Durochris Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Den vifta er 140mm, med 120mm fester så krasjer sikkert med PCI saken. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Ja, men hvordan kan hullene passe da? Endret 2. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 140mm vifte med 120mm hull Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Ja, men hvordan kan hullene passe da? Fordi den vifta er spesial laget for å passe 120mm hull, ser du ikke at den er helt rund og at hullene er så nært ramma som mulig. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) 140mm vifte med 120mm hull Da så Ja, men hvordan kan hullene passe da? Fordi den vifta er spesial laget for å passe 120mm hull, ser du ikke at den er helt rund og at hullene er så nært ramma som mulig. Var ikke klar over at det var 120mm hull på Noctuas 140mm Endret 2. juni 2010 av Meh. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Det er i grunn ganske genialt da de fleste kabinett har plass til 120mm vifter Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Det er faktisk det! Slike vifter må vel vere midt i blinken der ein har plass på sidene, men kun hol til 120mm. Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Et spørsmål om vanntanken... hvor ville dere plassert denne midt mellom radiator og luftinntak nærmere radiator eller nærmest mulig luftinntak ? forslag tas imot Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Fått de fleste delene til vannkjølingen i dag, men jeg har et par spørsmål: - Er det noen som vet flow direction på denne pumpen? Ser på endel bilder, at det står en pil oppover fra viften inni pumpen - er det da det uttakey som skal gå mot reservoar? for å fjerne luft fra systemet . Testet ved å sette pumpen på en 3 pins-kontakt i PC'n, og da kjente jeg luft komme fra utgangen som er på toppen. - Hva er beste måten å få strøm på pumpen uten å starte hele PC'n? Med tanke på å fylle loopen med væske Endret 2. juni 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Fått de fleste delene til vannkjølingen i dag, men jeg har et par spørsmål: - Er det noen som vet flow direction på denne pumpen? Ser på endel bilder, at det står en pil oppover fra viften inni pumpen - er det da det uttakey som skal gå mot reservoar? for å fjerne luft fra systemet . Testet ved å sette pumpen på en 3 pins-kontakt i PC'n, og da kjente jeg luft komme fra utgangen som er på toppen. - Hva er beste måten å få strøm på pumpen uten å starte hele PC'n? Med tanke på å fylle loopen med væske ikke lurt å tørrkjøre en vannpumpe Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Hvis du kjenner luft komme fra oppe så er ut der, men ikke kjør den uten vann siden de kan brenne seg da. Vannet er kjøling for pumpene;) Luften fjernes etterhvert, alt etter hvordan loopen er og hvor mye det er osv. beste måten er og fylle så mye du kan i loopen før du starter pumpa, du jump-starter psuen din( husk og bare ha pumpa tilkoblet og ingenting annet), så fyller du, slår av når tanken\fillport er tom og fyller mer på...slik fortsetter du til alt går rundt av seg selv. For og få ut luft så rister du litt på kabinettet hvis alt er skrudd fast for og få boblene ut av raddisen, klem kjapt sammen en plass på slangen som går imot raddisen for så og slippe igjen( skaper en trykk som lager litt mer styr så den får med seg boblene som tar opp plass. Godt hende du må etterfylle litt etter du har fått ut luften siden luft tar plass så det varierer såklart siden hvor mye luft som er i systemet varierer fra oppsett til oppsett. jeg suger som ei gammel hore i å forklare så hvis jeg skriver noe som er uforståelig så bare si det:) Endret 2. juni 2010 av Amanita Muscaria Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Hvis du kjenner luft komme fra oppe så er ut der, men ikke kjør den uten vann siden de kan brenne seg da. Vannet er kjøling for pumpene;) Luften fjernes etterhvert, alt etter hvordan loopen er og hvor mye det er osv. beste måten er og fylle så mye du kan i loopen før du starter pumpa, du jump-starter psuen din( husk og bare ha pumpa tilkoblet og ingenting annet), så fyller du, slår av når tanken\fillport er tom og fyller mer på...slik fortsetter du til alt går rundt av seg selv. For og få ut luft så rister du litt på kabinettet hvis alt er skrudd fast for og få boblene ut av raddisen, klem kjapt sammen en plass på slangen som går imot raddisen for så og slippe igjen( skaper en trykk som lager litt mer styr så den får med seg boblene som tar opp plass. Godt hende du må etterfylle litt etter du har fått ut luften siden luft tar plass så det varierer såklart siden hvor mye luft som er i systemet varierer fra oppsett til oppsett. jeg suger som ei gammel hore i å forklare så hvis jeg skriver noe som er uforståelig så bare si det:) Hehe, jau jeg kjørte ikke pumpa mange sekundene, jeg måtte bare sjekke. Men når du sier "det er ut", vil det si at den utgangen skal mot reservoar m.a.o og den andre mot skjermkortet, om jeg skjønner korrekt? Tok en kjapp titt på filmen, så skjønner hvordan man skal fylle. Men jeg har ikke noen ekstern strømadapter - hvordan jump starter jeg en PSU da (skal ta en kjapp google på det) Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Er det slik man jump starter en PSU? ser farlig ut Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Hvis du kjenner luft komme fra oppe så er ut der, men ikke kjør den uten vann siden de kan brenne seg da. Vannet er kjøling for pumpene;) Luften fjernes etterhvert, alt etter hvordan loopen er og hvor mye det er osv. beste måten er og fylle så mye du kan i loopen før du starter pumpa, du jump-starter psuen din( husk og bare ha pumpa tilkoblet og ingenting annet), så fyller du, slår av når tanken\fillport er tom og fyller mer på...slik fortsetter du til alt går rundt av seg selv. For og få ut luft så rister du litt på kabinettet hvis alt er skrudd fast for og få boblene ut av raddisen, klem kjapt sammen en plass på slangen som går imot raddisen for så og slippe igjen( skaper en trykk som lager litt mer styr så den får med seg boblene som tar opp plass. Godt hende du må etterfylle litt etter du har fått ut luften siden luft tar plass så det varierer såklart siden hvor mye luft som er i systemet varierer fra oppsett til oppsett. jeg suger som ei gammel hore i å forklare så hvis jeg skriver noe som er uforståelig så bare si det:) Hehe, jau jeg kjørte ikke pumpa mange sekundene, jeg måtte bare sjekke. Men når du sier "det er ut", vil det si at den utgangen skal mot reservoar m.a.o og den andre mot skjermkortet, om jeg skjønner korrekt? Tok en kjapp titt på filmen, så skjønner hvordan man skal fylle. Men jeg har ikke noen ekstern strømadapter - hvordan jump starter jeg en PSU da (skal ta en kjapp google på det) reservoar/tank skal stå foran vannpumpe altså tank -> vannpumpe -> radiator -> vannblokk Et spørsmål om vanntanken... hvor ville dere plassert denne midt mellom radiator og luftinntak nærmere radiator eller nærmest mulig luftinntak ? forslag tas imot Ingen som kikket på dette ? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Kimmik: Er ikke farlig, har egen psu som jeg bruker til og fylle med. Og har aldri opplevd noe "farlig". Idle: Hvis jeg forsto tegningene riktig så likte jeg den første, men jeg liker og gi det rådet at man kan prøve flere plasser før man bestemmer seg:) Bruk heller litt ekstra tid på og få det perfekt Har brukt 1 og 1\2 år på mitt nå :!: Men jeg skal lage det som er perfekt for meg samme hva tid det tar Lenke til kommentar
idleman_2 Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Kimmik: Er ikke farlig, har egen psu som jeg bruker til og fylle med. Og har aldri opplevd noe "farlig". Idle: Hvis jeg forsto tegningene riktig så likte jeg den første, men jeg liker og gi det rådet at man kan prøve flere plasser før man bestemmer seg:) Bruk heller litt ekstra tid på og få det perfekt Har brukt 1 og 1\2 år på mitt nå :!: Men jeg skal lage det som er perfekt for meg samme hva tid det tar jeg må få det riktig på første forsøk må lage et hull i topp platen Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Idle: hmm ok - ja det er vel kanskje korrekt, jeg hadde tenkte meg å kjøre loop'en slik jeg: Men anbefaler du altså at jeg kjører rett fra pumpa til radiator, og deretter inn til skjermkortet? Amanita: ok, skal teste å jump starte den andre PSU min nå, se om det funker Sorry bildet ble litt lite, her er linken til det. Endret 2. juni 2010 av KimmiK Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Jump starting av PSU funka fett det - fikk jeg testa viftene som jeg har skrudd på radiator Lurer fremdeles litt på dette meg loop oppsettet Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 2. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 Ser grei ut loopen så lenge vannet går til raddisn først, har egentlig ikke så mye og si sånn sett( kan være det, og med deg så er det at vannet går til radiatoren best mener nå jeg ), men jeg har alltid likt raddis før blokkene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. juni 2010 (endret) Vet dere hva? Eirik gleder seg til å teste denne: http://www.aquatuning.de/product_info.php/info/p2050_Phobya-Xtreme-NOVA-1080-Radiator.html Gjettelek på CPU-temp, anyone? Kommer til å kjøre med mellom 9 og 18 vifter Edit: Vedlegg funker dårlig idag. Endret 2. juni 2010 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå