MrHorgen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Har et ønske om klar blank kjølevæske. Hva bør jeg tilsette for å motvirke alge- og bakterievekst? Edit: Har batterivann lett tilgjengelig. Jeg hadde bare kjørt rent batterivann og vært fornøyd med det ok. Satser på at det går bra Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Det kommer litt ann på hvor ren loopen din er fra før, og hva kvaliteten på vannet du bruker. Jeg bruker kun rent vann nå og det går helt fint (forløpig iallfall). Alle komponentene var da helt rene - så hvis du har noen nye komponenter må du skylle dem godt før brukt. Vannet jeg bruker har < 1 mikrosiemens ledningsevne og rundt 1 ppb (parts per billion) organisk karbon. Da er det såpass rent at det skal en del til for at det gror. Du må introdusere partikler, luft og sollys til det iallfall. Hva er kvaliteten på "batterivannet" og vet du noe om hvordan det er produsert? (Hva slags filtrering, membranteknologi og antall destillasjoner?). Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hvor får dere tak på vannet dere bruker? Kan det kjøpes noen plass for vanlig dødelige? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Hvor får dere tak på vannet dere bruker? Kan det kjøpes noen plass for vanlig dødelige? Techbay.no og digitalimpuls.no Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Det kommer litt ann på hvor ren loopen din er fra før, og hva kvaliteten på vannet du bruker. Jeg bruker kun rent vann nå og det går helt fint (forløpig iallfall). Alle komponentene var da helt rene - så hvis du har noen nye komponenter må du skylle dem godt før brukt. Vannet jeg bruker har < 1 mikrosiemens ledningsevne og rundt 1 ppb (parts per billion) organisk karbon. Da er det såpass rent at det skal en del til for at det gror. Du må introdusere partikler, luft og sollys til det iallfall. Hva er kvaliteten på "batterivannet" og vet du noe om hvordan det er produsert? (Hva slags filtrering, membranteknologi og antall destillasjoner?). Det har jeg ingen anelse om. Vanlig batterivann til bilbatterier. Det er synd jeg ikke kan ta med en flaske vann fra jobben. Er ionebyttet vann eller hva det heter. Så det er behandlet en del. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Tar det fra jobb selv. Vannet er da kjørt gjennom membraner og så destillert gjennom 5 kolonner. Inline instrumentering som overvåker kvaliteten og ukentlig kontroll av laboranter Det er så sykt rent - og for oss koster det ikke mange ørene å produsere pr liter. Prisene hos DI/Techbay er helt håpløse ... 65 kroner for 2,2L vann på Techbay. Det koster kanskje 50 øre å produsere. 1 Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Tar det fra jobb selv. Vannet er da kjørt gjennom membraner og så destillert gjennom 5 kolonner. Inline instrumentering som overvåker kvaliteten og ukentlig kontroll av laboranter Det er så sykt rent - og for oss koster det ikke mange ørene å produsere pr liter. Prisene hos DI/Techbay er helt håpløse ... 65 kroner for 2,2L vann på Techbay. Det koster kanskje 50 øre å produsere. haha, hmm. Kanskje jeg skal spørre lab folka på jobben om de har noe jeg kan få. Usikker på om de bruker noe fancy vann der eller ikke. Når det er sagt er ikke 65kr for 2,2L så ille med tanke på hva resten av setupen koster Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Neida, det er lite penger. Men i prosent er det veldig dyrt ift produksjonskost. (Og jeg sier ikke at det er utsalgsstedene som tar fortjenesten .. men noen skor seg her) Endret 22. juni 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Er det forresten fortsatt http://www.performance-pcs.com/darkside-gentle-typhoon-performance-radiator-fan-2150rpm-68cfm-black-edition.html (gentle Typhoon) som er tingen når det kommer til radiator vifter, eller er det andre som er like bra/bedre nå om dagen?Har ikke kjørt vannkjøling på mange år, men sitter å setter sammen et sett nå, men klarer ikke å finne noen gode(relativt nye) tester på radiator vifter. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 EK Vardar har jeg sansen for. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 EK Vardar har jeg sansen for. Hvilken av modellene da? Eller er det bare RPM som er forskjellen? Ser vardar er på lager hos norske nettbutikker, noe som er en stor fordel. Mulig jeg bare går for de i stedet. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 RPM, statisk trykk og støy er forskjellen. Men bruker du noe form for viftekontroll så syntes jo iallfall jeg det er greit å ta noen som kan gi litt. Så kan du heller stille dem ned skulle støyen bli for drøy. Jeg har noen stykker av F4 varianten, men disse støyer for mye på full pinne - men igjen, viftekontroll. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 RPM, statisk trykk og støy er forskjellen. Men bruker du noe form for viftekontroll så syntes jo iallfall jeg det er greit å ta noen som kan gi litt. Så kan du heller stille dem ned skulle støyen bli for drøy. Jeg har noen stykker av F4 varianten, men disse støyer for mye på full pinne - men igjen, viftekontroll. Viftestyring ja. Der sa du noe. Hva er det som er bra/billig der for tiden da? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 EK Vardar er vel PWM vifter så hvis det er noe med hovedkortet ditt skal du fint kunne styre dem direkte på HK. Personlig liker jeg Lamptron 5,25" viftekontrollere. Har både Lamptron FC9 og Lamptron CM615 hjemme nå, begge er fine. Har også en NZXT Grid+ V2, hvis du vil ha en intern sak (gjemme den bak HK-brettet f.eks), men du får ikke like mye effekt pr kanal. Den er mer elegant kanskje, men dårligere imo. Vær obs på at selv om du fint kan styre 4p vifter på en viftekontroller laget for 3p så er det ikke gitt at du kan plugge 4p vifter i forlengere/splittere ment for 3p vifter. Lenke til kommentar
punchkid Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Skal ha 6 vifter 2x360 rads. Og har ingen 5.25 bays radiatoren tar hele fronten av kabinettet. Hadde vært best å kunne styrt alt med en intern sak. Gjerne med profiler basert på temp Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Har en stabel med Vardar "F4" og Grid v2 viftekontroller. Helt topp Kan være at det er en slik du vil ha joakaune: http://www.tweaktown.com/reviews/7350/nzxt-grid-v2-digital-fan-controller-review/index4.html Andre pc'n har jeg Akasa 6 port viftekontroller. Den gjør jobben. Ganske kjekt å stille vifter manuelt også. Kanskjer vel så kjapt Endret 22. juni 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Du får ta en titt på NZXT Grid+ V2 da Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Har en stabel med Vardar "F4" og Grid v2 viftekontroller. Helt topp 2 av kanalene på min klarer knapt dra rundt ei vifte. Hadde kobla 4 200mm på en kanal der .. kom hjem fra jobb og viftene stod bare "å stanga", så elektromotoren på 2 av dem var svidd. Møkkakontroller hvis du belaster den litt - evt har jeg fått en mandagsutgave. 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 Det er fordelen med Lamptron. Trøkker litt mere watt pr kanal. Nå er riktignok CM615 ganske pinglete i forhold til den forrige (CW611) men det funker. Kjører 12 Vardar på 1 stk CW611 1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 22. juni 2016 Del Skrevet 22. juni 2016 (endret) Pent Har sansen for Lamptron ja - bare synd det ikke finnes software til win10 ennå. Jeg har iallfall ikke funnet noe som fungerer. Det er jo perfekt bruk av en 5,25" brønn, viftekontroller og tempmåling. Har koblet inline vanntemp på den Endret 22. juni 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå