Snuggis Skrevet 26. juni 2016 Del Skrevet 26. juni 2016 Brun kontakt... Kunne vært sjokkrosa for alt jeg bryr meg om. Vifter som har ligget og støvet i flere år. Var et fint objekt å teste på Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Anser man 280mm nok for 1xCPU (i7 6700k) og 1xGPU (GTX 1080)? Skal gjerne ha rom til klokking. Det er en kompakt build (Phanteks EVOLV mATX), så jeg må isåfall legge på en ekstra radiator et sted hvis mer er nødvendig. Vil helst slippe å bygge på flere komponenter senere, da oppgradering virker som noe knot Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Jeg kjørte 5960X + 780 Classy SLI i et EVOLV mATX sammen med 2x240mm rad (EK Vardar F4) og D5 pumpe. Jeg syntes ikke det var nok i det hele tatt Men systemet ditt avgir jo en hel del mindre varme .. Du vil fint kunne overklokke, spørsmålet er jo heller hvor høyt du må/bør stille viftene for å kompensere for litt lite areal - Altså hvor mye støy du ender opp med. Endret 28. juni 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Støy er egentlig ikke et kjempestort problem, dette er ikke en maskin som står på 24/7. Den er igrunn bare på når den brukes. Kan jo legge på en slim 240mm i front uten at det er et kjempeproblem, sånn utover å få det til å bli en logisk loop. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Det er jo bare å begynne med 280'n da - Kanskje du blir helt fornøyd Det jeg merket med EVOLV er at de er litt vel trange. Det er mye fokus på design - og det er jo lekkert - men de hele platene gjør ingen underverker. Spesielt i toppen for dump av varmen. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Vel, poenget med det kabinettet er jo at det skal være noe kompakt, så jeg kan nesten ikke klage på at det er trangt Heldigvis har jeg bare 2x SSDer og en M.2-SSD som skal inn, så jeg kan ta ut diskramma og sette pumpa der. Det hjelper nok noe, litt avhengig av hvor tanken settes såklart. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Vel, poenget med det kabinettet er jo at det skal være noe kompakt, så jeg kan nesten ikke klage på at det er trangt Heldigvis har jeg bare 2x SSDer og en M.2-SSD som skal inn, så jeg kan ta ut diskramma og sette pumpa der. Det hjelper nok noe, litt avhengig av hvor tanken settes såklart. Kjør en lav tank rett på pumpa? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 (endret) Her er hvordan jeg løste det (tank festet på vifte i bakkant). Det er ikke sååå trangt da, når man får inn SLI, M.2, 2 SSD, custom loop og 2 rad. Samt en 20cm dyp PSU. Poenget mitt er at det er tett. Trenger ikke sammenligne det med trangt/kompakt. Endret 28. juni 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Vel, poenget med det kabinettet er jo at det skal være noe kompakt, så jeg kan nesten ikke klage på at det er trangt Heldigvis har jeg bare 2x SSDer og en M.2-SSD som skal inn, så jeg kan ta ut diskramma og sette pumpa der. Det hjelper nok noe, litt avhengig av hvor tanken settes såklart. Kjør en lav tank rett på pumpa? Det er en mulig løsning ja, EK sine pumper er jo laget for å kunne integreres med tank. Her er hvordan jeg løste det (tank festet på vifte i bakkant). Det er ikke sååå trangt da, når man får inn SLI, M.2, 2 SSD, custom loop og 2 rad. Samt en 20cm dyp PSU. Poenget mitt er at det er tett. Trenger ikke sammenligne det med trangt/kompakt. Dæven, det er virkelig trangt i det kabinettet ja. Bra jobba Nå kom jeg også på at dette eksisterer, og virker som et veldig kult kabinettet: https://www.inwin-style.com/en/gaming-chassis/303 EVOLVen er på vei, så den kan bare sendes tilbake hvis jeg føler for å bytte. Tror jeg må tenke litt mer. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Der er du vel over på ATX. Da snakker vi miditower og godt med plass. Hva med å heller prøve deg på Silverstone Sugo SG13 eller ncase M1 v3.0 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 28. juni 2016 Del Skrevet 28. juni 2016 Jeg ville nok beholdt mATX-kortet, for å få plass til vifter under. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Jeg ville nok beholdt mATX-kortet, for å få plass til vifter under. Det gjør du nok med vanlig ATX-kort også Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 29. juni 2016 Del Skrevet 29. juni 2016 Virker trangt, men skal ikke påstå så hardnakket at du tar feil. In-Win-kabinettet får bli hvis jeg virkelig kicker på vannkjøling og vil bygge en mer spesiell custom loop (kanskje all out med hardline etc). Phanteks sitt virker bedre til første gang man gjør det (i kombinasjon med kit fra EKWB). Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Her er to andre muligheter som gir masse plass til vannkjøling, og som ikke har 10 HD/optical bay som du uansett ikke vil bruke: Midi: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3101817 Mini: http://www.prisjakt.no/product.php?p=3492557 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Takk for tips, men jeg kjenner godt til Fractal sine kabinetter og valgte de bort av forskjellige årsaker. Fikk Phanteksen, 6700ken og Samsung 950 PRO SSDen i går, så bitene faller på plass. Nå må jeg bare vente på at vannblokken kommer ut hos EKWB. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Takk for tips, men jeg kjenner godt til Fractal sine kabinetter og valgte de bort av forskjellige årsaker. Fikk Phanteksen, 6700ken og Samsung 950 PRO SSDen i går, så bitene faller på plass. Nå må jeg bare vente på at vannblokken kommer ut hos EKWB. Litt nysgjerrig på grunnene. Sitter å vurderer Define S selv siden det er såpass billig og jeg må modifisere mitt nåværende kabinett for å få plass til alt. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg har allerede et Define R5 til hjemmeserveren min, og er veldig fornøyd med det, men jeg synes FD sine kabinetter er veldig "åpne" og mangler egentlig en del særegenhet. Jeg liker at det f.eks er eget rom til PSU, paneler som skjuler ting hvis man vil (man kan f.eks i EVOLV mATX ha både radiator og pumpe skjult av panelet i front) og den typen ting. Det handler litt om bruken egentlig, og hvilket visuelt uttrykk man foretrekker. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg har allerede et Define R5 til hjemmeserveren min, og er veldig fornøyd med det, men jeg synes FD sine kabinetter er veldig "åpne" og mangler egentlig en del særegenhet. Jeg liker at det f.eks er eget rom til PSU, paneler som skjuler ting hvis man vil (man kan f.eks i EVOLV mATX ha både radiator og pumpe skjult av panelet i front) og den typen ting. Det handler litt om bruken egentlig, og hvilket visuelt uttrykk man foretrekker. Enig i det. Og det visuelle er jo uansett subjektivt. Greit å vite at det ikke er noe kvalitetsmessig du hadde problemer med, da jeg vurdere å anskaffe et. Jeg liker at de mangler en del særegenheter og er åpne. Det gjør bare at man får vist frem det meste. Har en NZXT H440 som jeg egentlig tenkte å bruke, men her må jeg modde litt(borre ut naglene som holder HDbays på plass ihvertfall) og vinduet vill ikke vise hele setupen så vurderer å prøve å sette inn større vindu. Det blir fort dyrere enn å bare kjøpe et nytt kabinett, iallefall et som er så billig som define S,. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Kvalitetsmessig er det ingenting å utstå på Fractal Design. Dersom du er en skilled modder (noe jeg overhodet ikke er) kan man gjøre mye kult med Define-kabinettene. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 3. juli 2016 Del Skrevet 3. juli 2016 Ny rad og den ser slik ut på den ene porten. Heldigvis har jeg ikke tenkt å bruke den, men litt kjipt at jeg mest sannsynlig aldri får brukt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå