Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Går helt fint det der. Man kan jo strupe igjen litt også da..

Kan prøve, men som regel er det; 1: ingenting, 2: drypp, 3: Full styrke. 

Men over til noe annet. Jeg ser etter en tykk radiator som er bra med vifter hvor rpm er maks 1000. Normalt sett i området 6-800. XSPC sin RX480 har scoret bra med støysvake vifter på de testene jeg har sett. Opprinnelig hadde jeg tenkt å gå for EK sin CoolStream 480XE, men den skinner tydeligvis først når rpm kommer opp 1500++. 

Andre forslag til radiatorer jeg bør sjekke? 

Og går det i det hele tatt ann å få tak i XSPC RX480 i Norge? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EK XTC og XTX er utgått.

---

Hmm... opplevelsen av å gå tilbake til normal luftkjøling etter årevis først med lang ledning / lange rør gjennom veggen er opplysende.

Nå fins det faktisk vifter som er stille nok til at jeg kunne godtatt de. En enkelt Noctua NF-A15 på 350rpm er stille nok til at den er såvidt plagsom i friluft, og hadde sikkert vært akseptabel i et kabinett med støydemping. Men viftene på 970-en er helt håpløse... selv på laveste turtall med strupet TDP... Jeg tror ikke jeg får til alt jeg vil uten vannkjøling.

Det kan hende at jeg er litt for opptatt av det å komme så nærme null-støy som det går an...

Lenke til kommentar

Ghetto flushing av loop? :ninja:

Kjørt en halv dl eddik ca et døgn i forkant og det ser ut dritten har løsnet! 43 grader på gpu ved full last så det er fint og flott!

Dere som bruker sann antialge greier, fyller dere etter like ofte som anvist?

Står 3-6 dråper pr 10L en gang i uken.

ghetto cleaning.jpg

https://www.techbay.no/product.html/mayhems-x1-clear--konsentrat-025-liter?category_id=232

+

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/Tilbehør/Mayhem/Mayhems-5-Ltr-Ultra-Pure-H20-121436-p0000062890

Dette er alt du trenger. Jeg har kjørt denne komboen i samme loop uten vedlikehold i over ett år. Ikke et fnugg av grums i loopen. Jeg kjører klar veske. Den er fortsatt like klar i dag som dagen jeg fylte opp loopen.

Jeg har med andre ord ikke utsatt loopen for luft på over et år. Jeg tror det er viktig å holde loopen lufttett om man kan.

Lenke til kommentar

Du har aldri luftet loopen?

Hos meg blir det masse luft etter hvert, litt pga lav pumpefart og ligg pga radiator i toppen som samler luft.

Et par ganger i året er passe for å lufte litt, synker sikkert 3-4 cm i tanken oppå pumpa.

Lenke til kommentar

Du har aldri luftet loopen?

Hos meg blir det masse luft etter hvert, litt pga lav pumpefart og ligg pga radiator i toppen som samler luft.

Et par ganger i året er passe for å lufte litt, synker sikkert 3-4 cm i tanken oppå pumpa.

Jeg luftet grundig den første uken etter bygg. Etter det har den vært tett. Ingen luft. Ingen lyder av vann. Ingen bobler i vannblokker :)

Lenke til kommentar

Om jeg ikke får råd til et 1080, så er det mulig jeg bytter ut 980Ti med et 1070 slik jeg kan ha det på luft og få hele 360radden til 5960X. Burde være plenty! 

Så kan 980Ti kortet stå å folde i en annen maskin. Tenkte jeg bruker 3570K maskinen min til det.

Om jeg skal installere en custom loop til 980Ti for å få lengst mulig levetid. Så tenker jeg 240 rad + en eller anna pumpe. Hva er minimum? Kortet har ingen garanti pga vifteblader som knakk. Man kan se at de er limt på igjen dersom man studerer viftebladene. :/

Tipper at det under vann + kjøres på stock spenning burde gi det litt ekstra levetid. Tipper også at en D5 pumpe er ganske overkill iogmed at det kun er 1x rad og 1x blokk?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...