Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Kommer jo an på hvor mye restriksjon det er i blokkene og radiatorene. Hvilke blokker og radiatorer er det snakk om?

Tja... Om jeg husker.

Radiatorer: EK XTX480, EK Coolstream 360SE, XSPC RX480V3

Gpu: EK blokk til gigabyte g1 gaming 980Ti, ek referanse blokk til referanse gtx680

CPU: ek supremacy til 115X tror jeg. Ikke den med evo i navnet som de selger nå.

Total høydeforskjell blir 1-1,2m maks.

 

Opprinnelig plan var å bytte ut den lille ek rad med xspc sin større, men når jeg nå legger alt inn som jeg vil ha det så går det fint å få med ek sin lille rad også. Vet at utbytte av den blir minimalt. Til å begynne med kan temp bli høyere siden jeg har ikke forlengere til alle viftene så det blir to vifter mindre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

driver å sikler etter nytt oppsett av min vannkjøling - bytting av tank, har en EKWEB 140mm med en D5 Laingpumpe 360rad som kjøler 2x 780 og en 4790k pr d.d så merker man fort at man kunne tenkt seg en 240rad til. lurer litt på om noen har erfaringer med å kjøre D5 pumpe på både en 360 og 240 rad? er det for mye å be om hos en d5 pumpe? pr d.d så kjører jeg 60% på pumpa og ligger fint på 50 under hard doom 3 spilling.

 

Samtidig som jeg sikler på Phanteks Primo. har 800D men det egentlig søker nå er et litt mindre kabinett, men utifra hva jeg ser på Primo så er ikke akkurat den så mye mindre :p enthoo ser jo ut som et alternativ, 360 rad i toppen og 240 i bånn men for tenke litt.

 

i tillegg så begynner mine 3 år gamle slanger å se "matte" ut vært flink å bytte vann hver halvår, vurderer å gå over til PTEG rør ser mye mer ryddig ut, mer jobb og detalj som må til for å installere alt sammen. på sikt så tror jeg det er verdt det.

 

EDIT: 1080 er bestilt, så blir det å selge 2 x780 vel og nevne :)

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

Bestil? når det ikke har kommet noen dugelige versjoner ennå?

ekweb kommer med vannblokk  samtidig som lansering av 1080 founders edition, hvorfor skulle jeg vente på EVGA,MSI,gigabyte etc da om jeg har lyst på Nividia sitt Founder's edition med EKweb vannblokk? klart, kan være noe tweak's og factory overklokka kort til en lavere sum, men da er det opptil hver en importør/butikk til å bestemme den prisen selv etter min mening. Så på sikt, kan det jo hende man ikke tjener en sh!t på å vente.

Endret av hølands_gutt
Lenke til kommentar

 

Bestil? når det ikke har kommet noen dugelige versjoner ennå?

ekweb kommer med vannblokk  samtidig som lansering av 1080 founders edition, hvorfor skulle jeg vente på EVGA,MSI,gigabyte etc da om jeg har lyst på Nividia sitt Founder's edition med EKweb vannblokk? klart, kan være noe tweak's og factory overklokka kort til en lavere sum, men da er det opptil hver en importør/butikk til å bestemme den prisen selv etter min mening. Så på sikt, kan det jo hende man ikke tjener en sh!t på å vente.

 

 

Det er meget riktig :)

Lenke til kommentar

 

 

Bestil? når det ikke har kommet noen dugelige versjoner ennå?

ekweb kommer med vannblokk  samtidig som lansering av 1080 founders edition, hvorfor skulle jeg vente på EVGA,MSI,gigabyte etc da om jeg har lyst på Nividia sitt Founder's edition med EKweb vannblokk? klart, kan være noe tweak's og factory overklokka kort til en lavere sum, men da er det opptil hver en importør/butikk til å bestemme den prisen selv etter min mening. Så på sikt, kan det jo hende man ikke tjener en sh!t på å vente.

 

 

Det er meget riktig :)

 

Skal du hoppe på FE Nizzen?

 

Vurderer å gjøre det samme. Spørs bare om køstum rom vil hjelpe oss med OC. :hmm:

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestil? når det ikke har kommet noen dugelige versjoner ennå?

ekweb kommer med vannblokk  samtidig som lansering av 1080 founders edition, hvorfor skulle jeg vente på EVGA,MSI,gigabyte etc da om jeg har lyst på Nividia sitt Founder's edition med EKweb vannblokk? klart, kan være noe tweak's og factory overklokka kort til en lavere sum, men da er det opptil hver en importør/butikk til å bestemme den prisen selv etter min mening. Så på sikt, kan det jo hende man ikke tjener en sh!t på å vente.

 

 

Det er meget riktig :)

 

Skal du hoppe på FE Nizzen?

 

Vurderer å gjøre det samme. Spørs bare om køstum rom vil hjelpe oss med OC. :hmm:

 

Den som lever får se  :xmas:

 

Bios dukker garantert opp i en "1080 owners club" tråd her:

 

http://www.overclock.net/f/69/nvidia

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Bestil? når det ikke har kommet noen dugelige versjoner ennå?

ekweb kommer med vannblokk  samtidig som lansering av 1080 founders edition, hvorfor skulle jeg vente på EVGA,MSI,gigabyte etc da om jeg har lyst på Nividia sitt Founder's edition med EKweb vannblokk? klart, kan være noe tweak's og factory overklokka kort til en lavere sum, men da er det opptil hver en importør/butikk til å bestemme den prisen selv etter min mening. Så på sikt, kan det jo hende man ikke tjener en sh!t på å vente.

 

 

Det er meget riktig :)

 

Skal du hoppe på FE Nizzen?

 

Vurderer å gjøre det samme. Spørs bare om køstum rom vil hjelpe oss med OC. :hmm:

 

Den som lever får se  :xmas:

 

Bios dukker garantert opp i en "1080 owners club" tråd her:

 

http://www.overclock.net/f/69/nvidia

 

blir vel også en Bios for 3-4veis SLI støtte og nærmeste framtid. ikke at jeg vil ha behov for det :)

Lenke til kommentar

For å svare på spørsmålet, ja pumpen klarer fin en ekstra radiator. Radiatorer har generelt lav restriksjon. Jeg har kjørt 2x gpu/cpu/360/240 uten problemer på samme pumpe.

det er basically det jeg gjør nå. Dog større større radiatorer. Ønsket er legge til en tredje rad.
Lenke til kommentar

Er noen dager på overtid, men min D5 drar væske gjennom 3x 480XTX, Supremacy EVO og 980Ti-blokka. Jeg har i tillegg en laaaang slange på baksiden av PC-V8ern for å flytte væske fra bunn til topp. Går helt fint! Skal bytte til Dual D5 nå straks, men det er mest for å bruke den gamle D5'en på testbenken og få vann der også  :w00t:

Lenke til kommentar

Alltid kjedelig å vente. Spesielt når det bare er noe småtterier man venter på :p

Jepp... Takk at jeg hadde kjøpt litt ekstra på DI, for manglet det en 45 graders vinkel fra ordren min hos techbay. Det er første gang jeg opplever det. 

 

Nå skal jeg bare ha 9-10stk vifter til.... Har veldig lyst på noctua sine NF-P12 eller hva de nå heter... Men tror jeg pga pris kommer til å inn noen 2 pakker med corsair silent SP120 fra cdon. Så er alle viftene mine på rad de samme. 

 

Edit: Noen her med LD cooling V7 kabinettet? Hvordan er det med plass til vannkjøling der? Det står enten 240/360 eller 280/420... Passer det inn med en tykk 360 med P/P i toppen på de? 

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...