Gå til innhold

Den kalde kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er noe galt med loopen..

Igår kjørte jeg folding på CPU. Fikk ca 20¤C kaldere temps enn idag. Testa 4500 for gøy, gikk rett opp i 85 før jeg slo insta av. (Igår ca 48 maks, idag 68 på 3600/0.925)

Dette er folding Nacl med GPU på idle...

EDIT: Package er på 45¤C max. Skjermkortet på Idle mens jeg folder CPU ere på 28¤C. 

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Pumper og vifter går normalt mener jeg. Om D5 pumpa er kaputt blir jeg sur, flere dager uten PC isåfall. ^^

Siden package er 20¤C kaldere enn vanlig så kan det være et software problem? Skal sjekke med Aida64.

EDIT: Aida64 rappoterer 39-42¤C på alle kjernene. Og der er package temp 48. Altså noe varmere som er normalen.

Tipper at HWmonitor går rett i søpla.

EDIT2: #n00b, burde vel sjekke andre programmer før jeg roper om hjelp. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg hadde den motsatte feilen i 2012 når jeg hadde bygd denne pcen. Brukte AIsuite II fra ASUS... Den mente at CPUen min lå på 40C mens den faktisk lå nærmere 65C. Dette var når jeg testet overklokking... Tror det her var med 4.7GHz eller 4.5... Kjøler var Corsair H100. 

Lenke til kommentar

Høres ut som defekt pumpe eller dårlig montert vannblokk. Tror ikke det har noe med vifter eller radiator å gjøre.

Når min D5 tok kvelden bestilte jeg ny fra komplett med en gang. Fikk den i posten etter 2 dager. Søkte samtidig RMA fra komplett og spurte om å få pengene debitert mot kredittkortet mitt siden jeg allerede hadde kjøpt ny pumpe. Det var ikke problem. Pengene sto på kortet etter 1.5 uke

Lenke til kommentar

Jamen Andreas da! Det koster jo penger med skikkelig greier. ^^

Jeg spurte Mydog om en slik greie man kan ha bak kabbis for å feste rad, forhåpentligvis har han den og vil selge. Da blir det ikke fullt så jalla med 240 rads montering.

Regner med 240 + 360 burde være nok for 5960X og 980Ti. ^^

Kanskje jeg kan klare ca 60¤C under load med en 4500 OC. Er ca 50¤C under load når jeg spiller f.eks GTA, og ca 40¤C når jeg kun stresser CPU. Kjører tross alt bare på 3600. ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ghetto flushing av loop? :ninja:

Kjørt en halv dl eddik ca et døgn i forkant og det ser ut dritten har løsnet! 43 grader på gpu ved full last så det er fint og flott!

Dere som bruker sann antialge greier, fyller dere etter like ofte som anvist?

Står 3-6 dråper pr 10L en gang i uken. 

post-166959-0-88324200-1462367321_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...