bshagen Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 (endret) Kjør på med alkohol og blås rent som kremt sier, jeg bruker CRC sin elektrorens, den får du sprutet skikkelig med. Hovedkortet kan bli stygt etterpå, kommer ikke til å være blankt etterpå, men rent er det i hvertfall Er du heldig så virker kortet ditt helt fint igjen, du har iallfall ingenting å tape på å prøve med mindre du får RMA på kortet ditt nå Endret 23. april 2016 av bshagen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Helt ærlig, jeg gir fa...., gidder ikke å prøve å gjøre rent. Bedre å kjøpe nytt og oppdatert HK etc. enn å holde på i timesvis (kanskje) for å gjøre rent og så funker det ikke. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Helt ærlig, jeg gir fa...., gidder ikke å prøve å gjøre rent. Bedre å kjøpe nytt og oppdatert HK etc. enn å holde på i timesvis (kanskje) for å gjøre rent og så funker det ikke. Tar færre timer å prøve enn å vente på ny pakke, du kan jo bestille og eventuelt returnere om det funker. Må ikke gi opp med en gang Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Hva skal du kjøpe istedenfor? R5EB er vel det beste X79 HK der ute. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Kan du ikke vaske med vanlig såpe og vann, også bare la det tørke i ovnen? Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Jeg har to stk Eloop B12-3 vifter, veldig lite brukt og fortsatt i original emballasje, mangler 2-3 stk gummidingser, for 100kr til sammen. Kunne sikkert fått mer for dem, men tenkte å høre om noen på forumet her er interessert først? Skal flytte til sommeren, så må prøve å få kvitt pc-stuff som bare ligger skuffen. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Tar færre timer å prøve enn å vente på ny pakke, du kan jo bestille og eventuelt returnere om det funker. Må ikke gi opp med en gang Det er jeg ikke enig i, jeg bør vel ha ny 360 radiator før jeg kan test dritten. Og bestilller jeg ny pakke, så blir den ikke returnert da det er snakk om X99 som vil bli kjøpt. Har ikke maktet å finne nytt HK R4BE dessverre. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Du ville ikke ventet på broadwell-e som kommer da? Siden du har en såpass rå CPU fra før tenker jeg. Men om du ikke finner noe X79 så har du ikke alkurat tonnevis med valg. Endret 24. april 2016 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Broadwell-e... Tror dere den vil prismessig havne likt med haswell e? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Toppmodellen blir dyrere. De tilsvarende lavere CPU-ene havner nok omtrent likt, som det bestandig har gjort før. Lenke til kommentar
MrHorgen Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Ok... Vil egentlig vente til Skylake-E med å oppgradere fra i5 IB. Men begynner å få veldig lyst til å oppgradere nå... Eller kanskje jeg slår til med Pascal isteden... Kanskje SLI. Jeg har jo planer om å delidde den en dag. Kanskje gjøre det først, se om ikke jeg kan skru opp hastigheten noe fra 4,5GHz... Endret 24. april 2016 av MrHorgen Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Hmmm, kanskje jeg skal satse på P9X79-E WS, eneste X79 HK jeg finner i farten som fortsatt er til salgs i Spania. Edit: Jeg mener, CPU'en jeg har er jo ganske spenstig enda, pluss 2 x 980 Ti, så ..... Edit 2: Røsket ut hovedkortet fra kabinettet, og baksiden av HK ser ikke bra, virker som flere av RAM sporene er kortsluttet. Hvis dere ser nøye etter, så har flere av loddingen litt sånn brunaktig farge, no good sier jeg da. Endret 24. april 2016 av Chavalito Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) Har du prøvd å skrubbe det rent? Vann og børste/svamp og/eller en bronse børste. Få vekk all misfarging og bak det så i ovnen ved 60 grader. Verd et forsøk før det går på dynga ? Endret 24. april 2016 av Kyrre S. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Det er nok ikke kun på baksiden, det er framsiden også. I RAM og PCIe sporene er det fortsatt spor etter kjølevæske etter forsøk på rengjøring. Vises ikke på dette bildet, men den er der. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ganske greit med korrosjon det der ja. Det brune virket ikke som direkte problem, da nok er flux-rester, og ganske normalt. Men det grønne/blå greiene bør da fint gå bort med litt metallbørsting eller skrape det forsiktig bort. Det er høyst viktig å få fjernet, og noe jeg også har fjernet plenty av ganger på litt div. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Chavalito Er ikke det verste jeg har sett.. Få det renset bort , går som regel fint å få børstet ram sporene også med en oppvaskbørste til nød (helst noe som ikke er laget av plast som sitter alt for dårlig , finnes noe som kan kjøpes til elektronisk rengjøring ). Dette er en av ulempene med vannkjøling ,det er alltids en risiko for at dette skjer på et eller annet tidspunkt. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) En veldig enkel løsning om man er redd for lekkasje er faktisk så lett som å snu PCen på hodet/siden, slik at HKet står vannrett ned mot gulvet. Hadde også vært interessant å se noen resultater ved bruk av olje i vannkjøling. Ledeevnen er en del lavere, og noe høyere viskositet, men kan muligens veies opp med mer pumpekraft. Det er tross alt det mest brukte kjølemediumet rundt om kring i industrien. Da må jeg vurdere det også. Neste lekkasje kanskje. Olje som lekker ut i oljebadet er jo helt care. Endret 24. april 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 En veldig enkel løsning om man er redd for lekkasje er faktisk så lett som å snu PCen på hodet/siden, slik at HKet står vannrett ned mot gulvet. Det er en av tingene som må på plass før jeg gidder vannkjøling igjen - et (luftig) kabinett der hovedkortet står nesten opp ned. Skal fortsette med hele den greia med å ikke ha kabinettvifter, så det spørs om det mest fornuftige er å la det stå litt på skrå. Foreløpig ser listen slik ut: -Kabinett som gjør at eventuell lekasje gir minst mulig risiko (DIY-prosjekt... antageligvis) -Solid blokk med bunn og topp i metall, og lite tull som kan gå galt -Forutsigbare barb-nipler med snedig slangeklemme -Hurtigkobling/gjennomføring ut av kabinett som *ikke* står rett over IO-shield -Loop som enkelt kan testes før blokkene settes på plass -Aquacomputer som kutter strøm ved pumpesvikt -Lekkasjevarsler (Koolance har en fin sak som ser lovende ut) Et lite spørsmål i forhold til EK-blokker... Når hulrommene inni selve toppen (under det aller øverste lokket på "water block top") var fylt med vann og det var tydelige spor av at lekkasje oppgjennom de tre synlige skruvene øverst - da har jeg på en eller annen måte fått til sprekk i selve toppen, eventuelt gjengene gjennom toppen, ja? 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) En sprekk bør være fint mulig å se. Med skruene så mener du de gjennomgående skruene som holder blokken sammen? For de er vel på utsiden av pkaningen, og skal på ingen måte være tette eller komme i kontakt med vann? Og da er det enten noe som har rent nedi fra selve niplen, eller så lekker det i hovedpakningen mellom topp og bunn i blokka. Men ja, solid blokk er veien å gå ja. Hater plexi, og missliker acetal blokker. Nei, forsiktig kosing sparer jeg heller på kjerringa. Endret 25. april 2016 av Andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå