bshagen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 (endret) På en metalltopp så vil jo også gjengene ryke først antagelig, om ikke gjengene er valsa, noe de ikke er av mer åpenbare årsaker Tror vi kan ta det med ro, om toppen ryker så er det nok brukern sin feil - slik som jeg gjorde. Egentlig flaut, jeg holder på med hydraulikk til daglig i jobben min, men greide liksom å dra over gjengene på pumpetoppen min - det var omtrent det første jeg gjorde Fort gjort, det er jo bare noe billig-ræl uansett Endret 11. oktober 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Hvordan tror dere at en XTX360 + XE240 kan kjøle ned et 1080 og en 4790K? Nedgraderte litt. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Sikkert helt akkurat passe, du skal ha nok areal for det der vel Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg kjører et ikke så veldig ulikt oppsett... Har 2 * 480 + 360 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Merket at 1080 kortet mitt hadde fått litt dritt i blokka, ikke mye men ved et hjørne. Burde jeg skru opp blokka for å rense, eller er det overkill? Stått i en loop i ca 3 mnd. Jeg tenkte uansett å remontere den da den fikk litt høy temp. Nå som jeg har drainet loopen. Ene EK 60'C svivelen lakk, heldigvis bare et par dråper og jeg hadde jo bakplate på kortet. Endret 12. oktober 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Merket at 1080 kortet mitt hadde fått litt dritt i blokka, ikke mye men ved et hjørne. Burde jeg skru opp blokka for å rense, eller er det overkill? Stått i en loop i ca 3 mnd. Jeg tenkte uansett å remontere den da den fikk litt høy temp. Nå som jeg har drainet loopen. Ene EK 60'C svivelen lakk, heldigvis bare et par dråper og jeg hadde jo bakplate på kortet. Åpne blokka gjør at lekkasje blir mere sannsynlig. Koble til en lang slange og blås vann igjennom Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Will do! Takk for tips! Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 De EK svivlene har jeg også hatt noen problemer med. En som har vært lekk og tre-fire stk som sitter fast, altså som ikke snur Tror disse er dårlige rett og slett, mange som har hatt trøbbel med de Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) Ja, skikkelig dritt når det skjer. Tror du jeg kan sende RMA? Sendte bare mail til DI at den ene lakk (Hadde just handlet noe greier hos de igår kveld). Endret 12. oktober 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 (endret) En av grunnene til jeg har hatt litt høy CPU temp (høyere enn normalt) i det siste... Endret 12. oktober 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har til unngått slike ting... Dvs fram sist gang jeg åpnet blokken. Nå kjører batterivann uten andre tilsetninger så jeg lurer på om det har kommet noe vekst nå. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Jeg har kun kjørt EK sin Evo clear. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. oktober 2016 Del Skrevet 12. oktober 2016 Moderatormelding Kjøp og salg er ikke tillatt. Innlegg ble fjernet.Tilbakemelding tas på PM 2 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Himla strengt.. Vurderer å delidde CPUen. Kjøpte delidding kit til blokka i tilfelle jeg vil kjøre direkte på die. Kjøpte nye slanger også, vurderer å skru ut radiatorene og flushe de, samme med pumpa i tilfelle det er noe dritt oppi den også. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Flush de når du har satt sammen loopen, bare kjør i gjennom litt vann i ei bøtte eller noe. Mye enklere Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Regner med vanlig vann duger når ting kun skal skylles igjennom. Men tror jeg skal demontere. Fylle radiatorene med vann, riste litt rundt og se om jeg får ut noe dritt. De er fulle av støv uansett. ^^ Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 (endret) Hadde jeg aldri giddi. Men ja, vanlig lunkent/varmt vann pleier jeg å bruke også, når de var nye så bare la jeg de under springen i et par minutter. Alt rasket fra produksjonen forsvant med en gang Endret 13. oktober 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 https://www.techbay.no/product.html/mayhems-blitz-basic-cleaning-system <- om du vil gjøre det iltt fancy så fungerer denne knallgodt. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Er nok derfor det er masse dritt i systemet mitt ennå... jeg skylte ikke ut rads før bruk Blir nok nye rads med ny pc da 180mm var litt prakk med hensyn til kjøp av kabinett Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. oktober 2016 Del Skrevet 13. oktober 2016 Alt er renset og kjørt igjennom nå. Veldig fornøyd. Nye slanger, ny kjølevæske etc. Nå venter jeg på HW før jeg kan sette igang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå