelen mens den fortsatt satt fast på kjølern. Klarte også å løsne cpuen fra heat-spreadern før jeg til slutt klarte å få alt løst fra kjølern. var da voldsomt... type cpu var dette ? hvilken goop brukte du ? Gammel Xeon, Socket 604. Ikke sikker på pasta, var hvitt så regner med at det var av typen billigvarriant som man får med når man kjøper kjøler. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 3. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Husker Ice Diamond. Den var sinnsyk å få av uten oppvarming. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 han ble forbanna på pcen Idle: Er det vanlige sponplater du brukte til og bygge den raddis-kassa? Vurderer sterkt og lage noe slikt selv, mange problemer løses på den måten da:) Foreks. det med kabinett bare...herregud så enklere det blir og velge hvis man har en egen kasse til det meste av vannet Kjøpte 28 mm MDF plate på alnabru, maxbo 2440x1200 størelse veier mye Da blir det det ja, syns bygget ditt var supert( ja, har sagt det mange ganger ). Men det fikk meg til og innse hva løsningen er Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Genialt og bygge ekstern kasse/kabinett for Radiator(er) Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Jeg vurderer å sette to tykke sammen, og sette på et stativ under. Hvis man trenger mye radiatorkraft er det kanskje greit å få det ut av kabinettet. Mindre modding blir det også, og bedre lufttemperatur på radiatorene. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 (endret) han ble forbanna på pcen Idle: Er det vanlige sponplater du brukte til og bygge den raddis-kassa? Vurderer sterkt og lage noe slikt selv, mange problemer løses på den måten da:) Foreks. det med kabinett bare...herregud så enklere det blir og velge hvis man har en egen kasse til det meste av vannet Kjøpte 28 mm MDF plate på alnabru, maxbo 2440x1200 størelse veier mye Da blir det det ja, syns bygget ditt var supert( ja, har sagt det mange ganger ). Men det fikk meg til og innse hva løsningen er Velkommen etter Har sett diverse eksterne radiator løsninger på xtremesystems... mye dårlige løsninger der, det går an å bygge funksjonelt kasse som kan gjenbrukes flere ganger og kan evt supplere med sandwich løsninger push&pull vifter doble sett med radiatorer etc... og evt plassere kassen i et tilstøtende rom etc..... forhåpentligvis vil de tykke platene og vekten føre til at det blir mindre støy fra vannpumper og vifte, jo tyngre materialet er jo større energi må til for å flytte på det, og om materialet i tillegg er dødt fungerer det støydempende Lurte på en ting... hvor mye varme tror du ramkjølerene vi har klarer å få unna uten at temp blir høyere enn 80 grader på platen ? gitt omgivelses temp på 25 grader... tenkte å skaffe en kobberbit som jeg kan montere mcubed t-balancer BigNG + 2 stk MiniNG på samme skinnen og skru denne fast på ramkjøleren som jeg bestilte feil som jo du også gjorde Gjorde noen tanker rundt det å vannkjøle vannpumpene, har mere eller mindre gått bortifra det når jeg fant ut at det er to luftehull på disse pumpene mpc355, så går det an å ha luftkanal til en på hver pumpe og en slange til en saktegående pumpe, stillegående akvariapumpe eller noe som sørger for at det går luft gjennom vannpumpene... tror det er blokkering av disse ventilasjonshullene som er årsak til at noens vannpumper har blitt overopphetet... Endret 3. juni 2010 av idleman_2 Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2010 Tror nok den tar av noen grader ja, men hvor mye er veldig vansklig og si. Gir mCube fra seg så mye varme da? Jeg liker såklart ideen og syns du skal gjøre det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå