Chavalito Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Andrull og Malvado, det er ikke noe stort problem (tror jeg da) å "prøve" å få HK rent, saken er vel om jeg gidder. Jeg er tross alt maskinist, og har vært det de siste 35 årene, så kjøling og skadene kjølevæske kan forårsake etc vet jeg en god del om. Så jeg tror nok jeg trygt kan si at rensing at dette HK'er er nok ganske tvilsomt dessverre. Har dere lest alle postene mine, så vil dere ha lest at væsken har "passert" to RAM spor, alle PCIe sporene pluss diverse andre saker og ting på HK. I tillegg skjedde dette i løpet av nattens mulm og mørke, så PC/HK kortsluttet og slå seg av ganske enkelt. Setter pris på alle råd jeg får, men vet som sagt ikke om det er verdt alt styret med rensing etc. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Tror slangene mine går i oppløsningen fra innsiden så da haster det litt å få delene... Kjedelig å være uten data Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Tror slangene mine går i oppløsningen fra innsiden så da haster det litt å få delene... Kjedelig å være uten data Hvilke slanger har du? Hva har du væsken? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Primochill og jeg vet at væsken er uheldig (batterivann og frostvæske) Står på siden deres at væsken IKKE skal brukes sammen med slangen, men det fant jeg ut etterpå og regnet med at det kom til å gå bra Noe det antageligvis ikke har gjort Ikke lekkasjer, men jeg ser masse "biter" inne i slangen, skrapet gummi på en måte Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Primochill og jeg vet at væsken er uheldig (batterivann og frostvæske) Står på siden deres at væsken IKKE skal brukes sammen med slangen, men det fant jeg ut etterpå og regnet med at det kom til å gå bra Noe det antageligvis ikke har gjort Ikke lekkasjer, men jeg ser masse "biter" inne i slangen, skrapet gummi på en måte Ok... Tror jeg har durelene. Bruker rød frostvæske sammen med batterivann. Brukte blå frostvæske da og fikk et belegg eller noe på slangene invendig. De ble matte, nesten ugjennomsiktige. Byttet væske og skrapte bort deler av dette belegget. Kan fortsatt se hvor jeg har skrapt bort. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Andrull og Malvado, det er ikke noe stort problem (tror jeg da) å "prøve" å få HK rent, saken er vel om jeg gidder. Jeg er tross alt maskinist, og har vært det de siste 35 årene, så kjøling og skadene kjølevæske kan forårsake etc vet jeg en god del om. Så jeg tror nok jeg trygt kan si at rensing at dette HK'er er nok ganske tvilsomt dessverre. Har dere lest alle postene mine, så vil dere ha lest at væsken har "passert" to RAM spor, alle PCIe sporene pluss diverse andre saker og ting på HK. I tillegg skjedde dette i løpet av nattens mulm og mørke, så PC/HK kortsluttet og slå seg av ganske enkelt. Setter pris på alle råd jeg får, men vet som sagt ikke om det er verdt alt styret med rensing etc. Lov til å håpe på mirakler! Jeg har faktisk sett et hovedkort som var "brent" komme tilbake i live igjen , men faen så mye arbeid som måtte til. Men er man ingeniør og har tilgang til reservedeler så får man til det meste. Personlig er jeg ikke sprø nok til å gjøre noe sånt og har heller ikke ingeniør bakgrunnen at jeg hadde gjort stort mer enn å rengjøre det og håpe på det beste Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Jeg bare la skjermkortet (som var hærpa av lekkasje) igjen i en resepsjon på et hotell i TrHeim så fikk jeg det tilbake i posten her på sørlandet - i tipp topp stand. Magisk! Også kjent som Andrull 2 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 (endret) Gjorde et siste forsøk på skikkelig rengjøring, så faktisk rent ut alt. Så jeg tok sjansen og koblet til saker og ting for å teste (etter en skikkelig tørk i ovnen ved ca 60 grader), trykket på start knappen, og ......, spontan restart ørten ganger, så jeg må nok dessverre erklære det hovedkortet for skrap. Neste HK blir et P9X79-E WS, eneste X79 HK jeg finner som er brukbart. Takker så mye for all hjelp og råd. Endret 25. april 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Rød frostvæske jeg har brukt, da det er det samme som går på bila, men det tålte nok ikke slangene Er i hvertfall det som mest sansynlig er årsaken, men det får jeg jo ikke vite før jeg demonterer Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Rød frostvæske jeg har brukt, da det er det samme som går på bila, men det tålte nok ikke slangene Er i hvertfall det som mest sansynlig er årsaken, men det får jeg jo ikke vite før jeg demonterer Ok. Vi har forskjellige slanger da. Fint om du poster hva enn du kommer fram til når går igjennom loopen din. Jeg gjør ingenting med min før jeg bytter ut et par deler... Enten cpu og rad eller gpu og rad. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Andrull og Malvado, det er ikke noe stort problem (tror jeg da) å "prøve" å få HK rent, saken er vel om jeg gidder. Jeg er tross alt maskinist, og har vært det de siste 35 årene, så kjøling og skadene kjølevæske kan forårsake etc vet jeg en god del om. Så jeg tror nok jeg trygt kan si at rensing at dette HK'er er nok ganske tvilsomt dessverre. Har dere lest alle postene mine, så vil dere ha lest at væsken har "passert" to RAM spor, alle PCIe sporene pluss diverse andre saker og ting på HK. I tillegg skjedde dette i løpet av nattens mulm og mørke, så PC/HK kortsluttet og slå seg av ganske enkelt. Setter pris på alle råd jeg får, men vet som sagt ikke om det er verdt alt styret med rensing etc. Skjønner det. Man må nesten bare se an budsjettet sitt VS tiden man har tilgjengelig. Noen har mer tid til overs enn penger og vice versa. En slik gnier som meg selv ender som regel opp med fiksing til siste slutt. Jeg bare la skjermkortet (som var hærpa av lekkasje) igjen i en resepsjon på et hotell i TrHeim så fikk jeg det tilbake i posten her på sørlandet - i tipp topp stand. Magisk! Også kjent som Andrull Haha. Ja, var rimelig shady opplegg. Rene narko-deal'en. ^^ Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Ikke alltid like gøy å fylle loopen igjen. En del luft som absolutt ikke vil flytte seg Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 25. april 2016 Del Skrevet 25. april 2016 Da var man oppe og går. Kjørte en kjapp runde i firestrike og maxa på 34 grader. Noen som har noen tips når det kommer til OC av GTX 980 Ti? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Da var man oppe og går. Kjørte en kjapp runde i firestrike og maxa på 34 grader. Noen som har noen tips når det kommer til OC av GTX 980 Ti? Legg inn coustom bios med høy poweelimit og litt mere spenning. 1.22-1.25v er nok. http://www.overclock.net/t/1558645/official-nvidia-gtx-980-ti-owners-club Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Endelig er maskinen oppe å kjøre igjen etter noen problemer under TG. XDMen denne gangen med peltierelementene aktive. Jay. Kjører foreløpig på 667W. Gøy å se på den varme oljen sirkulere i bildet til varmekamera. Uten isolasjon fra den varme oljen, og med en forholdsvis høy OC på 1,4V@4,6GHz (5960x) så er det Idle temp på ca. 10 C. Ca. 25 C lavere enn oljetemp/vanntemp (ambient). Og det er helt kurant i mine øyne. 60C under load kontra 80-85 C er jo hyggelig. Neste blir nok å kjøre litt isolasjon av blokka, slik at den ikke blir varmet slik opp, samt øke strømmen på peltierelementene for å nå ca. 1,1 kW. Nå hadde det vært gøy med en bedre CPU, jaja, nå trenger jeg bare hjelp fra noen kompressorer slik at det varme vannet/frostvæska kommer seg under frysepunktet i tillegg. Edit: Før jeg kjører på med mer strøm, så burde jeg nok fikse ledningene fra peltier-PSU'ene. varmekameraet viser at ledningene blir 42 C. ^^ Endret 26. april 2016 av Andrull 4 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Da var man oppe og går. Kjørte en kjapp runde i firestrike og maxa på 34 grader. Noen som har noen tips når det kommer til OC av GTX 980 Ti? Legg inn coustom bios med høy poweelimit og litt mere spenning. 1.22-1.25v er nok. http://www.overclock.net/t/1558645/official-nvidia-gtx-980-ti-owners-club Takk Nizzen. Har kikka litt på det, men blir ikke helt klok. Så på blant annet 980Ti-SC-MaxAir rommen som lå der, siden den skulle gi 1.25v under load, men eneste som avviker på den i forhold til min som jeg lagra via gpu-z er power table. Kunne ikke finne noe på volt siden. Er det noe jeg misser? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Få laga en egen en basert på DIN stock bios. Overclock.net har en tråd på dette. Ikke bare legg inn noe du laster ned. Uansett så er det ikke sikkert custom bios hjelper noe. 980 TI skalerer som en dass med mer volt. Super kjedelig .. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Da var man oppe og går. Kjørte en kjapp runde i firestrike og maxa på 34 grader. Noen som har noen tips når det kommer til OC av GTX 980 Ti? Legg inn coustom bios med høy poweelimit og litt mere spenning. 1.22-1.25v er nok. http://www.overclock.net/t/1558645/official-nvidia-gtx-980-ti-owners-club Takk Nizzen. Har kikka litt på det, men blir ikke helt klok. Så på blant annet 980Ti-SC-MaxAir rommen som lå der, siden den skulle gi 1.25v under load, men eneste som avviker på den i forhold til min som jeg lagra via gpu-z er power table. Kunne ikke finne noe på volt siden. Er det noe jeg misser? Prøv denne biosen først: motivmanbiosfinal1230.zip Den booster automatisk til 1291mhz uten å røre noe som helst. Ganske kjekt igrunn. Selv har jeg brukt mye en bios på mine Titan X som kjører stock boost på 1400mhz. Da slipper man å overklokke noe utenom benchmarking, noe som bare er gøy den første tiden med nye skjermort. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 (endret) Få laga en egen en basert på DIN stock bios. Overclock.net har en tråd på dette. Ikke bare legg inn noe du laster ned. Uansett så er det ikke sikkert custom bios hjelper noe. 980 TI skalerer som en dass med mer volt. Super kjedelig .. Har prøvd begge deler, men det virker ikkje ha noe å si om man bruker en basert på EVGA SC eller fra egen stock bios. Selv har jeg bare brukt fra Evga og har Asus skjermkort Slippe å fjase med bios mod er like greitt synes jeg. Endret 26. april 2016 av Nizzen Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Har foreløpig bare økt powerlimit på min egen bios og flasha. Kortet mitt booster forøvrig til 1316mhz. De basert på EVGA SC burde jo egentlig ikke være noe problem å flashe. Jeg har jo et EVGA SC, eller SC+. Forskjellen er vel ACX 2.0 kjøler og bakplate som standard? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå