Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anser man 280mm nok for 1xCPU (i7 6700k) og 1xGPU (GTX 1080)?

Skal gjerne ha rom til klokking. Det er en kompakt build (Phanteks EVOLV mATX), så jeg må isåfall legge på en ekstra radiator et sted hvis mer er nødvendig. Vil helst slippe å bygge på flere komponenter senere, da oppgradering virker som noe knot :p 

Lenke til kommentar

Jeg kjørte 5960X + 780 Classy SLI i et EVOLV mATX sammen med 2x240mm rad (EK Vardar F4) og D5 pumpe. Jeg syntes ikke det var nok i det hele tatt :p Men systemet ditt avgir jo en hel del mindre varme .. Du vil fint kunne overklokke, spørsmålet er jo heller hvor høyt du må/bør stille viftene for å kompensere for litt lite areal - Altså hvor mye støy du ender opp med.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Støy er egentlig ikke et kjempestort problem, dette er ikke en maskin som står på 24/7. Den er igrunn bare på når den brukes. 

Kan jo legge på en slim 240mm i front uten at det er et kjempeproblem, sånn utover å få det til å bli en logisk loop. 

Lenke til kommentar

Det er jo bare å begynne med 280'n da - Kanskje du blir helt fornøyd :)

Det jeg merket med EVOLV er at de er litt vel trange. Det er mye fokus på design - og det er jo lekkert - men de hele platene gjør ingen underverker. Spesielt i toppen for dump av varmen.

Lenke til kommentar

Vel, poenget med det kabinettet er jo at det skal være noe kompakt, så jeg kan nesten ikke klage på at det er trangt :p

Heldigvis har jeg bare 2x SSDer og en M.2-SSD som skal inn, så jeg kan ta ut diskramma og sette pumpa der. Det hjelper nok noe, litt avhengig av hvor tanken settes såklart. 

Lenke til kommentar

Vel, poenget med det kabinettet er jo at det skal være noe kompakt, så jeg kan nesten ikke klage på at det er trangt :p

Heldigvis har jeg bare 2x SSDer og en M.2-SSD som skal inn, så jeg kan ta ut diskramma og sette pumpa der. Det hjelper nok noe, litt avhengig av hvor tanken settes såklart.

Kjør en lav tank rett på pumpa? :)

Lenke til kommentar

Her er hvordan jeg løste det (tank festet på vifte i bakkant).

Det er ikke sååå trangt da, når man får inn SLI, M.2, 2 SSD, custom loop og 2 rad. Samt en 20cm dyp PSU. Poenget mitt er at det er tett. Trenger ikke sammenligne det med trangt/kompakt.

matxsli.jpg

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Kjør en lav tank rett på pumpa? :)

Det er en mulig løsning ja, EK sine pumper er jo laget for å kunne integreres med tank. :) 

Her er hvordan jeg løste det (tank festet på vifte i bakkant).

Det er ikke sååå trangt da, når man får inn SLI, M.2, 2 SSD, custom loop og 2 rad. Samt en 20cm dyp PSU. Poenget mitt er at det er tett. Trenger ikke sammenligne det med trangt/kompakt.

matxsli.jpg

Dæven, det er virkelig trangt i det kabinettet ja. Bra jobba :)

Nå kom jeg også på at dette eksisterer, og virker som et veldig kult kabinettet: https://www.inwin-style.com/en/gaming-chassis/303

EVOLVen er på vei, så den kan bare sendes tilbake hvis jeg føler for å bytte. Tror jeg må tenke litt mer. 

Lenke til kommentar

Virker trangt, men skal ikke påstå så hardnakket at du tar feil. :) 

In-Win-kabinettet får bli hvis jeg virkelig kicker på vannkjøling og vil bygge en mer spesiell custom loop (kanskje all out med hardline etc). Phanteks sitt virker bedre til første gang man gjør det (i kombinasjon med kit fra EKWB). 

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg kjenner godt til Fractal sine kabinetter og valgte de bort av forskjellige årsaker. :)

Fikk Phanteksen, 6700ken og Samsung 950 PRO SSDen i går, så bitene faller på plass. Nå må jeg bare vente på at vannblokken kommer ut hos EKWB. 

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg kjenner godt til Fractal sine kabinetter og valgte de bort av forskjellige årsaker. :)

Fikk Phanteksen, 6700ken og Samsung 950 PRO SSDen i går, så bitene faller på plass. Nå må jeg bare vente på at vannblokken kommer ut hos EKWB. 

Litt nysgjerrig på grunnene. Sitter å vurderer Define S selv siden det er såpass billig og jeg må modifisere mitt nåværende kabinett for å få plass til alt.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede et Define R5 til hjemmeserveren min, og er veldig fornøyd med det, men jeg synes FD sine kabinetter er veldig "åpne" og mangler egentlig en del særegenhet. Jeg liker at det f.eks er eget rom til PSU, paneler som skjuler ting hvis man vil (man kan f.eks i EVOLV mATX ha både radiator og pumpe skjult av panelet i front) og den typen ting.

Det handler litt om bruken egentlig, og hvilket visuelt uttrykk man foretrekker. :) 

Lenke til kommentar

Jeg har allerede et Define R5 til hjemmeserveren min, og er veldig fornøyd med det, men jeg synes FD sine kabinetter er veldig "åpne" og mangler egentlig en del særegenhet. Jeg liker at det f.eks er eget rom til PSU, paneler som skjuler ting hvis man vil (man kan f.eks i EVOLV mATX ha både radiator og pumpe skjult av panelet i front) og den typen ting.

Det handler litt om bruken egentlig, og hvilket visuelt uttrykk man foretrekker. :)

Enig i det. Og det visuelle er jo uansett subjektivt. Greit å vite at det ikke er noe kvalitetsmessig du hadde problemer med, da jeg vurdere å anskaffe et.

Jeg liker at de mangler en del særegenheter og er åpne. Det gjør bare at man får vist frem det meste. 

Har en NZXT H440 som jeg egentlig tenkte å bruke, men her må jeg modde litt(borre ut naglene som holder HDbays på plass ihvertfall) og vinduet vill ikke vise hele setupen så vurderer å prøve å sette inn større vindu. Det blir fort dyrere enn å bare kjøpe et nytt kabinett, iallefall et som er så billig som define S,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...