Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tror du det vil funke? Tenker om jeg skal flytte på maskinen når jeg er på LAN elns. ^ Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Tror det er noe galt med loopen.. Igår kjørte jeg folding på CPU. Fikk ca 20¤C kaldere temps enn idag. Testa 4500 for gøy, gikk rett opp i 85 før jeg slo insta av. (Igår ca 48 maks, idag 68 på 3600/0.925) Dette er folding Nacl med GPU på idle... EDIT: Package er på 45¤C max. Skjermkortet på Idle mens jeg folder CPU ere på 28¤C. Endret 3. mai 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Er vel ikke så mye som kan gå galt ila natten, såfremt ingen har rotet inni der! Sjekket at pumpen og alle vifter går som normalt? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Pumper og vifter går normalt mener jeg. Om D5 pumpa er kaputt blir jeg sur, flere dager uten PC isåfall. ^^ Siden package er 20¤C kaldere enn vanlig så kan det være et software problem? Skal sjekke med Aida64. EDIT: Aida64 rappoterer 39-42¤C på alle kjernene. Og der er package temp 48. Altså noe varmere som er normalen. Tipper at HWmonitor går rett i søpla. EDIT2: #n00b, burde vel sjekke andre programmer før jeg roper om hjelp. ^^ Endret 3. mai 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Jeg hadde den motsatte feilen i 2012 når jeg hadde bygd denne pcen. Brukte AIsuite II fra ASUS... Den mente at CPUen min lå på 40C mens den faktisk lå nærmere 65C. Dette var når jeg testet overklokking... Tror det her var med 4.7GHz eller 4.5... Kjøler var Corsair H100. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Iflg. HWM idlet CPUen min på 50¤C. Noe som var ganske tvilsomt. ^^ Må si at jeg er fornøyd med Aida64. Må takke Nizzen for den som fikset den til meg en gang i tiden. :-D Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Det er noe høyt ja. Noen som kan si noe ca tall for hvor mye varme SB-E og Haswell-E prosessor utvikler med en klokkehastighet i området 4,2-4,5GHz? Endret 3. mai 2016 av MrHorgen Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Rundt 300W ca? Kanskje litt mer. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tviler på at det er såpass mye. Da skal du virkelig pumpe mye spenning gjennom dem. ^^ Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Høres ut som defekt pumpe eller dårlig montert vannblokk. Tror ikke det har noe med vifter eller radiator å gjøre. Når min D5 tok kvelden bestilte jeg ny fra komplett med en gang. Fikk den i posten etter 2 dager. Søkte samtidig RMA fra komplett og spurte om å få pengene debitert mot kredittkortet mitt siden jeg allerede hadde kjøpt ny pumpe. Det var ikke problem. Pengene sto på kortet etter 1.5 uke Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Fikk ordnet det. Var nok bare HWM som køddet til. Aida64 rappoterte riktige tempraturer. (ca 40¤C under load istedenfor 60¤C). HWM rappoterte at core idlet på 50¤C. Aida rappoterte 30¤C som stemmer. ^^ Lenke til kommentar
Strato Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Konge Jeg trodde HWM generelt var ganske bra... Jeg har i alle fall ikke opplevd "rare" temperaturer, men det er sikkert en kræsj mellom ditt HK og HWM da... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Til å være så opptatt av temps/korrekte temps, samt såpass dyr HW. Så er jeg noe overrasket over at du ikke har skaffet deg et skikkelig thermometer enda Christian. Endret 3. mai 2016 av Andrull 3 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 (endret) Jamen Andreas da! Det koster jo penger med skikkelig greier. ^^ Jeg spurte Mydog om en slik greie man kan ha bak kabbis for å feste rad, forhåpentligvis har han den og vil selge. Da blir det ikke fullt så jalla med 240 rads montering. Regner med 240 + 360 burde være nok for 5960X og 980Ti. ^^ Kanskje jeg kan klare ca 60¤C under load med en 4500 OC. Er ca 50¤C under load når jeg spiller f.eks GTA, og ca 40¤C når jeg kun stresser CPU. Kjører tross alt bare på 3600. ^^ Endret 4. mai 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Strato Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Jeg kjøpte bitspower sin termometer for vann. Kobler den inn en ubrukt port i ønsket radiator. Kjører vanntemperaturen rett til Aquacomputeren og kjører viftehastighet basert på vanntemperatur Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Gjør det samme selv. Så snart blir det ny rad for å senke viftehastigheten litt. Bytte ut tynn 360 med tykk 480 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Pff, ghettomods er hva pc handler om! Skal jo ikke drive å se på kassa uansett, så den trenger jo bare å være funksjonabel Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Ghetto flushing av loop? Kjørt en halv dl eddik ca et døgn i forkant og det ser ut dritten har løsnet! 43 grader på gpu ved full last så det er fint og flott! Dere som bruker sann antialge greier, fyller dere etter like ofte som anvist? Står 3-6 dråper pr 10L en gang i uken. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Jeg tror ikke hadde turt å flushe loopen min slik. Det er et helsikes vanntrykk her i utekrana. Også er det mengden vann som kommer da. Men samtidig hva vil være mer effektivt på å rive ut all grums i en loop? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Går helt fint det der. Man kan jo strupe igjen litt også da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå