Christian Thork Skrevet 9. august 2016 Del Skrevet 9. august 2016 (endret) Hehe, råd eller bruk har jeg dessverre ikke. ^^ (Eller, vannavkjølt dedikert folderigg hadde vært noe!) Med mindre det er en gi-bort pris. Endret 9. august 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Noen av dere som har erfaring med å sende stor, tung, vannkjølt PC med posten? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Ikke erfaring med det, men høres ut som oppskriften på katastrofe. Drain loopen og plukk ut skjermkortene iallfall. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 (endret) Noen av dere som har erfaring med å sende stor, tung, vannkjølt PC med posten? https://m.youtube.com/watch?v=IL-Ck_6wfPM Endret 10. august 2016 av joakaune Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Damn .. Blir litt penger og arbeid i innpakningen der Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Innpakningen koster "nesten" mer enn selve pcn Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 10. august 2016 Del Skrevet 10. august 2016 Jeg sendte en pc inni en hummerteine en gang Mottakeren ble fornøyd, men spørs om posten var fornøyd. Sabla tung den var Halve familien er fiskere ja Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Jeg kjøpte en gang en pc av en bekjent, type 8600 skjermkort elns, den ble kun pakket inn i bobleplast, og det var alt inv knekt av og røsket ut av sockets. Heldigvis dekka posten dette Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Bestilte kjøleribbe til aquaero 5 fra DI i Februar. De har fått den inn nå D= Lenke til kommentar
Strato Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 Nettopp satt sammen tidenes villeste vannkjølte system (samme dur som signularity). Leakstester og finner ut at 3 EK 90 gradere ikke er fullstendig tette Hadde håpet å få kose meg i helga med overklokking osv. Nå får jeg bestille et par nye adaptere og smøre meg med tålmodighet til neste uke Det som irriterer mest er at jeg sløste 3 liter med dyrt Mayhems vann på dette... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) En fordel kan være, med litt ekstra innsats (for de som bygger litt PC i ny og ne), så anbefaler jeg virkelig å lekkasjeteste med trykkluft. Ikke noe forurensing, søl, og mye raskere effekt. Samt at man lett ser/hører/kjenner hvor det lekker. I tillegg så vil selv små lekkasjer komme tydeligere frem. Kjør på med rundt 1 bar trykk (tilsvarer en god pumpe, 10m vannsøyle). Selv om man nok kan gå opp til 2 bar (ikke testet på plexi). En del produsenter tester vel også ved 2 bar. Lekker det litt så hører du det med en gang omtrent. Sleng på en manometer så kan du også se etter ekstremt små lekkasjer man aldri ville funnet med vann. Hvordan få til: Kompressor (enklest, men dyrest og bråkete). Sykkelpumpe (m/ slange) holder dog i plenty, så fremt det ikke er store lekkasjer. Og så er det bare å få en overgang (biltema) fra slangen til kompressor/sykkelpumpa til en slangediameter du bruker. f.eks 1/4" til 1/2". En ekstremt enkel variant er når man kobler opp visse komponenter på forhånd, så kan man bruke "vakuumtriks". Hvor jeg bare lager vakuum med munnen min. (f.eks etter å satt på niplene/slange på radiatoren) Og trykket holder seg konstant i et par sekunder (like vanskelig å suge mer), så er det sånn passe tett. Tar 10 sec, og sparer mye tid for å først trykkteste til slutt. Endret 12. august 2016 av Andrull 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 12. august 2016 Del Skrevet 12. august 2016 (endret) Strato, mulighet for bilder av oppsettet? Trist å høre at det lakk. :/ Endret 12. august 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 3L, jøss vil se pics jeg å, bruker max 1 liter selv Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Bruker bittelitt over en liter selv. Må være en massiv loop dersom den bruker 3L :O Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 En 480 er vel fort vekk 7-800ml bare der, så ikke umulig å bruke så mye, pluss et stor reservoar og litt slanger her og der pluss blokker. Deilig å ha litt areal Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) En tørst radiator bruker raskt en 15 L. Men ja, 3L hørtes ganske mye ut. Endret 14. august 2016 av Andrull Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 Trenger vel 1,1-1,2 liter selv tror jeg... Mindre nå etter at jeg byttet reservoir. 480 radiatorer trenger ikke så mye... Har EK XE480 og XSPC 480R2... Det har gått en del ja, men tror ikke jeg ligger så langt over literen. Eh mener XSPC RX480V3... ca 450ml på XE480, tipper litt mindre på RX480V3 fordi den er tynnere. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 1.1 liter hos meg med en 480xtx og 3 skjermkort og cpu i loopen 100ml res. Med 2 skjermkort er det vel ca literen. Stort res har ikkje jeg skjønt Lenke til kommentar
Strato Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) @Andrull. Det er godt råd. Jeg har tenkt på det før, men det har liksom ikke blitt til. Jeg følte meg nesten helt sikker på at alt skulle være tett, men sånn kan det gå.... Den holder tett når maskinen står avskrudd, men begynner å dryppe når pumpen går på 100%. Bilde: Kan jo spørre om dette også. Hva synes dere; Blankt vann og sort cable sleeving? Eller melkehvitt vann hvit cable sleeving? Endret 14. august 2016 av Strato Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. august 2016 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Blank, da skiller du deg ut faktisk, noe som ikke er en dum ting. Husker ikke hvem det var, men det var en her inne som kjørte et svart Asus X99-WS kort med blank veske, det så veldig pent ut Endret 14. august 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå